Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz C 200 Kompressor

á pouze o trochu méně výkonu než šestiválcový model, ale o 9.000 německých marek méně stojí nový model C 200 Kompressor, čímž se stává jednou z nejvýhodnějších koupí v modelové řadě nové C třídy. S maximálním výkonem 120 kW a točivým momentem 230 Nm...

á pouze o trochu méně výkonu než šestiválcový model, ale o 9.000 německých marek méně stojí nový model C 200 Kompressor, čímž se stává jednou z nejvýhodnějších koupí v modelové řadě nové C třídy.

S maximálním výkonem 120 kW a točivým momentem 230 Nm se stává nový model C 200 Kompressor velice zajímavým modelem. V porovnání s výkony svých předchůdců se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily v průměru o 20( při zachování stejného objemu pohonné jednotky. V tomto případě dal Mercedes opět přednost mechanickému kompresorovému přeplňování před použitím turbodmychadla a je nutno podotknout, že to byla správná volba.

V rámci nově představené C třídy je model C 200 Kompressor zajímavý především svým poměrem výkonu a ceny. Se svou základní cenou 53 360 DM (cena v ČR 1 145 800) je pouze o 3 500 DM dražší než daleko méně výkonný model C 180 (teď ovšem vybavovaný pohonnou jednotkou o objemu 2,0 litru), který dosahuje maximálního výkonu 95 kW. Zároveň má model C 200 Kompressor o pouhých 5 kW méně než šestiválcový model C 240, který ovšem stojí o celých 8.700 DM více (ale má klimatizaci již ve standardní výbavě).

Cílem inženýrů ze Stuttgartu bylo pomocí kompresoru dosáhnout pocitu a výkonu většího motoru při použití motoru s obsahem 2,0 litru. Kompresor vytváří dostatečně vysoký tlak již při nízkých otáčkách motoru, což ve spojení s čtyřventilovou technologií přináší dostatek síly k rozhýbání 1,5 tunového vozu. Tento údaj není překvapující, vždyť motor dosahuje maximální hodnoty točivého momentu již při 2,500 ot/min. Navzdory tomu motoru vůbec nevadí tvrdší zacházení s vytáčením motoru do vyšších otáček. Pokud vytočíte motor dostatečně vysoko, odměnou Vám bude opravdu silný sportovní zážitek. Je pouze škoda, že otáčkoměr na palubní desce je velice malých rozměrů. Díky novému uložení a díky nové elektromagnetické spojce mezi kompresorem a motorem, pracuje přeplňování Eaton potichu a bez povšimnutí v pozadí. Ovšem charakteristický zvuk čtyřválcového motoru a odpovídající chod motoru zůstávají v popředí, což je jediný limitující faktor, který by omlouval volbu šestiválcového motoru.

Motor je dodáván standardně s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, která musí nutně uspokojit i zájemce o sportovní jízdu - alternativně je model C 200 Kompressor dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou, která ovšem stojí o 3,712 DM více než manuální. Řazení je přesné a řadící páka se pohybuje po krátké dráze mezi jednotlivými rychlostními stupni. Pečlivě odstupňovaná převodovka zajišťuje dobrou elasticitu při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni, kdy průměrná spotřeba zůstává na solidní hodnotě 9,5 litru na 100 kilometrů. Jedinou věcí, která trochu kazí dojem je zastaralý typ parkovací brzdy, která vyžaduje určitý cvik, zejména při rozjezdu do kopce.

Automobil poskytnutý k našemu testu byl vybaven nadstandardními sportovními tlumiči, které snížily světlou výšku vozidla o 15 mm. Sportovní tlumiče zajišťují výjimečné jízdní vlastnosti, zejména při vysokých rychlostech, ale také poskytují bezpečnou rezervu při jakékoliv jízdní situaci. Hlavní zbraní jsou rychlé průjezdy zatáčkou, kdy snížený podvozek spolu se standardně dodávaným elektronickým stabilizačním systémem (ESP) zajišťují nevšední zážitek.

Uvnitř vozu nás na první pohled zaujaly nové sedačky, které zajišťují lepší boční vedení a podporu v oblasti sedáku. V kapličce přístrojové desky najdeme pouze rychloměr, otáčkoměr a palivoměr. Všechny ostatní důležité informace dostává řidič pomocí palubního počítače. Pomocí displeje umístěného v rychloměru může řidič nastavovat až 50(!) různých funkcí týkajících se provozu vozidla, které si může vyvolat pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Počínaje automatickým zapnutím světel při snížené viditelnosti až po zamknutí dveří a sklopení zpětných zrcátek při zařazeném zpětném chodu. Velkým krokem vpřed oproti předchůdci je zvětšení odkládacích prostorů a prostoru pro cestující vpředu. Ani cestující vzadu nebyli ochuzeni. Prostor pro nohy je větší a také šířka povyrostla o 12mm.

Díky umístění ovládacích tlačítek pro sklopení opěradel v zavazadlovém prostoru je pro zloděje těžší se dostat do kufru z vnitřku vozidla. Kufr má průměrný objem 455 litrů.

S tradičně rozsáhlou základní výbavou - chybí pouze klimatizace a systém pro přepravu delších nákladů - tvoří model C 200 Kompressor velmi zajímavou nabídku na vrcholu segmentu vozidel střední třídy. Samozřejmostí vozidel Mercedes je velice široká škála bezpečnostních prvků, jako jsou tříbodové pásy na všech 5 sedadlech až po okenní airbagy chránící hlavy cestujících.

Automedia Hamburg

Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 2500 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 6.9 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 0
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1490 / 0
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4526
b) šířka (mm): 1728
c) výška (mm): 1426
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1476
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne