Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz E 200 CGI Cabrio – Základní topmodelka

Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Dokáže Mercedes-Benz E Cabrio i ve své základní motorizaci okouzlit nejen okolí, ale také řidiče?

Základní motorizace u prémiové vyšší střední třídy má už z principu velmi těžký život – kupující zpravidla neradi dělají kompromisy a základní motorizace mají tendenci přehlížet; vždyť co by tomu řekl kolega v práci.

Často v tom hraje roli jistý předsudek, a sice že základní motor přeci nemůže být pro auto i pro řidiče dost dobrý a je potřeba si připlatit. Už z principu. Prémioví výrobci však rozhodně nehodlají dělat na poli motorizací u vozů vyšších tříd kompromisy a tak základ tvoří velmi slušné agregáty. Nejlevnější E Cabrio pořídíte za necelého 1,2 milionu Kč právě s dnes testovaným přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru a výkonu 135 kW.

Ten nese obchodní název 200 CGI a z klidu na 100 km/h zrychlí vůz s pohotovostní hmotností téměř 1,7 tuny za 8,8 sekundy, tedy stejně rychle jako to dokáže základní vznětová motorizace 220 CDI. Nejvyšší rychlost činí 236 km/h.

mercedesbenz testy kabriolet mercedesbenz testy kabriolet  

Čtyři s nebem nad hlavou

Mercedes E Cabrio se automobilce opravdu povedl. Můžete s námi polemizovat či dokonce přímo nesouhlasit, ale to je tak všechno co s tím můžete dělat. Designová vyváženost a elegance se samozřejmě projeví až po stažení látkové střechy, kdy vynikne dlouhá, elegantní nepřerušená linka vedoucí od předních světlometů až na odtokovou hranu víka kufru.

Uvnitř pak můžeme obdivovat výborně zpracovaný interiér plný kvalitní kůže a měkčených plastů. Velmi příjemná byla příplatková kožená sedadla s možností vyhřívání i odvětrávání; to se ve velkém kabrioletu velmi hodí. Nastavení bočnic či přifouknutí bederní opěrky je však nutno ovládat přes mechanické otočné voliče, kde je potřeba si s požadovaným nastavením trochu pohrát. Místa na zadních sedadlech není na rozdávání, opěradla jsou poměrně úzká a nejlépe proto padnou spíše hubenějším, menším postavám. Těm na druhou stranu nabídnou i velmi solidní boční vedení v případě, že se řidič rozhodně otestovat schopnosti auta.

mercedesbenz testy kabriolet mercedesbenz testy kabriolet Ještě před tím, než vám popíšeme co můžete v zatáčkách očekávat se však ještě na chvíli zastavme u dvou velmi příjemných systémů, které kabriolet řady E nabízí. Tím prvním je AIRSCARF, tedy něco jako šála z teplého vzduchu, omotávající vaši šíji. Pokud se rozhodnete stáhnout střechu a venku už se pomalu ochlazuje, máte možnost pustit si z nastavitelného výdechu pod opěrkou hlavy teplý vzduch a to ve třech stupních intenzity. Za to od nás mají inženýři Mercedesu jedničku s hvězdičkou, mít krk v teplíčku je opravdu příjemné.

I druhý systém si zaslouží nejvyšší možné hodnocení, protože dopřává cestujícím na zadních sedadlech komfort i při jízdě se staženou střechou vyšší rychlostí. Jmenuje se AIRCAP a jde vlastně o výsuvnou lištu nad předním sklem, která dosáhne stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Ve vysunuté pozici usměrní proud vzduchu, který by za běžných okolností vedl nad předními sedadly do tváří zadních pasažérů. Místo toho vzduch proudí nad kabinou zhruba o 20 cm výš, podobným způsobem jako při natažené střeše. Výhodou je tedy i nižší odpor vzduchu a také menší hluk v kabině, kde jde nyní hovořit bez velkého zvyšování hlasu až do rychlostí blížících se tuzemskému dálničnímu limitu.

V praxi se bez zvednutí tohoto křídla (či chcete-li lišty) na zadních sedadlech mimo město v podstatě nedá cestovat, pokud nejsou zadní pasažéři opravdovými milovníky větrem ošlehaných tváří. Pokud AIRCAP aktivujeme, posouváme hranici použitelnosti o dobrých 30 km/h až někam k 80 km/h. Poté už proud vzduchu opět zadní cestující začne trápit.

Jízda

Pokud vám cestování v kabrioletu není cizí, určitě vám po chvíli jízdy v E Cabrio dojde, že zde něco chybí. Střecha je opravdu dokonale vypnutá a tak se nekoná žádné třepetání plátna, častý to společník na vyjížďkách s plátěnou střechou. Naopak, kromě lehkého ševelení kolem bezrámových (přirozeně...) oken není ani na dálnici hlukový komfort střechou nikterak snižován a na palubě velkého kabrioletu je takové ticho, že jej Mercedesu mohou závidět i leckteré vozy s klasickou karoserií ze střední třídy.

Výborné je, že E Cabrio není jen stylový cruiser nýbrž i vůz schopný dynamické jízdy na zakroucených silnicích. Podvozek je naladěn opravdu výborně, kompromis mezi městskou plavbou a okreskovými radovánkami trefili podvozkáři téměř dokonale. Prim stále hraje komfort, pokud však při svých toulkách českou krajinou narazíte na kus kvalitního asfaltu určitě vás sportovnost podvozku potěší. Vedení vozu v zatáčce je příkladné, nedotáčivost není díky lehkému motoru vpředu na pořadu dne ani když rychlost nájezdu do zatáčky o něco přeženete. Díky přesnému řízení máte směr předních osmnáctipalcových kol vždy pod kontrolou, příliš informací zpět ale nečekejte - posilovač je komfortně starostlivý a tak k vašim dlaním držícím velký volant z perforované kůže putuje jen nezbytné minimum informací. Společně s přesností řízení to však na lehce sportovní jízdu stačí.

mercedesbenz testy kabriolet mercedesbenz testy kabriolet  

Brzdy mají komfortně měkčí nástup, když však pedál stlačíte razantněji k zemi destičky se do kotoučů poslušně zakousnou a velké kabrio rychle zpomalí. Tlumení příčných i podélných nerovností zvládá automobil bez ztráty kytičky, jedinými pihami je kroutící se karoserie, kterou občas přistihnete v nedbalkách, a také občasné rázy na špatném povrchu. Dá se s tím však žít a inženýři tak mají do příští generace zase na čem pracovat, protože na zbytku vozu toho ke zlepšování opravdu mnoho není.

200 CGI – stačí?

Přeplňovaná osmnáctistovka pod kapotou se už od prvních metrů zdá být dostatečnou motorizací; minimálně pokud nepotřebujete hned předjíždět každé pomaleji jedoucí auto před vámi. Rozpohybovat E Cabrio například při předjíždění do kopce znamená vymáčknout z agregátu opravdu to nejlepší, co se v něm ukrývá. Volba správného převodového stupně je zde nutností, je totiž potřeba využít potenciál motoru ukrývající se mezi čtyřmi a pěti a půl tisíci otáček. K červenému poli začínajícímu před sedmi tisíci nemá smysl agregát štvát, za šesti tisíci pomalu ztrácí jiskru.

Líbí se nám zvukový projev, který není zdaleka nezajímavý. Samozřejmě, brumlání šesti nebo dokonce osmi válců pod kapotou to není, i 200 CGI však má zdravý zvuk se kterým rozhodně nikoho neurazí. To je dobrá zpráva pro tábor benzinomilů, kteří si pod kapotou kabrioletu neumějí naftový agregát odůvodnit. Snad jen ta spotřeba by mohla zájemcům o tuto motorizaci zvednout obočí.

mercedesbenz testy kabriolet mercedesbenz testy kabriolet Naštěstí se i díky šestistupňové převodovce o své konto být nemusíte, základní benzinový motor drží svůj apetit v přijatelných mezích. Při jízdě reálnou rychlostí 130 km/h ukazuje otáčkoměr na velmi umírněných 2600 min-1 a palubní počítač proto vykáže slušnou spotřebu 8,3 litru Naturalu na 100 kilometrů. Zvolněním na reálnou stovku se otáčky sníží na 2100 min-1 přičemž spotřeba klesne na potěšitelných 6,8 litru na 100 km. Ve městě počítejte se zhruba devíti litry a při sportovnější jízdě se zhruba dvanácti litry paliva na 100 kilometrů.

Šestistupňový manuál působí v Mercedesu za 1,5 milionu Kč na první pohled nepatřičně, v posledních letech jsme si zvykli testovat v podstatě výhradně Mercedesy vyšších tříd s automaty. Faktem samozřejmě je, že automatická převodovka by ubrala část potřebného výkonu a naše hodnocení základní motorizace by se mohlo lehce překlopit z těsného „v pořádku“ mnohem blíže k nepěknému „nestačí“. Řazení je klasicky mercedesovské, nabídne dlouhé dráhy a poněkud gumovější chování páky v kulise, je však přesné a v součinnosti s příjemným, středně tuhým pedálem spojky vám ovládání rychle přejde do krve. Takže manuál? Inu, proč ne...

Závěr

Pokud vám jde především o auto či jeho výbavu a jste svým založením spíše klidný jezdec, určitě má smysl o 200 CGI uvažovat. Silnější verze přeplňované omsnáctistovky (250 CGI; 150 kW) vám z konta při nákupu odčerpá o zhruba 105 tisíc Kč více, nejlevnější šestiválec (E 300 CGI; 185 kW) pak o necelých 220 tisíc více.

Zda je to hodně nebo málo musíte rozhodnout vy, z našeho pohledu je 200 CGI motorizací dostatečnou, byť majitelé prémiového kabrioletu vyšší střední třídy mohou samozřejmě požadovat poněkud živější jízdní výkony. Jenom pro inspiraci, osmiválcová verze E 500 s bohatší základní výbavou stojí v podstatě přesně o polovinu více než dnes testovaný model.

TR>

První cena vozu 1.198.800,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 135 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací

TD>

1.198.800,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 135 kW)
Základní cena testovaného vozu 1.198.800,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 135 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků

TD>

1.491.298,- Kč (E 200 CGI Cabrio BlueEFFICIENCY, 135 kW)

Plusy

  • Dobrá ochrana před větrem
  • „Šála“ teplého vzduchu na krk
  • Slušné jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Dobrý komfort jízdy
  • Kultivovaný a úsporný motor
  • Přesné řízení

Mínusy

  • Poněkud tupější brzdy
  • Lehké kroucení karoserie
  • Zbytečně velký volant
  • Občasné rázy na špatném povrchu
Aleš Jungmann
Diskuze (12)
Mercedes-Benz E 200 CGI Cabrio
Cena základní sestavy 1 464 000 Kč
Výbava základní sestavy ATTENTION ASSIST (asistent pozornosti řidiče), boční airbagy vpředu a kolenní pro řidiče, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, E-Call nouzový systém telefonního volání v Evropě, indikace stavu provozních kapalin - motorového oleje a chladící kapaliny, ISOFIX- úchyty na upevnění dětských sedaček vzadu s přídavnými úchyty na opěradlech, opěrky hlavy 4ks, vpředu nastavitelné aktivní NECK-PRO, vzadu 2ks integrované, PRE-SAFE System, tříbodové bezpečnostní pásy v barvě čalounění, 4ks vč. komfortního automatického nastavení vpředu, ukazatel vnější teploty, varovná signalizace pro nepřipoutaného řidiče a spolujezdce, aktivní parkovací brzda při rozjezdu a aktivní světlomety při opuštění vozu, vícestupňové airbagy vpředu; okenní airbagy vpředu a pro zadní pasažéry, vratné bezpečnostní pásy s PRE-SAFE nastavením vpředu a vnější vzadu s omezovači upínací síly, aux-in-vstup pro připojení externích audio přístrojů ve schránce před spolujezdcem, integrovaná handsfree sada spojení přes Bluetooth, rádio Audio 20 CD s 5,8"- s barevným displejem,dvojitým tunerem, CD-přehrávačem vč. mp3, Bluetooth telefonním připojením, 8 reproduktory, integrovanou anténou, automatický podavač bezpečnostních pásů vpředu, s přídavným ovládáním, 2-zónová automatická klimatizace THERMATIC s dělenou regulací teploty pro řidiče a spolujezdce, prachovým filtrem a vnitřní cirkulací s komfortní funkcí vč.vývodů pro zadní cestující, Easy-Entry nástupní funkce dozadu, el.ovládání oken 4x, s komfortním ovládáním vpředu, ochranou proti přivření vpředu a uzavírací funkcí PRE-SAFE, elektrické nastavení výšky opěradla předních sedadel s mechanickým nastavením náklonu, indikace nedostatku kapaliny v ostřikovačích, kombinované čalounění látka/umělá kůže Artico, loketní opěrky vpředu s poličkou pod krycí roletkou, multifunkční volant s 12 ovladači, odkládací polička mezi zadními sedadly s integrovaným dvojitým držákem kelímků, odkládací polička s 12-V zásuvkou pod středovým panelem, odvětrávání vzadu pomocí vývodů ze středové konzole, osvětlení Ambiente pro střední loketní opěrku, prostoru nohou vpředu a dveřní madla, osvětlení vzadu, palubní počítač v multifunkčním displeji (ovládání na volantu), přístrojová deska s tubusy pro 5 analogových kruhových přístrojů, otáčkoměr a analogové hodiny, sada vnitřního osvětlení, sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem, směrovky s komfortní dotekovou aktivací, světla ve dveřích při výstupu, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS, volant v kůži Nappa proložený s perforovanou kůží a chromovanými pásky a řadicí/volicí páka v kůži, volant výškově a podélně mechanicky nastavitelný, zadní dělená sedadla, aktivní kapota (ochrana chodců), parametrické řízení, sloupek řízení a vnější zrcátka s pamětí, ortopedická sedadla vpředu s nastavením PRE-SAFE, alarm včetně ochrany proti odtahu, automatické tlumení dálkových světel, ozdobné hliníkové výplně interiéru, využití zbytkového tepla, Intelligent Light System. Kč
Cena testované sestavy 1 799 437 Kč
Výbava testované sestavy Modrá metalíza Indigolith (19.360,-), šedá kůže (+41.382,-), sada osvětlení (+34.364,-), parkovací asistent (+17.666,-), dvojitý držák nápojů (+1.670,-), ostřikovače světel (+8.500,-), parkovací senzory vzadu (+12.000), komfortní sedadla vpředu (odvětrávaná a vyhřívaná) (+25.652,-), COMAND APS, kód 525 (+30.492,-), Sada Sport AMG (+65.340,-), asistent rychlostního omezení (+7.139,-), interface UCI (+5.324,-), komfortní sada Cabrio (+25.410,-), Potahy dveří a palubní deska v umělé kůži (+26.620,-) ; vše bez DPH Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 270 / 1800 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.2 / 6 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 390
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1685 / 470
Rozměr pneu: 235/40 R18
Mercedes-Benz E 200 CGI Cabrio
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4698
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 445 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 890
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
19. 6. 2011 21:32
Fantasie....
.... to auto je opravdu nádherné.... Ač sám zastávám názor, že pěkná se vyráběla hlavně v minulosti, tento kousek připomíná, že je pořád možné přijít s něčím novým a krásným :yes:

Zevnějšek je tedy opravdu fenomenální (a to včetně zvolené barvy), vnitřek už trošku nestíhá (třeba ty hliníkové pedály se do toho auta vůbec nehodí....). A pod kapotu takového auta už z pricipu patří šestiválec.... Ale to jsou jen detaily, celek si zaslouží téměř absolutorium....

Mimochodem, nedávno jsem jel za konkurenčním kabriem od BMW (šestková řada....?) a to se s tímhle skvostem opravdu ani nedá srovnávat.... 8-s

MB je na poli designu vozů úplně jinde než všichni ostatní.....
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 6. 2011 23:07
Re: krásný auto
E kabrion a A5? Tady si myslím není o čem. E kabrio je opravdu nádherné. Dokonce se mi líbí tak moc, že se možná i kacířsky rozmýšlel, jestli E kabrio nebo 3er kabrio, což je u mě s podivem.
Avatar - ManInBlack
17. 6. 2011 17:08
Nelíbí
Současná E-klasse se mi odzačátku nelíbí. A to jak na fotkách, tak na silnici (i když live je to o něco lepší) a už vím proč - má to přebytečnou střechu! Stačilo správně říznout a hned to vypadá k světu :-) Výborně M-B :yes:
Avatar - boost.
16. 6. 2011 21:57
je to můj sen
je to můj sen, jednou vlastnit tuhle věcičku. Za 10 let určitě spadne cena, tak bych si to možná mohl dovolit :-! Jak je výše psáno, MB na to šlape a je to vidět!

Keep it up, Benz.
Avatar - CHerokee
16. 6. 2011 14:30
Re: krásný auto
Jeden nový model za druhým, jeden hezčí než druhý, rekordní prodeje.... např. [odkaz]