Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
31 Fotogalerie

TEST Nissan Micra 1,2 – Bublina

Jeden z posledních skutečně malých vozů do města se dočkal nenápadného faceliftu. K redakčnímu testu dorazila modernizovaná Micra v s pětidveřovou karoserií, motorem 1,2 s výkonem 59 kW a prostředním stupněm výbavy.

Současná generace Nissanu Micra měla svou premiéru na pařížském autosalonu v roce 2002. Malý automobil v té době udivoval především svým neotřelým designem, který navazoval na originalitu tehdejší Primery a X-Trailu. Oproti svému předchůdci nová Micra vedle atraktivnějšího vzhledu nabízela také větší vnitřní prostor, který profitoval z rozvoru prodlouženého o 72 mm na 2432 mm. Na evropské trhy dorazila Micra v roce 2003 a během let se stala poměrně nenápadným, ale stále svěže působícím zástupcem kategorie malých vozů. Pro modelový rok 2008 si japonský výrobce připravil téměř nepostřehnutelnou modernizaci, která je důkazem kvalitního designu tohoto malého vozu. Faceliftovaná Micra, jejíž premiéra se odehrála na loňském frankfurtském autosalonu je identifikovatelná pouze při pohledu zepředu, kdy je vidět, že maska už nemá jediné chromované žebro ve dvojici otvorů, ale dostala jejich chromované orámování. Druhým prvkem modernizace viditelným na exteriéru jsou přepracované hlavní světlomety, u nichž se při zachování obrysu změnil jejich tvar a členění. A tímto končí výčet na první pohled viditelných prvků modernizace.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: acz

Stále s tvarem roztomilé bubliny

Nissan Micra již při svém uvedení ohromila veřejnost svým naprosto odzbrojujícím neagresivním designem, s nímž na zákazníky působí dodnes. Tvar karoserie s jednoduše působící souvislou hmotou mezi koly, na níž z bočního pohledu vyrůstá kabina, je dodnes nezaměnitelným rysem a důležitým prodejním argumentem nejmenších evropských Nissanů. Na přídi zaujme přepracovaná maska, zaoblená kapota motoru společně s vysokou umístěnými vyboulenými hlavními světlomety. Při bočním pohledu zaujme téměř kruhová silueta, kterou tvoří čelní a zadní sklo společně se střechou. Na zádi se modernizace Micry prakticky nijak neprojevila a jsou zde stále drobné vertikálně orientované svítilny, ohraničující společně z nárazníkem spodní část víka zavazadlového prostoru.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: acz

Pohodlí i výhled pro všechny

Interiér Micry těží z umístění kol v rozích karoserie a pětidveřový hatchback nabízí dostatek prostoru a komfortu prakticky všem cestujícím. Vpřed vysunuté klenuté čelní okno společně s poměrně velkými bočními skly a zadním oknem vytvářejí pocit velmi prostorného a vzdušného interiéru. K příjemné atmosféře uvnitř vozu přispívají i tvary, materiály a dílenském zpracování. Palubní deska je při přes modernizaci tohoto modelu prakticky beze změn a hlavní novinkou v interiéru malého Nissanu je nové autorádio s CD a MP3 přehrávačem s rozměrem 2DIN, kterému sekunduje integrované připojení telefonu přes Bluetooth. Řidič má po usazení do standardně montovaného sportovně tvarovaného sedadla se stavitelnou výškou a bederní opěrkou před sebou výškově stavitelný tříramenný volant s integrovaným ovládáním autorádia. Za volantem jsou v přístrojovém štítu umístěny dobře stíněné, přehledné kruhové ukazatele, palivoměr a velký LCD displej. Praktickou součástí, která je standardním prvkem výbavy Acenta je úložný prostor pod sedadlem spolujezdce.

Cestující na zadních sedadlech si rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek prostoru nad hlavou nebo pro nohy, v případě že je zadní sedadlo posunuto do krajní zadní polohy, ale nepříliš dobře je na tom v takovém případě zavazadlový prostor, jehož objem je pouhých 251 litrů. Standardně dodávané posuvné zadní sedadlo umožňuje zvětšit při svém posunutí vpřed objem zavazadelníku až na 371 litrů, ale cestující se pak musí skutečně silně uskromnit v požadavcích prostoru pro nohy, protože v případě posunutí předních sedadel co nejvíce dozadu dochází k opření zadního sedáku o opěradla předních sedadel.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: acz

Malý silák

Pod krátkou kapotou testovaného Nissanu Micra se ukrýval atmosférický zážehový čtyřválec o nevelkém objemu 1,2 litru, který disponoval potěšujícím výkonem 59 kW (80 k) při 5200 ot./min. a točivým momentem 110 Nm při 3600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje Micra podle údajů výrobce maximální rychlosti 167 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,5 s. Spotřeba je podle firemních materiálů ve městě 7,4 l, mimo město 5,1 l a v průměru 5,9 l na 100 km.

Během testu jsme s Nissanem ujeli přes 500 km po dálnicích, okresních silnicích, ale i v městském provozu a palubní počítač uváděl průměrnou spotřebu 6,0 l na 100 km. Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 3250 ot./min. a při rychlosti 130 km/h točí motor 4100 ot./min. Při těchto rychlostech si čtyřválec Nissanu řekne o 5,7 l benzinu na 100 km, resp. o 6,7 l na 100 km.

Podvozek s koly v rozích karoserie stále překvapuje svou tuhostí a jistotou i při poměrně rychlých průjezdech ostrými zatáčkami, kdy je limitujícím faktorem spíše vzpřímenější posaz řidiče. Přestože si Micra nechá líbit i ostřejší zacházení, při němž dobře drží stopu a chová se neutrálně, nejedná se o nepříjemnou tvrdě nastavenou motokáru, ale své posádce nabízí komfort i při delších cestách.

nissan testy malevozynissan testy malevozy | Zdroj: acz

Závěr

Nissan Micra i přes svá léta dokáže stále zaujmout svým neobvyklým designem, který díky bublinovitým tvarům působí na své okolí naprosto neagresivním dojmem. Vedle designu je důležitou zbraní v boji s konkurencí i poměrně prostorný interiér. Příjemná je i výkonná a zároveň úsporná pohonná jednotka.

Ale nejdůležitějším faktorem je u vozu této velikosti jeho cena a nabídka standardní výbavy. V současnosti při pohledu do ceníku modelu Micra působí prostřední ze tří nabízených výbav, která má název Acenta a byla i u testovaného vozu, jako nejvyváženější. Tato výbava obsahuje mimo jiné čelní i boční airbagy, ABS + EBD + brzdový asistent, manuální klimatizaci, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a elektrický ovládána zpětná zrcátka i boční okna předních dveří. Za pětidveřovou Micru s motorem 1.2 L NVCS o výkonu 59 kW (80 k) a výbavou Acenta zaplatíte 334.900,- Kč a jedinou položkou příplatkové výbavy je metalický lak za 10.000,-Kč. Nissan tak nabízí za přijatelnou cenu kvalitní malý automobil s prostorným interiérem, výkonným motorem a bohatou výbavou, jehož design prakticky nestárne.

Související články

První cena vozu249.900,- (Micra Visia, 1.2 NVCS, 48 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací274.900,- (Micra Visia, 1.2 NVCS, 59 kW)
Základní cena testovaného vozu334.900,- (Micra Acenta, 1.2 NVCS, 59 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků344.900,- (Micra Acenta, 1.2 NVCS, 59 kW)

Plusy

  • výborné jízdní vlastnosti
  • tichý a dostatečně výkonný motor
  • nezaměnitelný design
  • bohatá standardní výbava

Minusy

  • při posunutí zadního sedadla do zadní polohy malý zavazadlový prostor
  • volant stavitelný pouze výškově