Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Micra 1,2 – Bublina

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Jeden z posledních skutečně malých vozů do města se dočkal nenápadného faceliftu. K redakčnímu testu dorazila modernizovaná Micra v s pětidveřovou karoserií, motorem 1,2 s výkonem 59 kW a prostředním stupněm výbavy.

Současná generace Nissanu Micra měla svou premiéru na pařížském autosalonu v roce 2002. Malý automobil v té době udivoval především svým neotřelým designem, který navazoval na originalitu tehdejší Primery a X-Trailu. Oproti svému předchůdci nová Micra vedle atraktivnějšího vzhledu nabízela také větší vnitřní prostor, který profitoval z rozvoru prodlouženého o 72 mm na 2432 mm. Na evropské trhy dorazila Micra v roce 2003 a během let se stala poměrně nenápadným, ale stále svěže působícím zástupcem kategorie malých vozů. Pro modelový rok 2008 si japonský výrobce připravil téměř nepostřehnutelnou modernizaci, která je důkazem kvalitního designu tohoto malého vozu. Faceliftovaná Micra, jejíž premiéra se odehrála na loňském frankfurtském autosalonu je identifikovatelná pouze při pohledu zepředu, kdy je vidět, že maska už nemá jediné chromované žebro ve dvojici otvorů, ale dostala jejich chromované orámování. Druhým prvkem modernizace viditelným na exteriéru jsou přepracované hlavní světlomety, u nichž se při zachování obrysu změnil jejich tvar a členění. A tímto končí výčet na první pohled viditelných prvků modernizace.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy

Stále s tvarem roztomilé bubliny

Nissan Micra již při svém uvedení ohromila veřejnost svým naprosto odzbrojujícím neagresivním designem, s nímž na zákazníky působí dodnes. Tvar karoserie s jednoduše působící souvislou hmotou mezi koly, na níž z bočního pohledu vyrůstá kabina, je dodnes nezaměnitelným rysem a důležitým prodejním argumentem nejmenších evropských Nissanů. Na přídi zaujme přepracovaná maska, zaoblená kapota motoru společně s vysokou umístěnými vyboulenými hlavními světlomety. Při bočním pohledu zaujme téměř kruhová silueta, kterou tvoří čelní a zadní sklo společně se střechou. Na zádi se modernizace Micry prakticky nijak neprojevila a jsou zde stále drobné vertikálně orientované svítilny, ohraničující společně z nárazníkem spodní část víka zavazadlového prostoru.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy

Pohodlí i výhled pro všechny

Interiér Micry těží z umístění kol v rozích karoserie a pětidveřový hatchback nabízí dostatek prostoru a komfortu prakticky všem cestujícím. Vpřed vysunuté klenuté čelní okno společně s poměrně velkými bočními skly a zadním oknem vytvářejí pocit velmi prostorného a vzdušného interiéru. K příjemné atmosféře uvnitř vozu přispívají i tvary, materiály a dílenském zpracování. Palubní deska je při přes modernizaci tohoto modelu prakticky beze změn a hlavní novinkou v interiéru malého Nissanu je nové autorádio s CD a MP3 přehrávačem s rozměrem 2DIN, kterému sekunduje integrované připojení telefonu přes Bluetooth. Řidič má po usazení do standardně montovaného sportovně tvarovaného sedadla se stavitelnou výškou a bederní opěrkou před sebou výškově stavitelný tříramenný volant s integrovaným ovládáním autorádia. Za volantem jsou v přístrojovém štítu umístěny dobře stíněné, přehledné kruhové ukazatele, palivoměr a velký LCD displej. Praktickou součástí, která je standardním prvkem výbavy Acenta je úložný prostor pod sedadlem spolujezdce.

Cestující na zadních sedadlech si rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek prostoru nad hlavou nebo pro nohy, v případě že je zadní sedadlo posunuto do krajní zadní polohy, ale nepříliš dobře je na tom v takovém případě zavazadlový prostor, jehož objem je pouhých 251 litrů. Standardně dodávané posuvné zadní sedadlo umožňuje zvětšit při svém posunutí vpřed objem zavazadelníku až na 371 litrů, ale cestující se pak musí skutečně silně uskromnit v požadavcích prostoru pro nohy, protože v případě posunutí předních sedadel co nejvíce dozadu dochází k opření zadního sedáku o opěradla předních sedadel.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy

Malý silák

Pod krátkou kapotou testovaného Nissanu Micra se ukrýval atmosférický zážehový čtyřválec o nevelkém objemu 1,2 litru, který disponoval potěšujícím výkonem 59 kW (80 k) při 5200 ot./min. a točivým momentem 110 Nm při 3600 ot./min. S touto pohonnou jednotkou v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje Micra podle údajů výrobce maximální rychlosti 167 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,5 s. Spotřeba je podle firemních materiálů ve městě 7,4 l, mimo město 5,1 l a v průměru 5,9 l na 100 km.

Během testu jsme s Nissanem ujeli přes 500 km po dálnicích, okresních silnicích, ale i v městském provozu a palubní počítač uváděl průměrnou spotřebu 6,0 l na 100 km. Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h na pátý rychlostní stupeň hlásí otáčkoměr 3250 ot./min. a při rychlosti 130 km/h točí motor 4100 ot./min. Při těchto rychlostech si čtyřválec Nissanu řekne o 5,7 l benzinu na 100 km, resp. o 6,7 l na 100 km.

Podvozek s koly v rozích karoserie stále překvapuje svou tuhostí a jistotou i při poměrně rychlých průjezdech ostrými zatáčkami, kdy je limitujícím faktorem spíše vzpřímenější posaz řidiče. Přestože si Micra nechá líbit i ostřejší zacházení, při němž dobře drží stopu a chová se neutrálně, nejedná se o nepříjemnou tvrdě nastavenou motokáru, ale své posádce nabízí komfort i při delších cestách.

nissan testy malevozy nissan testy malevozy

Závěr

Nissan Micra i přes svá léta dokáže stále zaujmout svým neobvyklým designem, který díky bublinovitým tvarům působí na své okolí naprosto neagresivním dojmem. Vedle designu je důležitou zbraní v boji s konkurencí i poměrně prostorný interiér. Příjemná je i výkonná a zároveň úsporná pohonná jednotka.

Ale nejdůležitějším faktorem je u vozu této velikosti jeho cena a nabídka standardní výbavy. V současnosti při pohledu do ceníku modelu Micra působí prostřední ze tří nabízených výbav, která má název Acenta a byla i u testovaného vozu, jako nejvyváženější. Tato výbava obsahuje mimo jiné čelní i boční airbagy, ABS + EBD + brzdový asistent, manuální klimatizaci, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a elektrický ovládána zpětná zrcátka i boční okna předních dveří. Za pětidveřovou Micru s motorem 1.2 L NVCS o výkonu 59 kW (80 k) a výbavou Acenta zaplatíte 334.900,- Kč a jedinou položkou příplatkové výbavy je metalický lak za 10.000,-Kč. Nissan tak nabízí za přijatelnou cenu kvalitní malý automobil s prostorným interiérem, výkonným motorem a bohatou výbavou, jehož design prakticky nestárne.

Související články

První cena vozu 249.900,- (Micra Visia, 1.2 NVCS, 48 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 274.900,- (Micra Visia, 1.2 NVCS, 59 kW)
Základní cena testovaného vozu 334.900,- (Micra Acenta, 1.2 NVCS, 59 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 344.900,- (Micra Acenta, 1.2 NVCS, 59 kW)

Plusy

  • výborné jízdní vlastnosti
  • tichý a dostatečně výkonný motor
  • nezaměnitelný design
  • bohatá standardní výbava

Minusy

  • při posunutí zadního sedadla do zadní polohy malý zavazadlový prostor
  • volant stavitelný pouze výškově
Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nissan Micra
Cena základní sestavy 249 900 Kč
Výbava základní sestavy Dvoustupňové přední airbagy a vypínatelný airbag spolujezdce, boční airbagy, ABS + EBD + brzdový asistent, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, přední bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem zatížení, výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, bezpečnostní sloupek volantu s nastavením sklonu, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, elektronický imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, elektrická zpětná zrcátka v barvě karoserie, stěrače čelního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem, stěrač zadního skla s ostřikovačem a cyklovačem, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhové světlomety, manuální klimatizace s pylovým filtrem, rádio s CD přehrávačem 2DIN + 6 reproduktorů, bluetooth a MP3 konektor, ovládání autorádia a bluetooth na volantu, palubní počítač s ovládáním na volantu a ukazatel venkovní teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, sportovně tvarovaná sedadla a čalounění, posuvná zadní sedadla s asymetricky (40/60) děleným opěradlem, odkládací schránka před spolujezdcem (11l), držáky na nápoje vpředu i vzadu a kapsy v předních dveřích (2x), zadní kapsy ve dveřích, zadní kapsy na předních sedadlech, zásuvka pod sedadlem spolujezdce, osvětlení zavazadlového prostoru, přední a zadní nárazník v barvě karoserie s ochrannými lištami v barvě karoserie, madlo víka zavazadlového prostoru v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, 15" ocelová kola s ozdobnými kryty, pneu 175/60 R15, neplnohodnotné rezervní kolo Kč
Cena testované sestavy 344 900 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+ 10.000,-Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1240
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 59 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.1 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / 584
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1056 / 419
Rozměr pneu: 175/60 R15
Nissan Micra
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3719
b) šířka (mm): 1660
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2432
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1448
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO