Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (85 kW) – Návrat ve velkém stylu

David Bureš
Diskuze (114)
Nissan opět v Evropě nabízí tradiční kompaktní hatchback. Už to není Almera, ani Tiida, ale Pulsar.

Nissan před lety oznámil, že nižší střední třída pro něj není v Evropě již příliš perspektivní a místo tradičního kompaktního hatchbacku zde raději nabídl v roce 2007 crossover Qashqai. Letos ale japonský výrobce názor změnil a do revíru VW Golf opět zamířil, a to s novinkou Pulsar.

Jméno Pulsar některé fanoušky překvapilo, dlouho se čekalo oprášení názvu Almera, který byl ve své době úspěšným vozem. Z globálního hlediska má ale jméno smysl. Označení Pulsar je už dnes používáno pro kompaktní model v Austrálii nebo Asii, kde se takto kdysi jmenovala i „naše“ Almera.

Pulsar do redakční garáže dorazil již podruhé. Ještě před zahájením prodeje jsme v létě měli možnost otestovat vznětovou patnáctistovku s 81 kW, nyní přišla řada na vyzkoušení zážehové dvanáctistovky s 85 kW. Více možností zatím není, Pulsar se totiž nadále nabízí jenom s dvojicí motorů. K rozšíření nabídky agregátů dojde na jaře 2015, kdy ji doplní benzinový 1.6 DIG-T se 140 kW a 240 N.m. Do budoucna se počítá i s ostrou verzí Pulsar Nismo.

Jednoduchý design a obrovská kabina

Designově Pulsar navazuje na druhou generaci Qashqaie. Oba vozy tvarově spojují některé detaily karoserie, jako světlomety, maska chladiče, koncové svítilny nebo prudce se zužující linie bočního prosklení. Pulsar nepůsobí tak rošťácky jako třeba Juke, ale spíše solidně a důvěryhodně. Na první pohled automobil někoho možná neosloví, vhodná kombinace barvy karoserie a kol (třeba jako u testovaného exempláře na přiložených fotografiích) ale znamená, že to Pulsaru rázem sluší.

Uvnitř Pulsar jasně dokazuje, že nechce přímo konkurovat evropskému etalonu nižší střední třídy Volkswagenu Golf, ale že chce být jeho dostupnější alternativou, třeba jako Renault Mégane. Ne že by byla kabina nekvalitní, to vůbec ne, protože kvalita dílenského zpracování je na vysoké úrovni, celek ale působí poněkud jednoduše.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni  

Větších výhrad ke kabině ale nemáme. Řidičský posaz je příjemný, ovladače jsou přehledně rozmístěny a šofér nemusí tápat, kde jaký spínač najde. Snad jenom některá tlačítka (třeba od multimediálního systému) by mohla být větší, obrazovka 5,8“ navigace a multimediálního systému by pak mohla být umístěna o něco výše, aby byla více na očích. Budíky jsou dobře čitelné a chválíme také přehledný palubní počítač, který je již v základu dodáván s barevnou pětipalcovou obrazovkou.

Uvnitř překvapí opravdu bohatý vnitřní prostor, který je daný vyšší stavbou karoserie (Pulsar je vysoký 1.520 mm) a dlouhým rozvorem – hodnota 2.700 mm je v nižší střední třídě opravdu unikátní. Z dlouhého rozvoru těží především cestující na zadních sedadlech, řidič menší postavy znamená, že si pasažér za ním může pohodlně dát nohu přes nohu.

Velký vnitřní prostor naznačuje, že na něm bude tratit zavazadelník. Opak je pravdou, objem 385 litrů je v daném segmentu nadprůměrný. Třeba Volkswagen Golf nabízí 380 litrů a takový Renault Mégane pak 372 litrů. Zavazadlový prostor Pulsaru sází hlavně na hloubku než na délku, dlouhý je 760 mm, pod plato je vysoký 610 mm, a mezi podběhy je široký 990 milimetrů.

Pod podlahou se našel ještě prostor pro dojezdovou rezervu. Při sklopení zadních sedadel vznikne prostor o objemu 1.395 litrů, nicméně vznikne při tom schod vysoký 200 milimetrů. Vedle vysoko otevíraného víka zavazadelníku se nám líbilo i sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je možné uvnitř převážet předměty dlouhé až 2,5 metru.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni  

Motor z Mégane

Pod kapotou testovaného Nissanu Pulsar pracuje přeplňovaná benzinová dvanáctistovka naladěná na 85 kW a 190 N.m. Její obchodní název sice zní 1.2 DIG-T, daný agregát ale známe spíše jako 1.2 TCe – jedná se totiž o jednotku z dílny aliančního partnera Renaultu. Také v tomto ohledu má Pulsar blízko k již zmíněnému Mégane.

Motor uvede v chod poněkud hlučný startér, poté už ale o něm posádka vůbec neslyší. Agregát je v Pulsaru tak perfektně odhlučněný, až má řidič občas chuť podívat se pod kapotu, zda je skutečně nastartován. S tichostí souvisí také fakt, že je motor spíše klidný. Sice je pružný a nechá se klidně vytočit a auto následně pěkně rozhýbe, je ale tak nějak cítit, že motoru vysoké otáčky příliš nesedí. Ostatně i reakce na sešlápnutí pedálu plynu je pozvolná. Na pohodlnou jízdu je ale síla optimální a při předjíždění se není čeho obávat. Navíc pokud vezmeme v úvahu, že se jedná o nejlevnější nabízenou verzi, pak je to velice slušná a silná jednotka.

Šestistupňová manuální převodovka má vcelku krátké a přesné dráhy kulisy, řazení je hladké, řidiče potěší i příjemně se držící hlavice řadicí páky. V rychlosti 50 km/h motor točí 1500 otáček, dálniční limit znamená 2600 otáček.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni  

Pulsar v duchu doby myslí na ekologii a ochranu životního prostředí. Automobil vám ukáže, kolik gramů oxidu uhličitého nevypustil při stání na semaforech díky zapnutému systému Start/stop, a po vypnutí ukáže dosaženou spotřebu během dané jízdy a nejnižší dosaženou hodnotu vůbec.

Ve spotřebě se ukazuje charakter turbodmychadlem přeplňovaného motoru. Pulsar zvládne jezdit za méně než pět litrů na 100 kilometrů, hbitá jízda na okresce ale klidně znamená spotřebu osmi litrů. Na dálnici si Pulsar vezme kolem sedmi litrů na 100 kilometrů, ve městě pak asi šest litrů. Dlouhodobý průměr v testu činil 6,8 litru na 100 kilometrů. Dálkové přesuny bohužel poněkud limituje menší nádrž s objemem 46 litrů.

Naladěn na pohodu

Technickým základem Pulsaru je alianční platforma CMF, kterou automobil sdílí například s novým Qashqaiem. Stejně jako tento crossover používá i kompaktní hatchback vpředu nápravu McPherson a vzadu torzní nápravu se zkrutným stabilizátorem.

Jednoduchá zadní náprava je v Pulsaru bohužel znát. Díky své kompaktnosti sice umožnila vytvořit velký zavazadelník, rozbité české silnice ale v kombinaci se sedmnáctipalcovými koly netlumí moc obstojně. Problémy Pulsaru dělají hlavně příčné nerovnosti, na některých se dokonce ozve od nápravy rána.

Tvrdý ale Pulsar není, což se projeví hlavně v zatáčkách, ve kterých se automobil zhoupne přece jen více, než bychom čekali. Také řízení, které by mohlo být přesnější, naznačuje, že je Pulsar naladěn hlavně na pohodovou jízdu. Pokud tedy zákazník nebude od vozu čekat nějaké sportování, ale klidnou jízdu, bude s Pulsarem spokojen.

Nissan Pulsar – srovnání s konkurencí
Model Nissan Pulsar Citroën C4 Kia Cee'd Renault Mégane
Motor 1.2 DIG-T 1.6 VTi 1.6 GDI 1.2 TCe
Zdvihový objem [cm3] 1197 1598 1591 1198
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 88/6000 99/6300 85/4500
Točivý moment [N.m/min] 190/2000 160/4250 164/4850 190/2000
Převodovka 6M 5M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 190 193 195 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,7 10,8 9,9 10,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 6,2 5,8 5,3
Základní cena [Kč] 329.900 336.900 359.980 319.900

Levný není, je ale slušně vybaven

Čeští zákazníci slyší na nízkou základní cenu, ve které Pulsar úplným přeborníkem není. Japonský kompakt místo toho nabízí zajímavý poměr cena/výkon. Základní sumou 329.900 korun Pulsar na většinu konkurence ztrácí, automobil ale boduje silným motorem s 85 kW kombinovaným se šestistupňovou převodovkou a slušnou výbavou. Již v základu je Pulsar navíc vybaven šestnáctipalcovými koly, elektrickým stahováním bočních oken, tempomatem nebo palubním počítačem s barevným displejem. Dále automobilu nechybí mimo jiné manuální klimatizace, autorádio se čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu nebo elektricky ovládaná vnější zrcátka.

nissan testy nizsistredni nissan testy nizsistredni  

Testovaný exemplář pak splňoval tradiční charakter novinářských aut v podobě další bohaté výbavy – jednalo se o nejvyšší stupeň Tekna. Ten výměnou za 465.000 korun nabízí opravdu tučnou zásobu prvků, mezi nimiž nechybí například systém kamer sledující okolí auta (ten opravdu doporučujeme), sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, navigace nebo diodová potkávací světla.

Závěr

Nissan chce zatím ve své barcelonské továrně vyrábět ročně “jenom” 65.000 Pulsarů, svezení s tímto autem ale naznačuje, že má šanci oslovit mnohem více zákazníků. Novodobá Almera boduje parádně odhlučněným motorem, velkoryse prostornou kabinou, řazením nebo zajímavým poměrem cena/výkon. Méně se nám však líbilo tlumení příčných nerovností.

Nejlevnější verze modelu 329.900 Kč (1.2 DIG-T/85 kW Visia)
Základ s testovaným motorem 329.900 Kč (1.2 DIG-T/85 kW Visia)
Testovaný vůz s výbavou 479.000 Kč (1.2 DIG-T/85 kW Tekna)

Plusy

  • Velice prostorný interiér
  • Přesné řazení
  • Skvělé odhlučnění motoru
  • Navýsost bohatá výbava

Minusy

  • Horší tlumení příčných nerovností
  • Menší palivová nádrž


Foto: Petr Homolka

David Bureš
Diskuze (114)
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (85 kW]
Cena základní sestavy 329 900 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů, litá 17“ kola, systém Safety Shield – asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, přední mlhovky, diodové světlomety s ostřikovači, dvouzónová klimatizace, tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná boční okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčové startování, výškově a podélně nastavitelný volant s koženým věncem, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s šesti reproduktory, bluetooth a ovládáním na volantu, palubní počítač s barevným 5“ displejem, parkovací kamera, navigace, kamerový systém sledující okolí vozu atd. Kč
Cena testované sestavy 479 000 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+14.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.3 / 5
Emise CO2: 117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1395
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1258 / 492
Rozměr pneu: 205/50 R 17
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (85 kW]
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4387
b) šířka (mm): 1768
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1070
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1010
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
2. 4. 2015 07:55
Moje dojmy
Pulsar Acenta 1.2 TCe 85 KW 6.st.bílá nemetalická+Paket Technology

Statické dojmy:

Dvojité těsnění dveří,měkčené plasty.Materiály příjemné na dotek.Loketka a dveřní výplně v kůži.Asi koženka.Jsem to nezkoumal.Místa vzadu hodně.ISOFIX.Kufr 380 litr.Standartně rezerva.Od zkáladní výbavy barevný Maxi-DOT.Celkově interiér kvalitně zpracovaný.

Jízdní dojmy:

Jízda byla po trase město,okreska 2.třídy s horším povrchem.Řazení dobře odstupňované a krátké dráhy.Brzdy příjemným nástupem.Není potřeba si zvykat.Projíždění zatáček jde i ve vyšších rychlostech bez blikání ESP.Jenom to chce držet stopu,jinak pípá Lane Assist.Fitrace nerovností velmi dobrá i na špatném povrchu.Na autě 16 kola.Hluk kolem 140 v pohodě.Odhlučnění velmi dobré.Klimatizace odmlžila rychle.Zahřátí motoru také rychlé.
Torzní náprava je dobře odhlučněná a snese i rychlejší průjezdy zatáčkou
Avatar - Atlis
24. 11. 2014 01:57
Re: Není vlečka jako vlečka
Aaaaaale, prdlajs tomu rozumieš kamarát.

Za prvé torska v aute na normálne cesty bude vždy horšia ako multilink, pretože na nerovnostiach bude vždy odskakovať.

A za druhé M3RS nemá torsku naladenú lepšie ako multilink. Každý podvozok naladený na okruhy je tak tvrdý, že je prakticky úplne jedno čo vzadu máš, pretože sa aj tak prakticky nehýbe. A v tom je ukryté celé kúzlo a úspech M3RS s ohľadom na podvozok. Buď auto bude dobré na okruhu alebo na ceste. M3RS, hlavne vo verzii Cup ma čisto okruhový podvozok, takže ak mu šliapeš na krk na dobrej ceste či na okruhu, tak je super. Ale všade inde je to katastrofa. Preto sú Golf GTI či Focus ST podstatne príjemnejšími spoločníkmi na každodennú jazdu - ich podvozky sú síce kompromisom medzi športom a komfortom, no práve na obyčajných cestách vyhrávajú nad M3RS na plnej čiare. A tých pár desatiniek na okruhu, na ktorý 99 percent z nich nikdy nepôjde, trápi iba internetových onanistov.
22. 11. 2014 18:11
Re: prosil bych bez hysterie a ideologie ...
tak tohle jsou zrovna polemiky, které jdou zcela mimo mě. je mi úplně u pr de le, co je extrém a co není extrém. chci jenom auto, se kterým jedu jednou za rok na garančku a tím to končí. a do kategorie vyhlédnutých patří i tenhle nissan. ale nevím, nikdy jsem turbo neměl. a mám z něho strach. tak jsem myslel, že se tu najde někdo kdo mi poradí. víc mě fakt nezajímá.
22. 11. 2014 08:00
Re: prosil bych bez hysterie a ideologie ...
"zajímá mě výhradně spolehlivost. kazí se, nekazí se? v podstatě nic jiného mě u auta nezajímá."
Vsechno se kazi, jen rychlost kazeni se jina, treba toto neni zrovna Tce auto, ale zbytek nestal za moc, je to snad extrem?
[odkaz]
21. 11. 2014 10:44
prosil bych bez hysterie a ideologie ...
chci se zeptat, jaké jsou ty turbo-benzíny renault? zajímá mě výhradně spolehlivost. kazí se, nekazí se? v podstatě nic jiného mě u auta nezajímá. díky! :-) :yes: