Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4 – Chci sníh!

Ondřej Šuch
Diskuze (75)
Nafta, čtyřkolka a Insignia. Bude mít konkurence nahnáno?

Nejdelší kombi střední třídy nemohlo čekat dlouho, kombinace silného vznětového motoru a pohonu všech kol je v tomto segmentu žádaná a všechny komponenty měl Opel k dispozici. Zástavba pohonu zadní nápravy do téměř pětimetrové karoserie se na první pohled povedla, podlaha zavazadelníku zůstala ve stejné výši. Více nás ale zajímá praktický přínos nového uspořádání pohonu.

Začněme motorem. I když se ještě relativně nedávno uvažovalo o šestiválci, dvoulitrový turbodiesel s maximem výkonu 118 kW je stále nejsilnější nebenzinovou motorizací, kterou ve velkém kombi můžete dostat.

Křivka točivého momentu se sice blýská vrcholem ve výšce 350 Nm, ovšem jen v pásmu 1750-2500 min-1. Zatímco u předokolky tyto hodnoty cvičí s autem vcelku vesele, všechny navíc poháněné hřídele a osmdesátikilový nárůst hmotnosti u testované verze už jsou znát. Kladů přitom není málo: motor je sice možná víc slyšet, ale neklepe, nemá tendenci ke zhasínání ani při hodně necitlivé spojkové noze a především táhne naprosto plynule, téměř benzínově. Ale…pořád se máme tendenci ohlížet do prospektu, jestli jsme se s hodnotou 118 kW nepřehlédli.

opel testy strednitrida opel testy strednitrida

Technicky je přitom všechno v pořádku. Připojování pohonu zadní nápravy má u Insignie na starosti čtvrtá generace mezinápravové spojky Haldex. Tu sice známe například z Passatu a Superbu, ale Opel ji chvályhodně doplňuje aktivním zadním diferenciálem eLSD, což poznáte při nestejné trakci zadních kol. Zatímco koncernové vozy kolo s horší trakcí pouze přibrzdí, v insignii druhá vícelamelová spojka zadní diferenciál prostě zamkne.

Na haldex je všeobecně spolehnutí. Například při rozjezdech se spíná automaticky, bez ohledu na přítomnost prokluzu. Právě tady možná řidiče zarazí, že ono vystřelení z křižovatky proběhne sice bez gumování asfaltu, ale také bez byť kousku adrenalinu, očekávatelného od výkonu motoru. Jistota za emoce.

V zatáčkách je vše v pořádku a pokud se dostaví smyk, mezinápravová spojka zachrání mnohé. Zabírá rychle a přitom měkce a mnohdy předběhne i zásah ESP. Přece jen ale nejde o diferenciál, takže na nějaké extrémně rychle projížděné zatáčky můžeme zapomenout. Systém je prostě určen především pro zlepšení trakce ve obtížných podmínkách, takže největší parádu naděláte například na sněhu či blátě. Po přidání plynu tak auto nezačne zběsile tancovat jako v případě předokolky a všechnu přítomnou sílu dává na zdolání vámi zvoleného směru.

opel testy strednitrida opel testy strednitrida Insignia s pohonem všech kol si za své služby řekne o 7-7,5 l/100 km v mimoměstském provozu, ve městě pak o litr až litr a půl více. Ani při stálé rychlosti 100 km/h se spotřeba 5,5 moc nepřibližuje deklarovanému snu 4,8 l/100 km, stále ale jde o solidní hodnoty.

Testovaný vůz byl navíc vybaven adaptivními tlumiči Flex Ride s třístupňovým nastavením. Kombinace s osmnáctipalcovými koly a komfortního módu jakoby ubrala z průměru ráfků tři palce a z tlaku půl baru – nerovnosti přehlíží se suverenitou blízkou vzduchovému odpružení. Naopak „sportovní“ režim způsobí asi maximum toho, co si lze s těžkým pětimetrovým kombi a tímto slovem za střízliva představit.

Zbytek vozu netřeba dlouze komentovat od posledního testu se toho mnoho nezměnilo: Zavazadelník s bohužel vysokou podlahou a nízko uloženým krytem má objem „jen“ 540 litrů, jeho víko je stále velmi, velmi těžké a jeho specifický tvar považujeme za potenciální riziko. Zbytek interiéru je přiměřeně prostorný a pohodlný, ovšem přemíra tlačítek na středovém panelu pomalu přerůstá i druhdy suverénní favority – Peugeot 407 a předchozí Citroen C5. Velkou pozitivní změnu oproti dříve testovaným Insigniím ovšem nacházíme za dvě vteřiny: v interiéru už vůbec nic nevrže.

Při pohledu na cenovku by mohla Insignia rozdávat sebevědomí plnými hrstmi, záhy ale zjistíme, že jde do značné míry o sebevědomí oprávněné. Příliš malá zpětná zrcátka řidič nějak vydrží, a zbytek auta se s VW, Mazdou i Fordem může směle měřit. Dva posledně jmenovaní navíc pohon všech kol nenabízejí, takže zde může Opel bodovat i přes zmíněný menší objem zavazadelníku. Skvělé jízdní vlastnosti i například pohodlí jsou na špičce třídy, zbytek řeknou kupující…

opel testy strednitrida opel testy strednitrida

První cena vozu539.900,- Kč (1.6 85 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací686.900,- Kč (2.0 CDTI/160 HP Edition 118 kW)
Základní cena testovaného vozu799.400,- Kč (2.0 CDTI/160 HP 4x4 Sport 118 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků962.400,- Kč (2.0 CDTI/160 HP 4x4 Sport 118 kW)

Plusy

  • Pružný motor s plynulým zátahem
  • Jízdní vlastnosti
  • Přesné řízení
  • Trakce za zhoršených adhezních podmínek
  • Velmi pohodlná sedadla

Mínusy

  • Objem zavazadelníku vzhledem k velikosti vozu
  • Malá zpětná zrcátka
  • Pocitově nižší dynamika
  • Počet tlačítek na středovém panelu

Ondřej Šuch
Diskuze (75)
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4
Cena základní sestavy 799 400 Kč
Výbava základní sestavy Adaptivní podvozek FlexRide, snížený podvozek, variabilní posilovač řízení, sStabilizační systém ESPPlus, ABS, čČelní, boční a hlavové airbagy, jednozónová elektronická klimatizace, autorádio s CD přehrávačem a třífunkčním informačním displejem, automatické ovládání světel s detekcí tunelů, parkovací pilot, sedadlo řidiče elektricky výškově nastavitelné, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, pPalubní počítač s kontrolním systémem, 18" sportovní kola z lehkých slitin s pneumatikami 245/45 R18, tempomat, ergonomická sportovní sedadla s prodlužitelným sedákem, loketní opěrka v opěradle zadních sedadel s průvlakem do zavazadlového prostoru, automatické ovládání světel, čtecí lampičky vpředu a vzadu, loketní opěrka vpředu, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, sada na opravu pneumatik, příprava pro dětskou sedačku ISOFIX na zadních sedadlech, upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vpředu, Interiérová sada osvětlení, prahové lišty, sportovní volant potažený kůží, 4-polohová bederní opěrka na předních sedadlech, třídílná podlaha zavazadlového prostoru ve výšce prahu dveří, pedály z lehkých slitin, sportovní výfuk, zatmavená boční a zadní okna, dešťový senzor, eElektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Kč
Cena testované sestavy 962 400 Kč
Výbava testované sestavy Kola z lehkých slitin 8,5Jx19 s pneu 245/40 R19 (+20.000,-Kč), zářivá barva Power Red (4.000,-Kč), kožené čalounění sedadel AGR s ventilací (60.000,-Kč), elektrická ruční brzda (6.000,-Kč), adaptivní bi-xenononová světla (37.000,-Kč), autorádio CD 500 NAVI s navigací (24.000,-Kč), vyspělý parkovací asistent (8.000,-Kč), výklopné tažné zařízení (24.000,-Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.2 / 6.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1530
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1843 / 555
Rozměr pneu: 245/45 R18
Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 4x4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4908
b) šířka (mm): 1856
c) výška (mm): 1520
d) rozvor (mm): 2737
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 770 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
24. 12. 2011 13:29
Re: kvalita OPEL
No jasně.

Zdraví papež.
24. 12. 2011 06:13
kvalita OPEL
Auto je to hezké, ale kvalita velmi špatná. Vlastním Insignii 2,5 roku (najeto 61000 km) a mám s ní samé problémy. Auto při rychlosti nad 100 km/h značně vibruje. Vibrace jdou do volantu a pedálů - "radost z jízdy" OPEL INSIGNIA. To není vše, po roce odešly brzdy, které mi v rámci záruky vyměnili. Celá sada pneumatik byla zničena (pravděpodobně vibracemi), tlumiče jsou již pouze na 70%! Vrže přístrojová deska (to už asi všichni ví), v zimě vrže pedál plynu. Ostravský servis si s tím neví rady, zástupce importéra nechce moc komunikovat a pomoci. Všechny zájemce o (stále hezkou) Insignii varuji, INSIGNII NE!
19. 12. 2011 11:29
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 ???
By ma zaujimalo aky "trpazlik" robil hodnotenie na vnutorny priestor. Ja mam 192 cm no vzadu nemozem sediet lebo sa tam nezmestim na vysku.
14. 9. 2011 10:49
Re: Výkon vs. hmotnosť
Ak ta este zaujima spolahlivost. Auto ma dnes cca 40tis. km a zavada zatial ziadna. Resp. ked mam byt presny tak sa nejake drobnosti sa vyskytly:
- zadna chromova lista na veku kufra- vytvorili sa tam bublinky - vymenena v ramci zaruky pri garancke (cca v 30tis. km)
- park. senzory zacali divne fungovat - zavada bola v tom, ze niekto sa oprel o auto spredu, praskol plastvoy drziak SPZ a zacal vycinievat kusok viac od naraznika a hned vedla to ovplyvnovalo senzor a preto blbol. Cize sa vymenil plastovy ramcek pod spz za novy a je to o.k.
- raz sa stalo, ze sa "zblaznila" jednotka ovladania klimatizacie a kurenia (este na jar) - stale kurila naplno - bez ohladu na nastavenie. Po tel. konzultacii so servisom stacilo na 5 min odpojit bateriu (akumulator) a vsetko funguje ako ma
- momentalne sa obcas (1x tyzdenne?) pri toceni volantom na mieste (nikdy nie za jazdy) pri parkovani objavi taky divny zvuk od riadenia - toto bude riesene pri najblizsej navsteve servisu
5. 5. 2011 09:02
Re: JISTOTA ZA EMOCE
pan rytmus je obycajny vulgarny trtko zapredany ale samozrejme tym, ze ho tu verejne ohovaram mu urcite zavidim uspech a peniaze (tak ako to naucil vsetky svoje ovecky, ze ho maju branit tymto).. >:D