Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 607 2,2 HDI

Tomáš Zajíček
Diskuze (44)

Automobilka Peugeot po dlouhém čekání, uvedla do prodeje nástupce obstarožní šestsetpětky, model 607. Srovnání těchto dvou modelů je, řekl bych, dosti obtížné, protože model 607 je přímo prošpikován moderní technikou a elektronikou, zatímco 605 patří spíše do kategorie velkých, pohodlných, ale poměrně jednoduchých vozů.

Podle prvních reakcí trhu u nás, ale i v Evropě je jasné, že šestsetsedmička se povedla. Má zajímavý, neotřelý vzhled, který je však nadčasový a myslím, že ani po pěti či sedmi letech toto auto nebude "ohleděné".

Pro test jsme si vybrali nejžádanější verzi 2,2 HDI. Čtyřválcový turbodiesel s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (common-rail) dosahuje nejvyššího výkonu 98 kW. O pohodlnou jízdu se navíc postará dostatečná hodnota točivého momentu. 317 Nm točivého momentu dosahuje motor při 2000 otáčkách a více než 90% je k dispozici mezi 1800 - 3500 ot/min. Revolučním počinem u 607 HDI je filtr pevných částic, nazvaný FAP, které každý diesel produkuje. Zamezuje se tímto znečištění vzduchu těmito rakovinotvornými částicemi. Jednou budou mít takový filtr všechny vznětové motory...

A co spotřeba? Vzhledem k velikosti vozu a slušnému výkonu motoru je průměrná spotřeba okolo 7,5 litrů na 100 km velmi dobrá. Ani ve městě spotřeba příliš nestoupá. Nám vyšel průměr 8,2 l/100 km. Na slušné úrovni je rovněž odhlučnění motoru od interiéru. Prakticky jediným "hlučnějším" okamžikem je akcelerace na první a druhý rychlostní stupeň. Od trojky výše odpovídá hluk HDI spíše zážehovým (benzínovým) motorům. Velmi dobře se dá využívat velkého točivého momentu motoru. Předjíždění na čtverku či pětku ve vyšších rychlostech není pro 2,2 HDI problém. Jedinou slabší stránkou tohoto motoru je fakt, že nenabízí ve vyšších otáčkách (nad 3500 ot/min) dostatečné zrychlení. Prostě pokud při předjíždění zjistíte, že vám ještě pár koní chybí, podřazením na nižší rychlost to nespravíte, spíše naopak.

Jízdní vlastnosti a odpružení 607 přesně odpovídají určení tohoto vozu. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nezáludné. Není to však na úkor pohodlí posádky. Odpružení a vůbec celý podvozek vozu výborně pohlcují nerovnosti na vozovce a ani vetší výmoly na silnici posádka vozu prakticky nepostřehne, kromě mírného "uhnutí" vozu z přímé jízdy. Brzdy jsou dostatečně účinné bez náznaků slábnutí.

Interiéru vévodí rozměrná přístrojová deska s několika červeně podsvětlenými displeji. Na těch se zobrazují veškeré potřebné informace. Hlavně střed přístrojové desky je však až příliš "přetlačítkován" a při jízdě může odvádět pozornost od řízení. Dobře jsou dimenzována přední sedadla, která poskytují řidiči i spolujezdci dostatečnou míru komfortu. V našem případě byla navíc sedadla elektricky ovládána a vyhřívána. Volant i řadící páka dobře padnou do ruky. Řazení jde poměrně lehce. Chod spojky je vzhledem k velkému točivému momentu motoru lehký, ale dosti dlouhý. Zajímavou funkcí je automatické sklopení zpětných vnějších zrcátek při zamknutí vozu. Lépe se potom kolem vozu "protahuje" v úzké garáži nebo na parkovišti.

Prostor na zadních sedadlech je dostatečný jak v podélné, tak i v příčném směru. Zavazadlový prostor o objemu 510 litrů je dobře přístupný po otevření (dálkově z klíčku nebo stisknutím nuly v nápisu 607) rozměrného víka zavazadlového prostoru. Je možné jej zvětšit sklopením zadních opěradel

Peugeot 607 2,2 HDI je povedeným vozem v mnoha směrech a jen těžko se hledají nějaké zápory. Jedním z klasických minusů je menší "pověst" značky tohoto velkosériového výrobce oproti Mercedesu či BMW. Na druhou stranu je 607 o poznání levnější a ne každý se chce právě značkou vozu předvádět před ostatními...

Tomáš Zajíček
Diskuze (44)
Cena základní sestavy 1 070 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, 4x airbag, hlavové airbagy, imobilizer, centrální zámek s DO, el. ovl. oken, tempomat, palubní počítač, výškové nastavení sedadla řidiče i spolujezdce, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově i osově nastavitelný volant, vnější zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, reflexivní čelní sklo, klimatizace automatická, pylový filtr, rádio s přehrávačem kazet RM2, ostřikovače světlometů, mlhová světla přední, hliníková kola 16", automatické stěrače Kč
Cena testované sestavy 1 242 000 Kč
Výbava testované sestavy základní + ergonomický pack - el. nastavení sedadla řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, roletka zadního okna (+40.000,-), parkovací systém (+17.000,-), xenonová světla (+13.000,-), metalíza (+22.000,-), ESP+ASR (+33.000,-), CD changer, zesilovač, radiotelefon (+47.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 317 / 2000 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 5.5 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 0
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1535 / 580
Rozměr pneu: 225
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4871
b) šířka (mm): 1835
c) výška (mm): 1460
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
16. 5. 2022 11:07
Re: Posledny pekny velky stary dobry pezo
Ano, bez závady. To je nejlepší způsob, jak auto provozovat, a to se mi vzhledem k péči (autorizovaný servis, zkrácení intervalu oleje o 1/2, aditivace), a způsobu (zejm. zahřívání a dochlazování) jak auto používám dlouhodobě daří.
Nemyslím, že by mne přítel-vedoucí servisní technik, který mi úpravce ŘJ doporučil, vypekl, na to je náš vztah moc a moc dobrý.
Avatar - kari.laz
16. 5. 2022 10:52
Re: 607
Byla obrovská rozmanitost. Také na to rád vzpomínám. Automobilky se nebály experimentovat.
Avatar - kari.laz
16. 5. 2022 10:51
Re: 607
To asi nikdo :D , o to větší překvapení to bylo.
16. 5. 2022 10:41
Re: Posledny pekny velky stary dobry pezo
S tou zárukou - no, nevím. Uplatnil jsi v záruce nějakou závadu? Asi ne, když jsi psal, že 210tis. km bez jediné závady.

Takže vlastně ani nevíš, jestli jsi záruku měl nebo ne.
16. 5. 2022 10:39
Re: Posledny pekny velky stary dobry pezo
to je možné, když jsem kupoval v 2009 novou C5 III, tak 2,7 Hdi u PSA byla na 150kw a u Jagu na 175kw, pokud si pamatuju. Trochu jsme k tomu vzhlíželi a zjišťovali, zda-li by nebyla snadná cesta k upgradu na ten výkon.