Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
38 Fotogalerie

TEST Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy

Zástupce Toyoty v nejostřeji sledovaném C segmentu prošel modernizací pro druhou polovinu životního cyklu. Jak výrazně se zlepšil, jsme zjišťovali v okolí Barcelony.

Toyota patří ke značkám, jejichž modernizace jsou, co se změn vzhledu týká, téměř neviditelné. Dost možná se ale časy mění. V Ženevě se ukáže dost výrazně modifikovaná RAV-4 a také v případě Aurisu rozhodně na první pohled poznáte, že máte před sebou verzi pro tento a následující roky.

Auris 2010 má ostřeji řezané přední světlomety a novou optiku zadních svítilen. Nové nárazníky propůjčují autu dojem větší šířky a robustnosti a nelze si ani nevšimnout nové, výraznější masky chladiče.

Palubní deska dostala pozměněnou strukturu plastů a část její horní části má dokonce měkčený potah, jenž ale ortodoxní olizovače plastů asi stejně příliš neuspokojí. Perfektně se drží nový volant s tlustým, ve spodní části zploštělým věncem a malým průměrem.

Mnohem důležitější než změny vzhledu jsou ale modifikace technického rázu, které nelze přehlédnout při jízdě. První, čeho si všimnete, je vylepšené řízení. Je sice stále dost odtažité a mnoho informací o dění pod koly nedává, ale posilovač klade větší odpor a co je nejdůležitější, Auris dostal strmější převod, takže není ani v ostrých zatáčkách nutné, abyste na volantu ručkovali jako gibon.

Výrazným způsobem se také zlepšilo chování kompaktní Toyoty na silnici. Nové naladění pérování se postaralo o potlačení náklonů v zatáčkách a ačkoli je podvozek nyní o trošku tvrdší, mnohem lépe tlumí rázy od nerovností, což bude zejména na našich tankodromech k nazaplacení.

Jízdní vlastnosti se nám oproti výchozí verzi zdály nezměněny, řidič však z chování vozu bude mít určitě lepší pocit. Spokojeni také budete se standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovkou, která má krátké a přesné dráhy, přičemž budete stále těžit z chytrého umístění řadicí páky.

Toyota Auris 2010 - Zážehové motory
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,8 Valvematic
Převodovka6M6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,110,0/11,99,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,6/6,36,7

Měli jsme možnost vyzkoušet omlazený Auris se základním benzinovým motorem 1,33 l o výkonu 73 kW se šestistupňovým manuálem, dále turbodiesel 1,4 l s robotizovanou převodovkou MMT a také dvoulitrový nafťák, vybavený pochopitelně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Miniaturní čtyřválec dodávaný i do Yarise má s autem poměrně dost práce a předjíždění je nutné si opravdu dobře načasovat, dokáže ale zaujmout slušnou spotřebou a tichým během.

Vyzkoušeli jsme i robotizovanou převodovku MMT, dodávanou s šestnáctistovkou Valvematic a malým turbodieselem. Je bohužel stejná jako všechna obdobná ústrojí. V kombinaci s motorem 1,4 D-4D podřazuje sice sympaticky rychle, jinak se ale vyznačuje charakteristickým otravným cukáním, které v samočinném režimu nelze eliminovat.

Naftová čtrnáctistovka působí díky slušnému zátahu odspoda jako vhodnější motorizace, ani v tomto případě ale nejde o žádného sprintera a předjížděcí manévry jsou také během na dlouhou trať. Stejně jako zážehová jednotka, i malý turbodiesel je od kabiny dobře odizolován, což nás přivedlo k domněnce, že Toyota zapracovala i v této oblasti, svezení s dvoulitrovou naftou nás ale trochu zviklalo, jeho klapot se totiž do kabiny dostává o poznání více, než tomu bylo v předešlých případech. Zde ale už nelze mít výhrady k dynamice, Auris s touto motorizací se pohybuje opravdu svižně, byť za cenu větší tendence k nedotáčivosti.

Toyota Auris 2010 - Vznětové motory
Motor1,4 D-4D 902,0 D-4D 125
Převodovka6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]13641998
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]66/380093/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]205/1800-2800310/1800-2400
Max. rychlost [km/h]175195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/14,710,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7/4,85,2

Toyota plánuje zahájení prodeje modernizovaného kompaktu v březnu a v té době budou také zveřejněny ceny. Vzhledem k tomu, že jednání o nich stále probíhají, dá se předpokádat boj o jejich snížení. Tak se nechme překvapit, za kolik bude o poznání vyspělejší Auris k mání.