Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI 4Motion Style – V sedmi až na vrchol

Petr Slováček
Diskuze (10)

Ke spočítání velkoprostorových aut s pohonem všech kol na trhu dnes stačí pár prstů. Jedním z posledních mohykánů je Volkswagen Caddy Maxi 4Motion.

Jestliže pro VW Caddy s pohonem všech kol a manuální převodovkou platí, že jde o raritní kombinaci velkoprostorového auta s tradiční technikou, prodloužená verze Maxi se dá bez nadsázky pokládat za bílého jednorožce.

Tedy pardon, existuje ještě Ford Grand Tourneo Connect. Ale to je totéž s jiným logem.

Bytelný autobus

Samozřejmě že máme na trhu hordy sedmimístných SUV s pohonem všech kol. Jezdí úsporně, komfortně a mnohem rychleji než jakákoliv osobní dodávka. Jenže zkuste se pohodlně usadit do jejich třetích řad! Obvykle se tři dospělí kvůli úzké kabině nehrnou už ani do té druhé. Nedej bože, pokud ještě hodláte převážet nějaký náklad.

Nástup do Caddy Maxi je důstojný a nijak extra hrbit se nemusí ani dospělý pasažér. Sedačky jsou bytelné, komfortem ani rozměry si nezadají s těmi ve druhé řadě.

Má to pochopitelně i odvrácenou stránku – opěradla se dají složit a sedačky odklopit dopředu, ale nezmizí mávnutím proutku pod podlahou jako v MPV typu galaxy nebo sharanu. Takže pokud hodláte zvětšit kufr a jednou rukou třetí řadu demontovat, ztratíte brzy elán. Jsou pořádně těžké a zpětné zacvaknutí představuje zkoušku nervů. Jenže pak přichází ten okamžik, kdy chcete odvézt na hory sebe a šest kamarádů. Máte přece pohon všech kol 4Motion!

Video se připravuje ...

Výkon? Hodil by se…

Současné caddy stojí na platformě MQB, podobně jako koncernoví sourozenci. Nese to s sebou pohon všech kol s mezinápravovou spojkou, převzatý z osobních modelů. Logicky tedy nejde o drsného horala, nýbrž pomocníka na kluzkém povrchu, kde se zapojí k pohonu i zadní kola.

Jenže vzhledem k citelnému nárůstu suché hmotnosti o 105 kg a délky o 353 mm (rozvor narostl o 215 mm) by se náramně hodil vyšší výkon. Máte ale smůlu – jiná kombinace pohonu všech kol než s motorem 2.0 TDI (90 kW) se nenabízí. Devadesát kilowattů se pohybuje ještě víc na hraně než u standardní verze a při rozjezdech spojka trpí.

Skoro se až nechce věřit, že se maximální rychlosti 185 km/h u obou karosářských variant shodují a zrychlení na stovku je horší pouze o 0,4 sekundy. Naživo rozdíl cítíte intenzivně. Dokonce i spotřeba má být ve všech režimech horší pouze o decilitr, ačkoliv jsme v reálu jezdili o litr dráž.

Hodnota 6,8 l/100 km je přesto pořád skvělá – vždyť se bavíme o pětimetrovém stěhováku s pohonem všech kol a sedmi sedačkami!

Komfortně

Caddy je velmi příjemný společník s ovládáním na úrovni osobního auta. Bonusem nové platformy je i přes dědictví zadní tuhé nápravy komfortní podvozek. Ručně řazená převodovka má přesné dráhy a tichý chod páky v kulise. Dávno pryč jsou doby hlučné a nekomfortní dodávky.

Jediné, co musíte caddy odpustit, je sebevědomá cena. Může si ji ale dovolit, když zákazník tolik konkurenčních nabídek na výběr nemá.

Plusy

  • Úsporný pohon
  • Prostorná kabina i kufr
  • Příjemné jízdní vlastnosti

Minusy

  • Slabá dynamika
  • Otravné dotykové ovládání
Technické údaje Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI 4Motion Style
Motor vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč 
Rozvod, ventily na válec DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem  1968 cm3
Výkon  90 kW při 2750 min-1
Točivý moment  320 Nm při 1600-2500 min-1
Pohon  všech kol s mezinápravovou spojkou
Převodovka 6° manuální  
Nejvyšší rychlost  185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h  12,5 s
Spotřeba město/mimo město 6,4/4,4 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km
Spotřeba v testu  6,8 l/100 km
Délka x šířka x výška  4853 x 1836 x 1532 mm
Rozvor náprav  2970 mm 
Rozchod kol vpředu/vzadu 1537/1544 mm
Provozní/užitečná hmotnost  1896/604 kg 
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 750/1500 kg
Objem palivové nádrže  50 l
Standardní pneumatiky  215/55 R17
Objem kufru  1720/3105 l
Celková záruka  2 roky bez omezení nebo 5 let do ujetí 200 000 km, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie
Nejlevnější Caddy (2.0 TDI 55 kW) 619 000 Kč
Nejlevnější 2.0 TDI 90 kW Maxi 4Motion  906 331 Kč
Testovaný vůz 1 128 976 Kč (verze Style 1 052 837 Kč + metalíza 16 767 Kč, zimní paket 11 553 Kč, světlomety LED 9386 Kč, vyhřívané čelní sklo 5295 Kč, spodní kryt motoru 7662 Kč a další…)
Petr Slováček
Diskuze (10)

Doporučujeme

16. 4. 2023 18:42
Kolikátej test???
Takových aut na trhu, a tady se už asi podesáté testuje Caddy. A když ne Caddy, tak nějakej Tranďák nebo Caravelle... No jo no...
15. 4. 2023 21:19
Re: Dodávka za 1.1mio
Aha, ja som si predstavil ten prvý pick-up Caddy. Máš pravdu, hoci druhý Caddy mohol byť aj preznačkovaná Felicia.
15. 4. 2023 18:34
Re: Dodávka za 1.1mio
Myslel som posledný model VW Caddy odvodený od osobného auta (nástupca už bol na spôsob Berlinga). Vyrábal sa aj ako Seat Inca, fakt to nebola technika Pola?
https://d62-a.sdn.cz/…-up-Van-MPV.jpeg?…
15. 4. 2023 18:07
Re: kup
Pritom stačilo dať pavúka a zaháknuť to o hlavovú opierku predného sedadla, tak ako to mám na Kangu.
15. 4. 2023 18:03
Re: Dodávka za 1.1mio
Myslel si Golfu?