Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG – Základní elektrifikace

Filip Melich
Diskuze (131)

Současnou generaci Volkswagenu Golf jsme zkoušeli ve všech možných provedeních, ale základní mild hybrid 1.0 eTSI nám dosud unikal. Teď dostal příležitost.

Design, interiér


Současná generace Volkswagenu Golf nás při svém příchodu trochu zaskočila, protože dost věcí začala dělat jinak, než na co jsme byli u modelu Golf zvyklí. Od té doby jsme však měli příležitost vyzkoušet řadu nejen standardních provedení, ale i těch sportovních a terénních. Jednou z otestovaných elektrifikovaných verzí byl mild-hybrid 1.5 eTSI, ale jeho menší sourozenec 1.0 eTSI dostává šanci až nyní.

K týdennímu testu dorazil v karosářském provedení hatchback a v základním výbavovém stupni Life. Pro auto navíc byla zvolena bohatší výbava, takže se připlácelo například za čelní LED světlomety Plus (+ 25.700 Kč), metalický lak v odstínu Modrá Atlantic (+ 15.900 Kč) nebo za 18palcová kola Dallas z lehké slitiny (+ 29.800 Kč). Uvnitř se nacházely potahy sedadel v provedení Světle šedá Storm, za něž nebylo třeba připlácet.

Video se připravuje ...

Digitál stále vládne

Protože už Golf několik let potkáváme na cestách, jeho vzhled není třeba dlouze rozebírat. Podobně jsme si už uvnitř tak nějak zvykli na nové digitální prostředí a dotykové plochy. Tato řešení sice nejsou nejšťastnější, ale naštěstí byly některé jejich vlastnosti a funkce od původního představení vylepšeny.

Pro připomenutí – už v základní výbavě měl testovaný mild-hybridní Golf digitální přístrojový panel s 10,25palcovou obrazovkou a schopností zrcadlit mapové podklady. Ovládání světlometů a odmlžování čelního i zadního skla je řešeno dotykovými plochami vlevo pod volantem, zatímco ve středu palubní desky je mezi výdechy ventilace malý dotykový panel se zkratkami k zobrazení jízdních či parkovacích asistentů a nastavení klimatizace, které otevřou příslušné menu na obrazovce infotainmentu.

Řidič tedy pracuje především s dotykovým displejem doplněným dotykovou lištou. V testovaném se standardně nacházela třetí generace infotainmentu (MIB 3) v provedení Ready2Discover s 10palcovou dotykovou obrazovkou. Podporuje bezdrátové zrcadlení obrazovky chytrého telefonu, připojení Bluetooth, funkce Streaming & Internet a je doplněn sedmi reproduktory.

Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG

Ergonomická sedadla

Mile mě překvapil volant s klasickými tlačítky místo dotykových ploch, stejně jako sympatické světlé čalounění Storm. Velice příjemná byla rovněž přední sedadla, která výrobce zároveň nazývá komfortními a sportovními. Sedadla ergoActive Artvelours byla součástí příplatkového paketu Comfort bez SafeLock za 32.200 Kč.

Sportovní sedadla v nedávno testovaném Golfu GTI byla rovněž povedená a proti sedadlům ergoActive lépe držela tělo v zatáčkách, ale v celkovém komfortu vedou právě sedadla ergoActive. Sedadlo řidiče je dokonce nastavitelné ve čtrnácti směrech včetně nastavitelné délky podsedáku a disponuje pamětí i masážní funkcí. Spolujezdec si sice musí vystačit s manuálním nastavením, ale i jeho sedadlo je vybaveno bederní opěrkou, stejně jako řidičovo.

Co se prostornosti týče, vepředu je místa ve všech směrech dostatek, zatímco vzadu je ho o něco méně, přesto bych se svými 184 centimetry na kratších cestách neměl potíž. Na delších výletech bych už pár čísel rezervy postrádal. Zavazadlový prostor mild-hybridu nabízí nezměněných 380 litrů, respektive 1.237 litrů se sklopenými opěradly zadních sedadel. Zadní sedadla mají opěradla dělená v poměru 60:40, disponují průvlakem pro přepravu delších předmětů a sklápí se do relativní roviny. Svou praktickou stránku má Golf pod palcem.

Motor, jízdní vlastnosti


Základní mild-hybrid

Mild-hybridní Golf používá stejné řešení, jaké nabízí například i Škoda Octavia, a to zážehový přeplňovaný tříválec ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Tentýž motor ve spojení s šestistupňovým manuálem se obejde bez elektrifikace. V mild-hybridním provedení jsou zážehový motor a převodovka doplněny řemenovým startérem-generátorem a malým 48V lithium-iontovým akumulátorem umístěným pod sedadlem spolujezdce. Výhodou tohoto řešení má být až 10% úspora paliva.

Motorizace 1.0 eTSI DSG dle Volkswagenu produkuje shodný maximální výkon 81 kW při 5.500 ot/min jako verze bez elektrifikace. Maximální točivý moment je pak 200 Nm v rozmezí od 2.000 do 3.000 ot/min. Výrobce udává, že by Golf 1.0 eTSI měl na 100 kilometrů spotřebovat průměrně 5,2 litrů benzínu, což je o 0,2 l/100 km méně, než kolik se uvádí u téhož motoru bez elektrifikace. Emise CO2 pak mají být 117 g/km (- 5 g/km).

Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG

Jízda

Navzdory elektrifikaci zůstává Golf v první řadě univerzálním, praktickým autem na každý den. Pokud se z nějakého důvodu hybridních aut obáváte nebo nechcete svůj jízdní styl přizpůsobovat požadavkům pohonné soustavy, mild-hybridnímu německému hatchbacku se rozhodně vyhýbat nemusíte. Klidně jezděte, jak jste s automatem zvyklí, o ostatní se postará Golf.

Hlavním úkolem mild-hybridní pohonné soustavy je rekuperovat energii při zpomalování, ukládat ji ve formě elektřiny do lithium-iontového akumulátoru a následně používat k asistenci spalovacímu motoru například při rozjezdech. Pokud to jízdní situace dovolí, systém umí i vypnout spalovací motor a plachtit, a to i při dálničních rychlostech.

Tříválec pod přední kapotou je kultivovaný a tichý, ozývá se jen při větší zátěži. S relativně lehkým Golfem, jehož hmotnost v testované specifikaci o pár kilo překročila 1,3 tuny, nemá příliš práce a jeho 81 kW pro takové to běžné ježdění zcela dostačuje. Při klidné jízdě se spotřeba pohybovala kolem 5,7 litru na 100 kilometrů, což je zhruba o půl litru více, než kolik při kombinované jízdě deklaruje výrobce.

Když jsem zkoušel dynamičtější jízdní styl nebo zařadil jízdu po dálnici s hustým provozem, který vyžadoval neustálou korekci rychlosti, spotřeba rostla až k sedmi litrům. Nutno však podotknout, že test probíhal částečně na sněhu a na zimních pneumatikách.

Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG

Naladění podvozku je dobře odhadnuté a Golf poskytuje jak přiměřeně komfortní jízdu, tak jistotu v zatáčkách, k níž přispívá také přesné řízení. I přes relativně velká 18palcová kola zvládal testovaný mild-hybrid dobře filtrovat nerovnosti a poradil si i s horšími povrchy.

Závěr


Cena a závěr

Současný Golf s karoserií hatchback na našem trhu nejlevněji pořídíte za 608.900 Kč a dostanete výchozí výbavový stupeň Life s 1,0litrovým tříválcem TSI o výkonu 81 kW spolupracujícím s šestistupňovou manuální převodovkou. Tedy výše zmiňované neelektrifikované provedení. Pokud máte zájem o automatickou převodovku nebo základní elektrifikaci, řešením je testované provedení, jehož ceníková cena začíná na částce 688.900 Kč. Po započtení příplatků uvedených v tabulce níže se námi testovaný exemplář dostal na konečnou cenu 851.100 Kč.

Již zmíněnou Škodu Octavia s totožnou motorizací, kterou tuzemská značka označuje jako e-TEC, pořídíte nejlevněji za 579.900 Kč ve výbavě Active. Stejnou pohonnou soustavu sdílí také Seat Leon, za nějž dáte minimálně 642.900 Kč ve výbavě Style. Cenou se tedy mild-hybridní Golf úplně nepodbízí, ale na druhou stranu je dobře vybavený, takže byste se obešli i bez příplatků v testované verzi. Pokud na konečnou cenu tolik nehledíte, jsou možnosti individualizace samozřejmě fajn.

Jak už jsem vlastně psal v průběhu testu, mild-hybridní Golf zůstává normálním, praktickým a denně využitelným autem. Pohonná soustava je dobře sladěná a má rozumnou spotřebu. Mohla by sice být nižší o pár desetinek, ale s tím by počítám pomohlo teplejší počasí a letní pneumatiky.

Nejlevnější verze modelu 608.900 Kč (Life 1.0 TSI 6M)
Základ s testovaným motorem 688.900 Kč (Life 1.0 eTSI 7DSG)
Testovaný vůz bez příplatků 688.900 Kč (Life 1.0 eTSI 7DSG)
Testovaný vůz s výbavou 851.100 Kč (Life 1.0 eTSI 7DSG)

Plusy

  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Zcela dostačující základní motorizace
  • Příjemná (příplatková) sedadla ergoActive
  • Bohatá výbava  

Minusy

  • Hodila by se levnější základní výbava
  • Dotykové ovládání/infotainment
Zobrazit celý článek
Filip Melich
Diskuze (131)

Doporučujeme

Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG
Cena základní sestavy 688 900 Kč
Výbava základní sestavy Adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, automatická klimatizace Climatronic, Digital Cockpit Pro, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, Infotainment Ready2Discover, LED zadní světla, loketní opěrka vepředu, parkovací senzory Parkpilot, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrkami, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, zimní paket (vyhřívání předních sedadel a volantu, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, hlavice řadicí páky v kůži) atd. Kč
Cena testované sestavy 851 100 Kč
Výbava testované sestavy Vnější lakování Modrá Atlantic metalíza (15.900 Kč), 18palcová kola Dallas (29.800 Kč), zatmavená zadní okna (7.100 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (7.000 Kč), zpětná kamera (8.500 Kč), ambientní osvětlení II. (4.200 Kč), asistenční paket s Emergency Assist (29.000 Kč), paket Comfort bez SafeLock (32.200 Kč), rezervní kolo dojezdové (2.800 Kč), LED světlomety Plus (25.700 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2: 117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1237
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1306 / 504
Rozměr pneu: 225/40 R18
Volkswagen Golf Life 1.0 eTSI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1789
c) výška (mm): 1456
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1519
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2023 20:57
Re: cena šílená a spotřeba teda nic moc
Ne, DSG (suché) spotřebu zvyšuje o půl litru.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2023 20:55
Re: Za takovou cenu si to může koupit jen magor
Jo, ale jakákoli blbost typu vyhřívané sedačky jsou desetitisíce navrch.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2023 20:50
Re: Za takovou cenu si to může koupit jen magor
Není chyba lidí, že si musí Toyota vymýšlet spešl názvy asistentů a pak se nedá najít, co který dělá. Mně taky trvalo spoustu času, než jsem zjistil, že Yaris Cross může mít ve vrcholné výbavě matrixy. Přehlédl jsem, že v jiné sekci ceníku jsou automatická dálková, tak jsem myslel, že jsou to ona.
Avatar - twistedTSD
21. 1. 2023 20:45
Re: Drahá sranda
Já tu tikající bombu nepotřebuji, ale někdo bohužel ano.
21. 1. 2023 01:45
Re: Tucson
Tvé vidění světa je fakt trapné. :no:
Opravdu nemám potřebu obhajovat naše auto, jen jsem uvedl naše zkušenosti s jeho spotřebou. A ty jsou pozitivní, ostatně jako s celým autem. :-)