Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
Volkswagen Caddy
28 Fotogalerie
Diskuze (25)
Dobrá zpráva – sedm lidí a spousta zavazadel se ve slušném komfortu dá převážet za velice rozumné peníze. I když je to „jen“ užitkový vůz.

Volkswagen Caddy po posledním faceliftu nevypadá nutně jako obouchatelná dodávka a má, alespoň přídí, daleko blíže ke Golfu a Touranu. Instalatér či pekař to neocení, pro zbytek populace jde ale o jasný signál: VW má další řadu plnohodnotných osobních vozů.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: aczPo sestupné škále Multivan-Transporter-Sharan-Touran následovalo až donedávna malé vakuum, protože Caddy byl i v osobních variantách s označením Life přece jen spíše zkulturněnou dodávkou.

Při pohledu na aktuálně testované provedení Caddy Maxi je ale jasno: vzhledově i podvozkově jde sice stále o kentaura s hlavou Golfu a užitkovou zádí, ale kombinace to vůbec není špatná a už vůbec ne násilná.

Nejde přitom o vzhled – ten je subjektivní a jakkoli se nám líbila například zatmavená zadní skla a přechod od A-sloupku ke zvýšené střeše, respektujeme, že se tento způsob roubování někomu líbit nemusí. Stále ale máme před očima prostorovou mantru – a tu nám, zdá se, Caddy plní dostatečně.

Prodloužený třímetrový rozvor a bezmála pětimetrová délka udělaly z už tak prostorného základního provedení prostorového krále.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: acz 

Přední dvojice sedadel umožňuje posádce cítit se jako v kombinaci Golfu s Touranem – kvalitní materiály, pohodlné a široce nastavitelné sedačky a spousta místa ve všech směrech a optimální ergonomie ovladačů je standardem, na užitkový původ odkazují snad jen větší kruhové výdechy ventilace.

Dvojice bočních posuvných dveří pak umožňuje opravdu pohodlný přístup k trojsedadlu ve druhé řadě a dvoumístné lavici v řadě třetí. A co je na tom tak zvláštního? Jednak je přístup díky šířce dveří pohodlný opravdu a jednak je všech pět míst v zadních řadách plnohodnotných. Vnitřní šířka 1500 mm ve druhé, respektive 1420 mm ve třetí řadě mluví za mnohé.

A příběh nekončí – vzhůru výklopná a proklatě těžká záď zabírá sice při otevírání spoustu místa, ale odhaluje hlavní přednost vozu – i v sedmimístné konfiguraci zbývá na zavazadla opravdu hodně místa. I na zadních sedadlech nepřijdete do styku s odhaleným plechem – v interiéru použité plasty jsou sice tvrdé a šedé, ale působí méně zničitelně než u leckteré konkurence.

Variabilita je otázkou priorit – pekelně těžká je zejména zadní lavice, ale její uvolnění a zpětné uchycení je jednoduché a na rozdíl od mnohých MPV si zdejší drážky a úchyty k sobě najdou cestu téměř samy. Vyjmutí trojsedadla ve druhé řadě je pak obdobné jako v Touranu a zvládne ho i průměrně nezdatný muž či žena.

Jízda s předlouhým skorovanem má předpokládatelná specifika, auto ale řidiči leccos usnadňuje parkovacím asistentem vzadu a rozměrnými bočními zrcátky. Komfort odpružení je poplatný tuhosti listových per na zadní nápravě, ani v městském provozu jsme překvapivě nezaznamenali žádné velké výskoky a to ani na obávaných příčných nerovnostech.

vw testy mpvvw testy mpv | Zdroj: acz 

Motor 1,6 TDI s maximálním výkonem 75 kW je pro auto těchto rozměrů a hmotnosti papírově před smrtí, v reálu to ale vůbec není zlé. Městský a poklidný meziměstský pohyb zvládá bez velkého vytáčení a cestující si tak mohou užívat jeho největší výhody – měkkosti a relativní pružnosti.

Dvoulitr sice nabídne o pořádný kus dynamiky více, u námi testovaného motoru jsme ale získali dojem, že k danému charakteru vozu a především možnostem podvozku sedí daleko lépe. Trhat asfalt se s takovým motůrkem pochopitelně nedá, ale pozitiv je i tak dost.

Spotřeba se za celou dobu testu nepřehoupla přes šestiapůllitrovou hranici, průměrně si pak 1,8 tuny vážící stěhovák řekl ve smíšeném provozu o neskutečných 5,4 l/100 km. Pokusy o udržení dálničního limitu na pohříchu jen pátý převodový stupeň byly ovšem korunovány hodnotou 8,1 l/100 km, každé jen drobné zmírnění rychlosti ale pak přineslo významné úspory.

Téměř nekonečný prostor, a oproti čistokrevně osobním MPV lehce užitkovější interiér a skákavější odpružení – taková je charakteristika vozu, které by neměl opomenout kdokoli s poptávkou po převoz sedmi lidí ve velice slušném komfortu za velice slušné peníze.

První cena vozu506.579,- Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací640.223,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Základní cena testovaného vozu621.681,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků710.229,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)

Plusy

  • Mimořádně prostorný interiér
  • Tichý a úsporný motor
  • Plnohodnotných sedm míst
  • Exteriér srovnatelný s osobními vozy
  • Dílenské zpracování

Minusy

  • Dražší příplatková výbava
  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Pouze pětistupňová převodovka

Vstoupit do diskuze (25)