Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI – Baby Multivan

Ondřej Šuch
Diskuze (25)
Dobrá zpráva – sedm lidí a spousta zavazadel se ve slušném komfortu dá převážet za velice rozumné peníze. I když je to „jen“ užitkový vůz.

Volkswagen Caddy po posledním faceliftu nevypadá nutně jako obouchatelná dodávka a má, alespoň přídí, daleko blíže ke Golfu a Touranu. Instalatér či pekař to neocení, pro zbytek populace jde ale o jasný signál: VW má další řadu plnohodnotných osobních vozů.

vw testy mpv vw testy mpv Po sestupné škále Multivan-Transporter-Sharan-Touran následovalo až donedávna malé vakuum, protože Caddy byl i v osobních variantách s označením Life přece jen spíše zkulturněnou dodávkou.

Při pohledu na aktuálně testované provedení Caddy Maxi je ale jasno: vzhledově i podvozkově jde sice stále o kentaura s hlavou Golfu a užitkovou zádí, ale kombinace to vůbec není špatná a už vůbec ne násilná.

Nejde přitom o vzhled – ten je subjektivní a jakkoli se nám líbila například zatmavená zadní skla a přechod od A-sloupku ke zvýšené střeše, respektujeme, že se tento způsob roubování někomu líbit nemusí. Stále ale máme před očima prostorovou mantru – a tu nám, zdá se, Caddy plní dostatečně.

Prodloužený třímetrový rozvor a bezmála pětimetrová délka udělaly z už tak prostorného základního provedení prostorového krále.

vw testy mpv vw testy mpv  

Přední dvojice sedadel umožňuje posádce cítit se jako v kombinaci Golfu s Touranem – kvalitní materiály, pohodlné a široce nastavitelné sedačky a spousta místa ve všech směrech a optimální ergonomie ovladačů je standardem, na užitkový původ odkazují snad jen větší kruhové výdechy ventilace.

Dvojice bočních posuvných dveří pak umožňuje opravdu pohodlný přístup k trojsedadlu ve druhé řadě a dvoumístné lavici v řadě třetí. A co je na tom tak zvláštního? Jednak je přístup díky šířce dveří pohodlný opravdu a jednak je všech pět míst v zadních řadách plnohodnotných. Vnitřní šířka 1500 mm ve druhé, respektive 1420 mm ve třetí řadě mluví za mnohé.

A příběh nekončí – vzhůru výklopná a proklatě těžká záď zabírá sice při otevírání spoustu místa, ale odhaluje hlavní přednost vozu – i v sedmimístné konfiguraci zbývá na zavazadla opravdu hodně místa. I na zadních sedadlech nepřijdete do styku s odhaleným plechem – v interiéru použité plasty jsou sice tvrdé a šedé, ale působí méně zničitelně než u leckteré konkurence.

Variabilita je otázkou priorit – pekelně těžká je zejména zadní lavice, ale její uvolnění a zpětné uchycení je jednoduché a na rozdíl od mnohých MPV si zdejší drážky a úchyty k sobě najdou cestu téměř samy. Vyjmutí trojsedadla ve druhé řadě je pak obdobné jako v Touranu a zvládne ho i průměrně nezdatný muž či žena.

Jízda s předlouhým skorovanem má předpokládatelná specifika, auto ale řidiči leccos usnadňuje parkovacím asistentem vzadu a rozměrnými bočními zrcátky. Komfort odpružení je poplatný tuhosti listových per na zadní nápravě, ani v městském provozu jsme překvapivě nezaznamenali žádné velké výskoky a to ani na obávaných příčných nerovnostech.

vw testy mpv vw testy mpv  

Motor 1,6 TDI s maximálním výkonem 75 kW je pro auto těchto rozměrů a hmotnosti papírově před smrtí, v reálu to ale vůbec není zlé. Městský a poklidný meziměstský pohyb zvládá bez velkého vytáčení a cestující si tak mohou užívat jeho největší výhody – měkkosti a relativní pružnosti.

Dvoulitr sice nabídne o pořádný kus dynamiky více, u námi testovaného motoru jsme ale získali dojem, že k danému charakteru vozu a především možnostem podvozku sedí daleko lépe. Trhat asfalt se s takovým motůrkem pochopitelně nedá, ale pozitiv je i tak dost.

Spotřeba se za celou dobu testu nepřehoupla přes šestiapůllitrovou hranici, průměrně si pak 1,8 tuny vážící stěhovák řekl ve smíšeném provozu o neskutečných 5,4 l/100 km. Pokusy o udržení dálničního limitu na pohříchu jen pátý převodový stupeň byly ovšem korunovány hodnotou 8,1 l/100 km, každé jen drobné zmírnění rychlosti ale pak přineslo významné úspory.

Téměř nekonečný prostor, a oproti čistokrevně osobním MPV lehce užitkovější interiér a skákavější odpružení – taková je charakteristika vozu, které by neměl opomenout kdokoli s poptávkou po převoz sedmi lidí ve velice slušném komfortu za velice slušné peníze.

První cena vozu506.579,- Kč (Caddy Maxi Life, 1,6 75 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací640.223,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Základní cena testovaného vozu621.681,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků710.229,- Kč (Caddy Maxi Life, 1.6 TDI 75 kW)

Plusy

  • Mimořádně prostorný interiér
  • Tichý a úsporný motor
  • Plnohodnotných sedm míst
  • Exteriér srovnatelný s osobními vozy
  • Dílenské zpracování

Minusy

  • Dražší příplatková výbava
  • Odpružení nezatíženého vozu na nerovnostech
  • Pouze pětistupňová převodovka

Ondřej Šuch
Diskuze (25)
VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Cena základní sestavy 621 681 Kč
Výbava základní sestavy Antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu (ASR), elektronický stabilizační program ESP, regulace brzdného účinku motoru (MSR), airbag řidiče a spolujezdce (možnost deaktivace airbagu spolujezdce), boční airbagy vpředu, mlhové světlomety integrované v nárazníku, kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu, automatický spínač světlometů, trvalé svícení s funkcí "Coming home", 3. brzdové světlo, imobilizér, rádio "RCD 310" se 6 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vnější zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektrické stahování oken, multifunkční ukazatel/palubní počítač, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, 12V elektrická zástrčka v zavazadlovém prostoru, emisní norma EURO 5, zdířka AUX-IN v přihrádce spolujezdce pro připojení vnějšího zdroje zvuku, opěrky hlavy v kabině řidiče výškově a sklonově nastavitelné, opěrky hlavy v prostoru pro cestující výškově nastavitelné, kožený volant a madlo řadicí páky, středová konzole s výškově a podélně nastavitelnou loketní opěrkou a třemi držáky nápojů, 4 odkládací sítky v ložném prostoru nad bočními okny, pevná okna v prostoru pro cestující vpravo i vlevo, komfortní obložení střechy a postranních částí v kabině a v prostoru pro cestující, sklopný kryt zavazadlového prostoru, odkládací schránka s víkem u spolujezdce, osvětlená, kosmetická zrcátka vlevo a vpravo, s krytem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, látkové potahy sedadel "Cheyenne", komfortní sedadla řidiče a spolujezdce (výškově nastavitelná) s odkládacími přihrádkami pod sedadly, trojsedadlo v 1. řade sedadel (sklopné v poměru 1/3 –2/3 a překlápecí), dvojlavice sklopná v 2. řade sedadel, přední a zadní nárazník - v barvě vozu, vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, chromovaná maska chladiče, plnohodnotné rezervní kolo ocelové, dojezdová lepicí souprava "tire mobility set", zadní výklopné dveře s vyhřívaným sklem, stěračem, posuvné dveře vpravo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), posuvné dveře vlevo v prostoru pro cestující (nákladovém prostoru), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující, přední sklo pohlcující tepelné záření, strešní nosníky, palivová nádrž 60 l. Kč
Cena testované sestavy 710 229 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+14.460,-Kč), parkpilot vzadu (+9.683,- Kč), zadní křídlové dveře - prosklené (+6.336,- Kč), tempomat a multifunkční ukazatel/palubní počítač (+15.126,- Kč), klimatizace "Climatronic" s dvouzónovou automatickou regulací (+42.769,- Kč), 4 kola z lehkých slitin 6J x 16, pneumatiky 205/55 R 16 94H (+26.270,- Kč), částečná kožená výbava - kožený volant, řadící páka a madlo ruční brzdy (+4.562,- Kč), tónovaná zadní okna v prostoru pro cestující Privacy, přední sklo pohlcující tepelné záření (+6.390,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 75 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 5.2 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 3880
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1720 / 625
Rozměr pneu: 205/55 R16
VW Caddy Maxi Life 1,6 TDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4875
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1831
d) rozvor (mm): 3002
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1538
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1130
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - Hombre_71
14. 10. 2012 10:34
Ta cena je naprosto mimo mísu
Dodávka je z toho cítit doslova z každého záhybu palubní desky. Nic víc proti konkurenci nenabízí a cena je o 200000 výš.
24. 12. 2011 11:56
Re: Úžasné vozidlo....
no todle je spis na prevoz sedmi pracovniku, to by v espacu nebylo mozne, zadni sedacky sou vhodne akorat pro deti a pro dospeleho to na delsi cestu opravdu neni.
Ne tim, ze by bylo malo mista, ale sou desne nizko nad podlahou. Skoda ze se nedaji nastavit vyskove, pak by to bylo skvele auto.
S freemontem nemam zkusenosti.
24. 12. 2011 00:31
Re: dveře
ja by som bral skor vyklapacie kedze palety nevozim
24. 12. 2011 00:28
Re: Caddy
ale ma...fiat fiorino, nakladna verzia >:-[]
Avatar - Bristol
23. 12. 2011 20:09
Re: Caddy
nic nemá na poskakování prázdného tournea...ale však to je taky pravověrná dodávka pro převážení lidí...