Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme nejluxusnější Bentley současnosti. Jak jezdí limuzína za 10 milionů korun?

Jan Mička Jan Mička 10. 9. 2017
81
50
Zobrazit náhledy (81)
Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne Bentley Mulsanne
Test vozu Bentley neprovádíme každý den. Vlastně ani každý rok. Když se tedy naskytla příležitost vyzkoušet vlajkovou loď Mulsanne, samozřejmě nešlo odmítnout.

Vozy jako Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz S prošly testováním Auto.cz v posledních letech hned několikrát, a přestože velice luxusní a hi-tech, sami dobře víte, že se ještě nejedná o naprostou automobilovou první ligu. Tu ve světě luxusních limuzín hrají značky Bentley, Mercedes-Maybach a samozřejmě Rolls-Royce, dostat se k jejich mistrovským dílům ale obvykle nebývá úplně snadné. Je to spíše svátkem a krátkým seznámením se světem, který žijí jenom ti nejvlivnější a nejbohatší lidé na světě.

Je jasné, že když se naskytla příležitosti vyzkoušet vlajkovou loď automobilky Bentley, nemohli jsme říct ne. Model Mulsanne, nástupce impozantní katedrály jménem Arnage, se veřejnosti poprvé ukázal už v roce 2009 a dodnes se stále prodává. Loni v únoru byla představená jeho modernizovaná verze, která dostala lehce pozměněný design karoserie, ještě dokonalejší odhlučnění kabiny a v neposlední řadě také verzi s rozvorem prodlouženým o 250 milimetrů.

Podívejte se na bezbřehý luxus, jaký Mulsanne nabizí

360p720p1080p

Jde o pravé, nefalšované Bentley, protože stojí na unikátní platformě a pod kapotou má legendární motor 63/4 V8, jehož kořeny sahají až do padesátých let minulého století a aktuálně disponuje 377 kilowatty a 1020 newtonmetry. Nepřebírá tolik koncernové techniky jako třeba Bentayga nebo Flying Spur. Je až s podivem, že od uvedení na trh tohle auto vlastně nezestárlo, jak ale vlajková loď automobilky Bentley jezdí? Často se hovoří o mimořádně jemné, plynulé a tiché jízdě, avšak také o autě pro řidiče a zároveň i ty vyvolené sedící na zadních sedadlech. Asi nemusím více rozvádět, že očekávání byla obrovská.

Kompletní test Bentley Mulsanne vám přineseme již v pondělí, zatím se podívejte na přiložená videa a v nich obsažené bezprostřední dojmy z řízení a špičkově vyrobeného interiéru. Vodit po silnici 2,7 tuny vážící a 5,6 metru dlouhou limuzínou je naprosto impozantní zážitek, ale zároveň velká zodpovědnost. Díváte se totiž na kousek za zhruba deset milionů korun a silnice jsou pro něj někdy zatraceně úzké.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Jestli bude mít nová A8 12 válců
| 12. 9. 2017
Řekl bych, že tady je veškerá komunikace marná. Protože je přehlíženo 8 let technologického náskoku.

Ale když někdo napíše že Audi A8 má lepší interier... z pohledu materiálů, to je zaslepenost značkou Audi a naprostá ignorace.

Tomu člověku absolutně nedochází, že interier Audi bouchají stroje, materiál má v sobě podíl recyklátů a všechno je plastové potažené maximálně nějakou kůží.

U Bentley vše musí splňovat daleko vyšší standarty. Existují určitá plemena ze kterých je jejich kůže. Mají určitou výživu, ohrady nemají ostnatý drát aby nedocházelo k poškození kůže. Dřevo můžete mít i ze stromu co vám roste na vlastním pozemku.

Třeba přídavné koberce jsou kožešiny z ovce a stojí cca 60 tis Kč.

A vše je výsledkem ruční práce... u Audi zadáte do stroje parametry, nasypete do něj granulát a z něj vypadne palubní deska...

Ale Audi z roku 2017 je lepší než Bentley z roku 2009.

To je asi stejně pravdivé jako by mi někdo tvrdil, že víno je lepší z tetrapaku protože se dá otevřít nožem ale korek ze skleněné lahve se nožem otevírá blbě a když ano, tak ve vínu plavou jeho zbytky. :-)
Jestli bude mít nová A8 12 válců
| 12. 9. 2017
Nic není dokonalé. Ani S-Klasse (stačí se posadit). Tahle auta ubírají na hračkách, ale jich základní motorizace bývají na špičkové úrovni, jsou lépe odhlučněná, mají pohodlnější podvozky atd. Kromě komfortu investují i do materiálů, zpracování. D3 dokáže v individualizačních programech vyrobit ledacos, ale to, co je tam výjimečné, je tady standard.

Ty možná chceš něco naprosto nesmyslného, přesto Maybach ve své době Phantom rozdrtil. Ne v prodejních číslech, ale v tom, jaké zákazníky přilákal. Bylo to auto pro lidi, kteří se chtěli nechat vozit vzadu (to auto pro to bylo jak dělané; to kanape, které bylo tak oblíbené, že ho museli začít nabízet i v 57, jak byla vyřešena přepážka atd.). A nechtěli něco příliš okázalého. Maybach dokázal splynout s provozem, šel snadno přehlédnout. Lidé na jejich individualizaci utráceli hodně peněz. Zatímco Rollsy se spíš prodávaly předkonfigurované z placu/ skladu; vypadalo to, že si našly méně sofistikovanou klientelu, která prostě chtěla ohromit. Daimler bohužel přecenil velikost cílové skupiny. I v té době existoval ještě Pullman, ale Daimler ho skoro nikomu nechtěl prodat. Bohužel jsem neměl tu čest s poslední generací. Ten by teoreticky mohl být dobrou náhradou za 62. Tedy až na to, že se podle mne nepovedl exteriér.

Já právě o okázalost moc nestojím, takže mi byl nejblíž Maybach a proto mi je blíž Mulsanne (tedy hlavně před faceliftem) než Rolls. Také v tom hraje roli interiér. Rolls mi uvnitř nesedí. Třeba to ovládání klimatizace. Ještě víc plochého dřeva. I když se musím přiznat, že jsem jednou viděl Phantom Coupé v kombinaci, která se mi celkem líbila. Takže by se asi dalo něco vymyslet. A to byla také jedna věc, která se mi na Rollsu líbila - na rozdíl od ostatních nabízeli kupé. Bohužel, Phantom Coupé by neměl mít nástupce.
Jestli bude mít nová A8 12 válců
| 11. 9. 2017
Beru to tak, že A8, 7čka, Esko, jsou auta cíleně dovedená k dokonalosti. A to k dokonalosti v reálném světě s hodnocením 100%. ( BMW se to letos povedlo spíš u 5tky.. no) tenhle Bentley je snaha udělat něco co má 130% dokonalého auta. Což prostě nefunguje . A jediný způsob jak udělat auto lepší, než nejlepší, je udělat ho absurdní, nesmyslné, za čárou racionality. . To je třeba Phantom. Tenhle Mulsane to v sobě podle mě nemá. Ve smyslu- nepřináší nic zásadně lepšího než D3. Stejně jako kdysi Maybach... který prostě působil jako vytuňená S klasse.
Avatar - Barry Lyndon
nelíbí
| 11. 9. 2017
marně hledám na designu něco, co autora tak uchvátilo. Já vidím koncernový pokus o luxus jehož výsledkem je podivný kýč (vně i uvnitř) dobrý leda pro Číňany (to nemyslím ve zlém, mají prostě jiný vkus). To ty škodovky šly panu designerovi o dost líp...
Ten (chtělo by se říct klasicky koncernově) nepovedený podvozek tomu pak nasazuje korunu. Když už takové auto, tak RR Phantom, ti to mají zřejmě zmáknuté o nějaký ten level líp (a i designově vypadá na rozdíl od tohoto pokusu tak nějak samozřejmě).
Avatar - _Karel_
Jestli bude mít nová A8 12 válců
| 11. 9. 2017
>:-[] :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku