Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Electric Bus
Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Electric Bus
Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Electric Bus
4 Fotogalerie

Thomas Built Buses dodává 50 elektrických školních autobusů

Severoamerická společnost Thomas Built Buses je tradičním výrobcem školních autobusů a do státu Virginie na východním pobřeží Spojených států amerických dodá 50 elektřinou poháněných vozidel.

Společnost Thomas Built Buses, patřící pod křídla Daimler Trucks North America, jejíž kořeny sahají do roku 1916, se může pochlubit bohatou historií výroby vozidel pro hromadnou dopravu, v níž nechybí ani tramvaje. První školní autobus tato společnost vyrobila již v roce 1936 a v současnosti má ve své nabídce čtyři základní modelové řady těchto vozidel.

Základem nejmenší z modelových řad školních autobusů s označením Minotour jsou dodávková vozidla značek Ford a Chevrolet. Následující SAF-T-Liner C2 s typickou kapotou motoru využívá podvozku značky Freightliner, zatímco bezkapotové modely SAF-T-Liner EFX a HDX již mají podvozek z vlastní produkce.

 

Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Jouley, jehož představení se odehrálo v roce 2017, s čistě elektrickým pohonným systémem svým označením i vzhledem odhaluje, který z výše uvedených typů se stal jeho základem. Právě tento model zvítězil ve výběrovém řízení na dodávku padesáti elektrických školních autobusů do státu Virginie.

Za tímto krokem stojí iniciativa energetické společnosti Dominion Energy se sídlem právě ve Virginii, jejímž cílem je výměna 1050 autobusů se vznětovými motory za nová vozidla s čistě elektrickým pohonem.

 

Thomas Built Buses Saf-T-Liner C2 Jouley, který nabízí sezení až pro 81 cestujících, je osazen elektromotorem o nejvyšším výkonu 217 kW (295 k). Baterie mohou mít v závislosti na požadavcích dopravce různou kapacitu. Vrcholem je 220 kWh s dojezdem kolem 215 km na jedno nabití.  

Elektrobus má podle oficiálních materiálů svého výrobce dosahovat maximální rychlosti 105 km/h a z 0 na 96,5 km/h akceleruje za 49 s. Dobíjení baterií na plnou kapacitu pak má při využití standardního dobíjecího konektoru SAE J1772 trvat kolem osmi hodin. V případě použití systému rychlého nabíjení Proterra 60 kW má dobití na plnou kapacitu proběhnout do tří hodin.

Zdroj: Daimler AG, Daimler Trucks North America LLC.