Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový Volkswagen Passat. V Evropě ho však nekoupíte!

David Bureš David Bureš 14. 1. 2019
13
15
Zobrazit náhledy (13)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat
Nový Passat se dočkal upravené přídě ve stylu Arteonu a Touaregu. Uvnitř se dočkáme nového multimediálního systému.

Letošník ročník detroitského autosalonu je ve znamení hned několika významných automobilek, které na kdysi klíčové výstavě tentokrát chybí – mimo jiné kompletní německá prémiová trojka. To Volkswagen v Detroitu vystavuje a dokonce jednu klíčovou novinku, nový Passat, jehož fotografie unikly na internet ještě před oficiálním odhalením.

Než se však začnete radovat a zkoumat novinky nového Passatu, vězte, že jde o inovovanou americkou verzi, tedy tu, která se u nás neprodává. Varianta přezdívaná podle interního označení NMS (New Midsize Sedan) se od té u nás známé liší nejen svébytným designem (navrženým současným šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim), ale také rozměry. S délkou 4.870 mm a rozvorem 2.803 mm je o chlup větší než evropský Passat. Navíc je nabízen výhradně ve formě sedanu a není postaven na základech modulární platformy MQB.

Sama automobilka novinku nazývá novou generací, bližší pohled ale dokazuje, že jde spíše jen o důkladnou modernizaci stávajícího provedení, vyráběného od roku 2011. Vedle Severní Ameriky je tento Passat nabízen také v Číně a dalších vybraných asijských státech.

Úprava designu se zaměřila hlavně na příď, která přejela stejný motiv užitý na Arteonu a Touaregu, což znamená mohutnou masku chladiče přímo navazující na hlavní světlomety. Záď zase zdobí nižší, ale širší koncová světla nebo nápis Passat na víku zavazadelníku. Zaujme i výrazná linka vedoucí do boků karoserie až k předním světlům. Celkový styl je pak sportovnější než dosud.

Přepracován byl také interiér, který díky novým výdechům ventilace nebo nové obrazovce multimediálního systému působí moderněji než dosud. Modernější je i přístrojový štít.

Na detaily o nabídce motorů si však zatím musíme počkat do oficiálního představení. Nový Passat by každopádně měl být poháněn přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 129 kW a točivém momentu 280 N.m, kombinovaným s šestistupňovým automatem. Turbodiesel v nabídce nečekejte, po emisní aféře tyto snahy Volkswagen na severoamerickém trhu vzdal. Bohužel se však prý už nedočkáme ani nabídnutí vidlicového šestiválce, který z nabídky amerického Passatu tiše zmizel.

Nový Passat bude mít za úkol zvýšit zatím nepříliš vysoké prodeje tohoto modelu na americkém trhu, kterého se v USA loni prodalo jen 41.400 kusů, zatímco v Americe super úspěšná Toyota Camry za tu dobu hlásí 343.000 exemplářů. Podobný úkol bude mít i pro letošní rok chystaný facelift evropského Passatu, který bude muset reagovat na klesající prodeje ve střední třídě. Evropskému provedení tomu mají mimo jiné pomoci nejmodernější elektronické systémy.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

konečně!
Arese
| 14. 1. 2019
Vyjímečně s tebou Ádo pro tentokrát musím souhlasit. Ale odpovědi se bohužel stejně nedočkáš, jen posměšků či urážek... :-O
Avatar - Ozzman
Nová generace
Ozzman
| 14. 1. 2019
Ty víš, že to není pravda.. >:D minulé nám to bylo vysvětleno >:D
Avatar - Ada je zase tady
konečně!
Ada je zase tady
| 14. 1. 2019
Má Passat zase ruční brzdu :yes: Proč nemůže mít ruční brzdu ten evropský???
podla mna
jupo74
| 14. 1. 2019
VW v amerike ide od extrému do extrému, bohužiaľ vždy práve opačným smerom ako konkurencia. Preto má také biedne predaje, nehovoriac o spoľahlivosti na ktorú sú američania veľmi citliví. Spočiatku passaty predávali v tej samej verzii ako pre európu, kvalitný interiér no samozrejme tomu zodpovedala aj cena. A američania zvyknutí na veľké auto za málo peňazí to samozrejme nechceli akceptovať. Keď sa v koncerne zobudili a vymysleli passat pre ameriku z lacnejším interiérom a slabšou technikou američania už medzitým zmenili názor a konkurenti začali ponúkať drahšie a kvalitnejšie autá. VW sa zas zobudil s rukou v nočníku pretože jeho verzia passatu vyzerala zrazu v porovnaní s americkými autami ako chudobný príbuzný. Keď si pripočítame ešte mizernú spoľahlivosť, máme vymaľované. V USA sú ceny práce v servisoch astronomické, prevádzka staršieho a neveľmi spoľahlivého auta sa finančne neopláca a lepšie je kúpiť nové. VW teraz ponúka komplet záruku na 7 rokov plus garančný servis zdarma a tak som bol pozrieť nový Tiguan (7 miestny). Auto sa mi celkom páčilo no iba 180 koňový motor je proste slabota a keď som ešte zistil, že vzadu sú iba tvrdé plasty bol som trochu v šoku. VW je snaď jediná značka ktorá montuje vpredu kvalitné plasty a vzadu je to totálny lowcost a to všetko v tom najdrahšom modeli za 40 tisíc. Inak tie plasty vpredu sú mäkčené iba na prístrojovke, všetko ostatné je preglejka. To by nebol až taký problém ale dizajn stredoveho tunelu je taký, že vodičova noha je neustále v kontakte s tým tvrdým plastom- fail jak vyšitý.
Avatar - Emel
Nová generace
Emel
| 14. 1. 2019
Tvůj zrak bych teda mít nechtěl :-)

B5 měla přece jako výraznou markantu kulatou střechu, kombinovanou s minimalistickým designem (třeba zádě)...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku