Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový Volkswagen Passat. V Evropě ho však nekoupíte!

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
13 Fotogalerie
Diskuze (15)
Nový Passat se dočkal upravené přídě ve stylu Arteonu a Touaregu. Uvnitř se dočkáme nového multimediálního systému.

Letošník ročník detroitského autosalonu je ve znamení hned několika významných automobilek, které na kdysi klíčové výstavě tentokrát chybí – mimo jiné kompletní německá prémiová trojka. To Volkswagen v Detroitu vystavuje a dokonce jednu klíčovou novinku, nový Passat, jehož fotografie unikly na internet ještě před oficiálním odhalením.

Než se však začnete radovat a zkoumat novinky nového Passatu, vězte, že jde o inovovanou americkou verzi, tedy tu, která se u nás neprodává. Varianta přezdívaná podle interního označení NMS (New Midsize Sedan) se od té u nás známé liší nejen svébytným designem (navrženým současným šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim), ale také rozměry. S délkou 4.870 mm a rozvorem 2.803 mm je o chlup větší než evropský Passat. Navíc je nabízen výhradně ve formě sedanu a není postaven na základech modulární platformy MQB.

Sama automobilka novinku nazývá novou generací, bližší pohled ale dokazuje, že jde spíše jen o důkladnou modernizaci stávajícího provedení, vyráběného od roku 2011. Vedle Severní Ameriky je tento Passat nabízen také v Číně a dalších vybraných asijských státech.

Úprava designu se zaměřila hlavně na příď, která přejela stejný motiv užitý na Arteonu a Touaregu, což znamená mohutnou masku chladiče přímo navazující na hlavní světlomety. Záď zase zdobí nižší, ale širší koncová světla nebo nápis Passat na víku zavazadelníku. Zaujme i výrazná linka vedoucí do boků karoserie až k předním světlům. Celkový styl je pak sportovnější než dosud.

Přepracován byl také interiér, který díky novým výdechům ventilace nebo nové obrazovce multimediálního systému působí moderněji než dosud. Modernější je i přístrojový štít.

Na detaily o nabídce motorů si však zatím musíme počkat do oficiálního představení. Nový Passat by každopádně měl být poháněn přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 129 kW a točivém momentu 280 N.m, kombinovaným s šestistupňovým automatem. Turbodiesel v nabídce nečekejte, po emisní aféře tyto snahy Volkswagen na severoamerickém trhu vzdal. Bohužel se však prý už nedočkáme ani nabídnutí vidlicového šestiválce, který z nabídky amerického Passatu tiše zmizel.

Nový Passat bude mít za úkol zvýšit zatím nepříliš vysoké prodeje tohoto modelu na americkém trhu, kterého se v USA loni prodalo jen 41.400 kusů, zatímco v Americe super úspěšná Toyota Camry za tu dobu hlásí 343.000 exemplářů. Podobný úkol bude mít i pro letošní rok chystaný facelift evropského Passatu, který bude muset reagovat na klesající prodeje ve střední třídě. Evropskému provedení tomu mají mimo jiné pomoci nejmodernější elektronické systémy.

Vstoupit do diskuze (15)