Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
13
Fotogalerie

Tohle je nový Volkswagen Passat. V Evropě ho však nekoupíte!

Nový Passat se dočkal upravené přídě ve stylu Arteonu a Touaregu. Uvnitř se dočkáme nového multimediálního systému.

Letošník ročník detroitského autosalonu je ve znamení hned několika významných automobilek, které na kdysi klíčové výstavě tentokrát chybí – mimo jiné kompletní německá prémiová trojka. To Volkswagen v Detroitu vystavuje a dokonce jednu klíčovou novinku, nový Passat, jehož fotografie unikly na internet ještě před oficiálním odhalením.

Než se však začnete radovat a zkoumat novinky nového Passatu, vězte, že jde o inovovanou americkou verzi, tedy tu, která se u nás neprodává. Varianta přezdívaná podle interního označení NMS (New Midsize Sedan) se od té u nás známé liší nejen svébytným designem (navrženým současným šéfdesignérem Škody Auto Oliverem Stefanim), ale také rozměry. S délkou 4.870 mm a rozvorem 2.803 mm je o chlup větší než evropský Passat. Navíc je nabízen výhradně ve formě sedanu a není postaven na základech modulární platformy MQB.

Sama automobilka novinku nazývá novou generací, bližší pohled ale dokazuje, že jde spíše jen o důkladnou modernizaci stávajícího provedení, vyráběného od roku 2011. Vedle Severní Ameriky je tento Passat nabízen také v Číně a dalších vybraných asijských státech.

Úprava designu se zaměřila hlavně na příď, která přejela stejný motiv užitý na Arteonu a Touaregu, což znamená mohutnou masku chladiče přímo navazující na hlavní světlomety. Záď zase zdobí nižší, ale širší koncová světla nebo nápis Passat na víku zavazadelníku. Zaujme i výrazná linka vedoucí do boků karoserie až k předním světlům. Celkový styl je pak sportovnější než dosud.

Přepracován byl také interiér, který díky novým výdechům ventilace nebo nové obrazovce multimediálního systému působí moderněji než dosud. Modernější je i přístrojový štít.

Na detaily o nabídce motorů si však zatím musíme počkat do oficiálního představení. Nový Passat by každopádně měl být poháněn přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 129 kW a točivém momentu 280 N.m, kombinovaným s šestistupňovým automatem. Turbodiesel v nabídce nečekejte, po emisní aféře tyto snahy Volkswagen na severoamerickém trhu vzdal. Bohužel se však prý už nedočkáme ani nabídnutí vidlicového šestiválce, který z nabídky amerického Passatu tiše zmizel.

Nový Passat bude mít za úkol zvýšit zatím nepříliš vysoké prodeje tohoto modelu na americkém trhu, kterého se v USA loni prodalo jen 41.400 kusů, zatímco v Americe super úspěšná Toyota Camry za tu dobu hlásí 343.000 exemplářů. Podobný úkol bude mít i pro letošní rok chystaný facelift evropského Passatu, který bude muset reagovat na klesající prodeje ve střední třídě. Evropskému provedení tomu mají mimo jiné pomoci nejmodernější elektronické systémy.