Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je zřejmě nejrychlejší embéčko na světě. Má 362 koní na 780 kg

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Už jste někdy viděli Škodu 1000 MB, která by měla potenciál pokořit sprint na čtvrt míle pod 11 sekund? Tahle si na tuto metu věří.

Už na první pohled je zřejmé, že bílé embéčko nemá se sériovým provedením skoro nic společného, až na tvary karoserie. Unikátní stroj, který má na svědomí Tibor Eötvös z Košic, vznikl především jako dragster, hodí se prý ale i k závodům do vrchu nebo slalomu.

Ještě než se podíváme na nejdůležitější parametry, sluší se připomenout, že auto má také zajímavou historii. Majitel, který je pravidelným a dlouholetým účastníkem slovenského sprinterského seriálu Power Fest, se s upraveným embéčkem účastnil prvních soutěžních sprintů v roce 2006, tehdy s motorem 1.4 MPi z Fabie pod kapotou.

Nyní je ale všechno jinak. Letos v dubnu se na druhém kole maďarského sprinterského šampionátu upravený vůz objevil po tříleté pauze s dalšími úpravami a novou technikou. Ta zahrnuje především v České republice koupený atmosféricky dvoulitrový čtyřválec VTEC původem z Hondy S2000.

Motor, umístěný před zadní nápravou a pohánějící přes 5stupňovou mechanickou převodovku zadní kola, prošel dalšími modifikacemi, takže aktuálně dává maximální výkon 362 koní v 8600 min-1 a nejvyšší točivý moment 301 N.m v 7000 min-1. Když si k tomu přidáte hmotnost pouhých 780 kg, není divu, že majitel skutečně věří, že s embéčkem zvládne čtvrtmíli pod 11 sekund. A to je opravdu hodně, hodně dobrý čas.

Netradiční škodovka má také speciálně sestavený podvozek, brzdový systém značky Wilwood a 13palcové disky obuté do lepivých pneumatik (ty vzadu jsou široké 245 mm). Některé díly karoserie jsou z laminátu, ty plechové jsou odlehčené. Okna z polykarbonátu jsou tlustá 3 mm, čelní sklo je původní.

Místo původní palivové nádrže motor čerpá benzin z vpředu umístěné hliníkové nádrže o objemu 22 litrů. Interiér je pochopitelně řádně vykuchaný, dostal ovšem nezbytné homologované prvky, jako například bezpečnostní rám, 6bodové pásy nebo závodní sedadlo.

Zdroj: powermagazine.sk

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

17. 5. 2021 09:08
wv gate
Zřejmě nejrychlejší ale také zřejmě nejošklivější..
17. 5. 2021 07:48
Re: Neviem, ci sa smiat
Ale vyzerá tak. Keby to aspon navrhol niekto, kto dizajnu trochu rozumie a vie to... Toto môže byť remeselne dobré ale dizajnovo je to neskutočne hnusný paskvil.
17. 5. 2021 01:19
Re: Kola
Já mám v techničáku psané 12" .....sice Moser tachometr je na 13" ale tak co je psáno ....;)
17. 5. 2021 01:17
Re: Neviem, ci sa smiat
Nakonec proč ne ? Forma mohla být ze sádry , ale výsledek určitě ne ;)
16. 5. 2021 21:24
Re: Kola
To sice ano,ale zas na akceleraci jsou ty 13ky lepší,ono například nadarmo není v TP uvedeno co alternativně jde obout na dané auto. A důvod je aby se nerozm*** tachometr