Tohle jsou nejhorší auta loňského roku podle Jeremyho Clarksona
Jeremy Clarkson není jen televizní hvězdou a nadšeným farmářem. Píše například také do novin. Samozřejmě hlavně o autech.
Svoje dojmy a pocity nasbírané z testování nejrůznějších vozů pravidelně publikuje v britských nedělních novinách The Sunday Times. Právě z hodnocení aut v těchto sloupcích každoročně vzniká přehled vozidel, která se Clarksonovi v jednotlivých kalendářních letech líbila nejvíce a nejméně. A nedávno skončený rok 2021 není výjimkou.
Jeremyho oblíbená auta si ukážeme příště, dnes se zaměříme na stroje, které ho zklamaly či snad dokonce štvaly. O jaké šlo?
Genesis GV80
SUV prémiové značky koncernu Hyundai Clarksona nenadchlo zejména asistenty a prediktivním odpružením. Například hlídání jízdního pruhu prý nefunguje spolehlivě a taháním volantu vyloženě otravuje. Nepomůže ani jeho vypnutí, systém se po opětovném nastartování znovu aktivuje. To Jeremyho přivedlo až do bodu, kdy chtěl, aby "ten zážitek už skončil".
Hvězdě se nelíbí ani podvozek. "Dokonce i v komfortním režimu se auto chová jako malé letadlo v tropické bouřce," popisoval. "Není to nejvíc nepohodlné auto, jaké jsem kdy řídil, protože jsem šoféroval Nissan GT-R Nismo, ale je tomu blízko. Určitě bych si nechal v přihrádce několik pytlíků na zvracení," dodal.
Jeep Renegade Trailhawk 4xe
Na plug-in hybridním Jeepu Clarksonovi nesedělo, že drsný vzhled a parádní jméno nepodporují nějaké skutečné offroadové schopnosti a že technický základ sdílí se skromným Fiatem 500X. Vůz je navíc příliš drahý a nekultivovaný.
"Řízení je nepřesné, motor hrubý, převodovka neustále zmatená, aerodynamický hluk směšný a interiér vypadá jako audio soustava Sanyo z konce 70. let," napsal Jeremy. Jeep také neoslnil chováním na sněhu.
Cupra Formentor
U Cupry Formentor novinář sice oceňuje vzhled a výkon, problémem je však interiér. Obrazovka infotainmentu funguje nevyzpytatelně a některé plasty v kabině působí prý trochu lacině.
Ještě horší je, že Formentor Clarksona nebavil. Řídit ho je údajně nuda. A přestože má tento rychlý crossover pohon všech kol a zvýšenou světlou výšku, Jeremyho ani nenapadlo auto použít k přepravě krmiva pro prasata po jeho farmě. „Nepřipadá mi jako typ auta, které můžete naplnit prasečím jídlem a použít v blátě. Vlastně mi nepřipadá jako typ auta, které by se hodilo pro jakoukoli roli," myslí si.
Mercedes-Benz třídy S
Vlajková loď německé automobilka Jeremyho zklamala komplikovaným interiérem, v němž je až moc displejů, až moc různých podnabídek v infotainmentu a funkce hlasového ovládání příliš nerozuměla tomu, co po ní žádal.
„Po velmi krátké době jsem si k tomuto novému autu vypěstoval nenávist. A to jsem se ještě ani neponořil do palubního systému, který se zobrazuje na obrazovce o velikosti televize v sociálním bytě, která je uprostřed palubní desky. Rozhodně nejde ovládat za pohybu, protože když to zkusíte, mohu vám v podstatě zaručit, že spadnete ze sedačky," popsal v testu svoje dojmy.
Land Rover Defender Hard Top
Užitkový Defender se Clarksonovi líbí vzhledově, ale má pocit, že je příliš drahý. A že jako užitkáč není moc praktický. Například do strany otevírané dveře se nehodí do stísněných prostor.
Vzadu pak je tolik křehkých plastů, že Jeremy neviděl způsob, jak by tohle auto mohlo fungovat jako dříč na jeho farmě. Osobně by tak vždycky dal přednost svému starému Range Roveru.