Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto je nejrychlejší Ferrari F40 na světě. Brzy bude mít nového majitele

Dominik Kovář Dominik Kovář 11. 8. 2022 • 14:47
40
2
Zobrazit náhledy (40)
Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989) Ferrari F40 Competizione (1989)

Je sice nejrychlejší, o úpravu se však nepostarala továrna. Vadí to?

Ferrari F40. Modla, která se za více než 30 let své existence stihla zapsat nesmazatelným písmem do historie nejen italské automobilky, ale automobilového průmyslu obecně. Vůz, na kterém se ještě podílel Enzo Ferrari a společnost Pininfarina, měl nejen díky těmto jménům úspěch zaručen.

Video se připravuje ...

Osmiválec o objemu 2,9 litru se dvěma turbodmychadly dosahoval nejvyššího výkonu 352 kW (478 k) při 7000 ot./min a 577 Nm točivého momentu při 4000 ot./min. S maximální rychlostí dosahující 324 km/h se Ferrari F40 stalo na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století nejrychlejším sériově vyráběným automobilem na světě.

Z 1315 vyrobených kusů v letech 1987-1992 vzniklo jedno “monstrum”, které výše zmíněná čísla vysoce překonává. Konkrétní model byl vyroben v roce 1989 a v roce 1993 předělán na F40 “Competizione”. Proč uvozovky? Protože jeho transformace už neproběhla pod hlavičkou Ferrari, ale v holandské společnosti Cavallo Tuning.

Změna se týkala podvozku, brzd, karoserie a také přelakování barvy na žlutou. V roce 1995 byla do F40 “Competizione” integrována ochranná klec a nový podvozek. V kombinaci se systémem Stack už výkon tohoto Ferrari přesahoval 700 koňských sil.

Zanasi Group jako autorizovaná lakovna Ferrari přichystala během posledního restaurování barvu Grigio Nardo, která se tak v současné chvíli na ojedinělém Ferrari F40 vyjímá. Cena veškerých úprav se vyšplhala na tři miliony korun. 

Ferrari F40 “Competizione”, jehož výkon se v závislosti na nastavení jednotky pohybuje mezi 700 až 1000 koňmi, bude k prodeji v tomto měsíců na tradiční aukci RM Sotheby’s na Monterey Car Week. Levné nebude.. 

Doporučujeme

Témata
12. 8. 2022 05:49
Re: 1000
Bez posilovače a dalších "nezbytných" věcí je to ultra rare :yes: To bych rád zkusil taky :-!
Avatar - speedfred
11. 8. 2022 18:50
1000
koňový turbo motor z 80-tok, manuálna prevodovka a ani náznak záchrannej elektroniky. Bolo by pekné sa s tým pobaviť niekde na letisku kde je hodne miesta keby náhodou.😄