Toto jsou skvělá auta z Japonska, která na našich silnici nepotkáte
Japonský trh má svá specifika a některá auta určená jen pro něj bychom mohli tamním nadšencům závidět. Jaká například?
Čtveřici velice zajímavých japonských "jednorožců" vybral Hector Lopez-Valido pro web Drivetribe.
Mazda Roadster Turbo
U nás by se tento vůz jmenoval asi Mazda MX-5 MPS. A proč je tak skvělý? Protože to je druhá generace Miaty a jediná varianta NB, která má přeplňování turbodmychadlem a přitom záruku automobilky. Aftermarketový kit si může koupit každý, ale tohle je oturbená Miata přímo z výrobní linky.
Zajímavé je, že roadster se prodával také v Severní Americe (jako MazdaSpeed MX-5) a v Austrálii. Výkon japonské verze činí 170 koní a stovku zvládne za 6,9 sekundy. Nové tlumiče Bilstein zase zaručily, že na silnici to všechno fungovalo skvěle.
Nissan Skyline 400R R33
Jistě, Skyline, to je přeci vrcholná verze GT-R s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol. V generaci R33 se ale v roce 1997 objevila tahle ještě speciálnější varianta.
Písmeno R v názvu znamená Racing a přesně kvůli tomu Nismo tuhle sérii uvedlo. Motor RB26DETT se dočkal řádného vylepšení továrního úpravce včetně kovaných pístů, jiných vaček a hlavně větších turb. Vylepšený výfukový systém vyvinuli přímo v dílnách Nismo, autu nechyběl velký intercooler a dvouspojka. Zvenku auto odlišuje výrazný bodykit a velký karbonový spojler, kola pocházejí přímo ze závodní R33 LM.
Číslice 400 v názvu označovala počet koňských sil, které skvělý motor pod kapotou produkoval. Díky tomu Skyline zvládl akceleraci na stovku za 4 sekundy. Přitom ale Nissan počítal s tím, že si majitelé svoje Skyliny upraví na 500 koní pouhou úpravou turbodmychadla, takže zbytek auta byl tomu přizpůsoben. Nismo plánovalo výrobu 100 kusů, ale nakonec bylo vyrobeno pouhých 44 exemplářů.
Mazda RX-7 Spirit R
Tahle fantastická verze kupé RX-7 se objevila v roce 2002 jako poslední "hurá" kultovního modelu. Konstruktéři se u ní rozhodli vypiplat všechno na maximum a dostat každého koně, který se v rotačním motoru se dvěma turby ukrýval. Celkem jich bylo 276.
Podvozek spoléhal na komponenty Bilstein, kontrola trakce tu ovšem nebyla. Řidič zkrátka musel s takto výkonným autem umět. Vyrobeno bylo pouhých 1500 aut s malým odznáčkem Spirit R. Ve výbavě byla kola BBS a sportovní sedadla Recaro.
Honda NSX R-GT
Svého vzácného jednorožce má i Honda. Jeho základem je supersport NSX první generace. Provedení R-GT vzniklo v sérii 500 kusů kvůli homologaci pro závody Super GT, má snížený podvozek, rozšířenou karoserii, přední splitter a velký zadní difuzor. A pak taky velký nasávač na střeše, který ovšem u prodejních kusů nebyl funkční.
Nikdy nebylo řečeno, zda se úpravy tkaly i vidlicového šestiválce, ale díky snížení hmotnosti auto jistě i tak jezdilo lépe, než „běžná“ NSX-R.