Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toto jsou skvělá auta z Japonska, která na našich silnici nepotkáte

Martin Tolar Martin Tolar 15. 5. 2019
39
2
Zobrazit náhledy (39)
Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazda RX-7 Spirit R Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Mazdaspeed MX-5 Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R Nissan R33 400R

Japonský trh má svá specifika a některá auta určená jen pro něj bychom mohli tamním nadšencům závidět. Jaká například?

Čtveřici velice zajímavých japonských "jednorožců" vybral Hector Lopez-Valido pro web Drivetribe.

Mazda Roadster Turbo

U nás by se tento vůz jmenoval asi Mazda MX-5 MPS. A proč je tak skvělý? Protože to je druhá generace Miaty a jediná varianta NB, která má přeplňování turbodmychadlem a přitom záruku automobilky. Aftermarketový kit si může koupit každý, ale tohle je oturbená Miata přímo z výrobní linky.

Zajímavé je, že roadster se prodával také v Severní Americe (jako MazdaSpeed MX-5) a v Austrálii. Výkon japonské verze činí 170 koní a stovku zvládne za 6,9 sekundy. Nové tlumiče Bilstein zase zaručily, že na silnici to všechno fungovalo skvěle.

Nissan Skyline 400R R33

Jistě, Skyline, to je přeci vrcholná verze GT-R s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol. V generaci R33 se ale v roce 1997 objevila tahle ještě speciálnější varianta.

Písmeno R v názvu znamená Racing a přesně kvůli tomu Nismo tuhle sérii uvedlo. Motor RB26DETT se dočkal řádného vylepšení továrního úpravce včetně kovaných pístů, jiných vaček a hlavně větších turb. Vylepšený výfukový systém vyvinuli přímo v dílnách Nismo, autu nechyběl velký intercooler a dvouspojka. Zvenku auto odlišuje výrazný bodykit a velký karbonový spojler, kola pocházejí přímo ze závodní R33 LM.

Číslice 400 v názvu označovala počet koňských sil, které skvělý motor pod kapotou produkoval. Díky tomu Skyline zvládl akceleraci na stovku za 4 sekundy. Přitom ale Nissan počítal s tím, že si majitelé svoje Skyliny upraví na 500 koní pouhou úpravou turbodmychadla, takže zbytek auta byl tomu přizpůsoben. Nismo plánovalo výrobu 100 kusů, ale nakonec bylo vyrobeno pouhých 44 exemplářů.

Mazda RX-7 Spirit R

Tahle fantastická verze kupé RX-7 se objevila v roce 2002 jako poslední "hurá" kultovního modelu. Konstruktéři se u ní rozhodli vypiplat všechno na maximum a dostat každého koně, který se v rotačním motoru se dvěma turby ukrýval. Celkem jich bylo 276.

Podvozek spoléhal na komponenty Bilstein, kontrola trakce tu ovšem nebyla. Řidič zkrátka musel s takto výkonným autem umět. Vyrobeno bylo pouhých 1500 aut s malým odznáčkem Spirit R. Ve výbavě byla kola BBS a sportovní sedadla Recaro.

Honda NSX R-GT

Svého vzácného jednorožce má i Honda. Jeho základem je supersport NSX první generace. Provedení R-GT vzniklo v sérii 500 kusů kvůli homologaci pro závody Super GT, má snížený podvozek, rozšířenou karoserii, přední splitter a velký zadní difuzor. A pak taky velký nasávač na střeše, který ovšem u prodejních kusů nebyl funkční.

Nikdy nebylo řečeno, zda se úpravy tkaly i vidlicového šestiválce, ale díky snížení hmotnosti auto jistě i tak jezdilo lépe, než „běžná“ NSX-R.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Toyota i-Road
parafine
| 16. 5. 2019
Taká chobotina nemá v europe čo hľadať.
Avatar - Dylan McKay
Toyota i-Road
Dylan McKay
| 16. 5. 2019
Nevíte někdo, kde v Evropě sehnat Toyota i-Road?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku