Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris 1,33 VVT-i na českém trhu: Nižší spotřeba, vyšší výkon a levnější povinné ručení

Diskuze (20)
Toyota zahájila prodej nového základního motoru pro Auris. Benzinový čtyřválec má výkon 74 kW a s pětidveřovou karoserií stojí od 329.900,- Kč.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i má Auris společný s modernizovaným Yarisem. Ve srovnání se starším 1,4 VVT-i má tři kilowatty výkonu navíc ,šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, ale především o litr menší kombinovanou spotřebu (5,9 l/100 km). Čeští zákazníci navíc určitě uvítají, že s objemem 1329 cm3 téměř beze zbytku využívá pásma sazby povinného ručení 1000-1350 cm3. Motor 1,4 VVT-i už spadá do vyšší kategorie.

V nabídce zatím zůstávají oba menší benzinové agregáty souběžně. Motor 1,33 Dual VVT-i stojí v základní verzi Terra s pětidveřovou karoserií 329.900,- Kč. Výbava zahrnuje elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, rádio s CD a MP3 přehrávačem a čtyři airbagy (s vypínáním čelního u spolujezdce). Volant je nastavitelný ve dvou osách, ocelová kola obouvají pneumatiky 195/65 R15. Zpětná zrcátka jsou vyhřívaná, avšak s černými kryty, černý povrch mají i dveřní kliky.

Výbava Terra Cool přidává za příplatek 20 tisíc Kč manuální klimatizaci. Dále je možné s u obou provedení připlatit 15 tisíc Kč za stabilizační systém VSC. Příplatek za metalický lak je 14.400,- Kč.

Toyota Auris - přehled benzinových motorizací na českém trhu
Motor1,33 Dual VVT-i1,4 VVT-i1,6 Dual VVT-i
Převodovka6M5M5M
Zdvihový objem [cm3]132913981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/600071/600091/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800130/4400157/5200
Max. rychlost [km/h]175170190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,113,010,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,97,1
Cena Terra [Kč]329.900,---
Cena Terra Cool [Kč]349.900,-354.900,-384.900,-
Cena Sol [Kč]-399.900,-419.900,-
Cena Sol+ [Kč]--449.900,-

V nabídce souběžně zůstává motor 1,4 VVT-i. Ve výbavě Terra Cool je o 5 tisíc Kč dražší, má ale navíc litá kola s pneumatikami 205/55 R16. Verze Sol navíc přidává lakované kliky a zrcátka, kůží potažený volant s ovládáním rádia, přední mlhovky, okenní airbagy a kolenní airbag řidiče.

Třídveřová karoserie je na českém trhu aktuálně v nabídce jen ve verzi 1,4 VVT-i Terra Cool za cenu 344.900,- Kč.

Diskuze (20)
Avatar - Ronault.
27. 1. 2009 03:32
Re: To je ono
A do mozkovny mozek.
26. 1. 2009 23:16
Re: Toyota
a) objem nahradíš turbem nebo otáčkami
b) disel je v prxi vždy horší než benzín
c) turbo do motoru podle potřeby,někdy je motor lepší bez přeplňování - třeba na spotřebu je to hrob.
26. 1. 2009 18:53
Re: Toyota
Doporucuji vyzkouset prave tyto VVTi. V Aurisu mam 1.4 (jsem mirne rozladeny, kdyz si ctu, ze ted tam davaji tuhle 1.33 :-) a hodne me rekvapilo, jak tenhle slaby motor pracuje v nizkych a strednich otackach. O vysokych (na tenhle motor) neni treba mluvit, tam je vyborny (vzhledem k objemu). Po meste jsou optimalni provozi otacky pod 2000 (podle signalizace razeni) a podle zvuku to motoru v zadnem pripade nevadi, takze se chova stejne jako diesel, jen s tim rozdilem, ze staci seslapnout plyn a bez razeni auto jede o 30km/h rychleji. Cim tedy obhajit bod b)?. Spotrebou? To je dosti sporne. S bodem a) se da take polemizovat. Takovy 2l z WRC nebo 2.4l z F1 urcite nejosu spatne motory ;-). Jak moc je ekonomicky turbomotor? Ja bych to videl spise doplnenim spalovaciho motoru o elektromotor, jak to je treba v Lexusech. Elektromotor je vyborne riditelny, takze se jim vyrovnaji vykonove extremy spalovaciho motoru.
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2009 17:13
Re: Toyota
..."maly objem ano - ale zasadne s turbom"...

a] obsah nicim nenahradis
b] diesel je v praxi vzdy lepsi, nez stejne vykonny benzin
c] moderni motor samozrejme ma byt s turbem, protoze se tim zlepsuje ucinnost
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2009 17:08
Re: To je ono
Protoze se s nim prijemne jezdi. Rozhodne prijemneji, nez s benzinovym motorem. Do auta bych kupoval diesel i pokud by se na tom neusetrilo. Nicmene provoz s dieselovym motorem je stale nejen prijemnejsi, ale navic take mnohem levnejsi.