Toyota Auris 1,33 VVT-i na českém trhu: Nižší spotřeba, vyšší výkon a levnější povinné ručení
Nový motor 1,33 Dual VVT-i má Auris společný s modernizovaným Yarisem. Ve srovnání se starším 1,4 VVT-i má tři kilowatty výkonu navíc ,šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, ale především o litr menší kombinovanou spotřebu (5,9 l/100 km). Čeští zákazníci navíc určitě uvítají, že s objemem 1329 cm3 téměř beze zbytku využívá pásma sazby povinného ručení 1000-1350 cm3. Motor 1,4 VVT-i už spadá do vyšší kategorie.
V nabídce zatím zůstávají oba menší benzinové agregáty souběžně. Motor 1,33 Dual VVT-i stojí v základní verzi Terra s pětidveřovou karoserií 329.900,- Kč. Výbava zahrnuje elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, rádio s CD a MP3 přehrávačem a čtyři airbagy (s vypínáním čelního u spolujezdce). Volant je nastavitelný ve dvou osách, ocelová kola obouvají pneumatiky 195/65 R15. Zpětná zrcátka jsou vyhřívaná, avšak s černými kryty, černý povrch mají i dveřní kliky.
Výbava Terra Cool přidává za příplatek 20 tisíc Kč manuální klimatizaci. Dále je možné s u obou provedení připlatit 15 tisíc Kč za stabilizační systém VSC. Příplatek za metalický lak je 14.400,- Kč.
Toyota Auris - přehled benzinových motorizací na českém trhu | |||
Motor | 1,33 Dual VVT-i | 1,4 VVT-i | 1,6 Dual VVT-i |
Převodovka | 6M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1329 | 1398 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 74/6000 | 71/6000 | 91/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 132/3800 | 130/4400 | 157/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 175 | 170 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,1 | 13,0 | 10,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,9 | 7,1 |
Cena Terra [Kč] | 329.900,- | - | - |
Cena Terra Cool [Kč] | 349.900,- | 354.900,- | 384.900,- |
Cena Sol [Kč] | - | 399.900,- | 419.900,- |
Cena Sol+ [Kč] | - | - | 449.900,- |
V nabídce souběžně zůstává motor 1,4 VVT-i. Ve výbavě Terra Cool je o 5 tisíc Kč dražší, má ale navíc litá kola s pneumatikami 205/55 R16. Verze Sol navíc přidává lakované kliky a zrcátka, kůží potažený volant s ovládáním rádia, přední mlhovky, okenní airbagy a kolenní airbag řidiče.
Třídveřová karoserie je na českém trhu aktuálně v nabídce jen ve verzi 1,4 VVT-i Terra Cool za cenu 344.900,- Kč.