Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Toyota Auris prodělala po třech letech výroby modernizaci vzhledu i techniky. Nový model uvidí veřejnost poprvé na začátku března v Ženevě.

Vizuální změny u tří- a pětidveřových hatchbacků představují nová přední maska, která se rozšířila a dostala dvě vodorovná žebra. Přední světlomety jsou v horní části hranatější, změnil se také přední nárazník. Rovněž vzadu je nový s rozšířenými rohy, proměnila se i grafika koncových světel.

Uvnitř najdeme nové optitronové palubní přístroje a měkčené plasty. Úpravy se dotkly také středové konzoly, originální most v její spodní části ale zůstal. Technické novinky představuje změněná charakteristika zavěšení a elektrický posilovač řízení, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti vozu.

Benzinové motory reprezentuje hlavně pohonná jednotka 1,33 VVT-i se systémem Start-Stop o výkonu 73 kW (99 k)/6000 min-1 s maximálním točivým momentem 128 Nm ve 3800 min-1. V kombinaci spotřebuje 5,9 l/100 km. Tu doplňuje větší motor 1,6 l s 97 kW (132 k) v 6400 min-1. Jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 160 Nm ve 4400 min-1.

Turbodiesely jsou v nabídce tři. Nejmenší 1,4 D-4D nabízí 66 kW (90 k) ve 3800 min-1 a 205 Nm mezi 1200 a 2800 min-1, přičemž se může pochlubit spotřebou nafty 4,7 l/100 km, pochopitelně v kombinovaném režimu. Prostřední 2,0 D-4D poskytuje 93 kW (126 k) ve 3600 min-1 a na přední kola je přenášeno maximálně 310 Nm mezi 1800 a 2400 min-1. Tento agregát je vybaven filtrem pevných částic.

Největším turbodieselem je 2,2 D-CAT. Jeho objem 2231 cm3 je pro nižší střední třídu poněkud netypický, motor podobné velikosti nabízel před lety Nissan v druhé generaci Almery, dnes je jediným přímým konkurentem Honda Civic 2,2 i-CTDi. Pohonná jednotka v novém Aurisu nabízí 130 kW (177 k) ve 3600 min-1 a 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2800 min-1. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené nebo samočinné MultiMode s možností manuální volby rychlostních stupňů, které jsou k dispozici pro nejsilnější zážehovou verzi a nejslabší vznětovou.

Podvozek je dnes již klasický, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, pouze nejvýkonnější a nejtěžší turbodiesel má na zadní nápravě víceprvkové závěsy. Brzdy jsou ve všech případech kotoučové. Elektronické systémy zastupují ABS, distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, stabilizace VSC a kontrola trakce TRC. Levnější verze jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, dražší mohou mít až sedmnáctipalcové lité ráfky.

Faceliftovaný Auris se objeví poprvé v Ženevě a prakticky okamžitě po autosalonu se začne v Evropě prodávat. Na podzim doplní modelovou řadu produkční varianta hybridu HSD.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
23. 2. 2010 14:13
rolla 2005
pro studenty,nebo nanzelku do prace urcite skvely a spolehlivy auticko.manzelka ma taky rollu 2005{us. model} a nemuze si ji vynachvalit.pro me je ale predni sedadlo dost nepohodlny,spojka nic moc,hluk od kol,hlavne kdyz mas zimni kola jako dost,ale jinak spolehlivy auto a nato ze nema nejakej multilink a ve predu double wishbone,docela sedi,ale i docela drnca.za pet let co to auto mame s nim nic nebylo,jen sem menil obe predni loziska,docela lehka pracicka na 2 hodky.na najeto skoro 150 000 km
22. 2. 2010 19:45
Re: Zatial nic moc...
Ehm ... posledná Corolla sa takisto vyrábala v Turecku - hatchback síce nie, ale sedan a kombi áno.
Avatar - twistedTSD
22. 2. 2010 18:26
povedl se
je hezkej :yes:
Avatar - jazva
22. 2. 2010 15:39
Re: Zatial nic moc...
mám pocit, že keď šéfstvo TTT uvidelo čo sa to chystajú vypustiť pod názvom Corolla, tak tomu hneď radšej zmenili názov. Ostatné už bola len PR omáčka...
Avatar - iudex
22. 2. 2010 15:35
Re: Zatial nic moc...
A nie si jediný... Zatial to tak vyzerá, ze opustenie názvu Corolla bol dobrý tah, ale úplne inak, ako si to TTT predstavovala: aspon sa budú moct so slávou vrátit k názvu v novej generácii a tien tejto "tureckej" generácie nebude kazit dojem a meno.