Toyota Auris 2010: Modernizace podrobněji
Vizuální změny u tří- a pětidveřových hatchbacků představují nová přední maska, která se rozšířila a dostala dvě vodorovná žebra. Přední světlomety jsou v horní části hranatější, změnil se také přední nárazník. Rovněž vzadu je nový s rozšířenými rohy, proměnila se i grafika koncových světel.
Uvnitř najdeme nové optitronové palubní přístroje a měkčené plasty. Úpravy se dotkly také středové konzoly, originální most v její spodní části ale zůstal. Technické novinky představuje změněná charakteristika zavěšení a elektrický posilovač řízení, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti vozu.
Benzinové motory reprezentuje hlavně pohonná jednotka 1,33 VVT-i se systémem Start-Stop o výkonu 73 kW (99 k)/6000 min-1 s maximálním točivým momentem 128 Nm ve 3800 min-1. V kombinaci spotřebuje 5,9 l/100 km. Tu doplňuje větší motor 1,6 l s 97 kW (132 k) v 6400 min-1. Jeho točivý moment dosahuje maximální hodnoty 160 Nm ve 4400 min-1.
Turbodiesely jsou v nabídce tři. Nejmenší 1,4 D-4D nabízí 66 kW (90 k) ve 3800 min-1 a 205 Nm mezi 1200 a 2800 min-1, přičemž se může pochlubit spotřebou nafty 4,7 l/100 km, pochopitelně v kombinovaném režimu. Prostřední 2,0 D-4D poskytuje 93 kW (126 k) ve 3600 min-1 a na přední kola je přenášeno maximálně 310 Nm mezi 1800 a 2400 min-1. Tento agregát je vybaven filtrem pevných částic.
Největším turbodieselem je 2,2 D-CAT. Jeho objem 2231 cm3 je pro nižší střední třídu poněkud netypický, motor podobné velikosti nabízel před lety Nissan v druhé generaci Almery, dnes je jediným přímým konkurentem Honda Civic 2,2 i-CTDi. Pohonná jednotka v novém Aurisu nabízí 130 kW (177 k) ve 3600 min-1 a 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2800 min-1. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené nebo samočinné MultiMode s možností manuální volby rychlostních stupňů, které jsou k dispozici pro nejsilnější zážehovou verzi a nejslabší vznětovou.
Podvozek je dnes již klasický, vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena, pouze nejvýkonnější a nejtěžší turbodiesel má na zadní nápravě víceprvkové závěsy. Brzdy jsou ve všech případech kotoučové. Elektronické systémy zastupují ABS, distributor brzdné síly EBD, brzdový asistent, stabilizace VSC a kontrola trakce TRC. Levnější verze jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, dražší mohou mít až sedmnáctipalcové lité ráfky.
Faceliftovaný Auris se objeví poprvé v Ženevě a prakticky okamžitě po autosalonu se začne v Evropě prodávat. Na podzim doplní modelovou řadu produkční varianta hybridu HSD.