Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris 2010: Nové fotografie, včetně modernizovaného interiéru

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Auris dostane první výraznější facelift vnějšího vzhledu, přepracovaný interiér, ale taky motory splňující emisní normu Euro 5.

Na letošním ženevském autosalonu se v evropské premiéře představí modelová řada Auris v provedení 2010. Zahájení prodeje na evropských trzích je naplánováno na začátek jara.

Auris 2010 dostal do vínku přepracovanou příď i záď. Vpředu jsou pozměněné světlomety a nový nárazník s modernizovaným provedením masky. Stejný recept použili designéři vzadu (nový nárazník, nové koncové svítilny).

Součástí modernizace interiéru je nový multifunkční volant, ale taky přepracovaný přístrojový štít. Ten přišel o futuristickou integraci displejů do středů kruhových výšečí, což však na druhou stranu prospěje přehlednosti. Nově má tedy Auris klasickou čtyřbudíkovou grafiku. V nabídce nových potahových materiálů se objevila mj. umělá kůže Alcantara.

Motorovou paletu Aurisu Toyota modernizovala nedávno, a tak se zásadní novinky nečekají. Nabídka motorů pro Auris 2010 zahrnuje tři zážehové a tři vznětové jednotky. Konvenční hnací řetězce doplní hybridní Auris HSD s plnohodnotným hybridním systémem pohonu.

Základní maloobjemový čtyřválec 1,33 Dual-VVT po retuningu na Euro 5 přišel o 1 kW maximálního výkonu, a tak nově bude dávat 73 kW při 6000 min-1. Maximum točivého momentu 128 Nm v 3800 min-1 se nemění, stejně jako nejvyšší rychlost 175 km/h a čas potřebný pro akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,1 s a spotřeba 5,8 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (39)
Avatar - kopamt
9. 2. 2010 22:11
toto "ucho" je hnus
zvonku ci zdnuka fujtajbl, dnes som take 2x predbiehal...nikomu to neberem, ale pre mna hnus :-!
9. 2. 2010 21:34
Re: kde je ten výkon???
nic zvláštního nevidím. Parametry spotřeby papírově hezký (o reálu si myslím své), ostatní parametry opět neodpovídají deklarovaným výkonům. Životnost TDi zcela bez problémů 250 tisíc km ve firemním užití. Kolem této hranice se většinou mění naše služební auta (převážně z produkce VW) a turba ani jiný věci neodcházej. Proto skutečně nerozumím argumentům o životnosti...
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2010 21:14
ok
docela se mi libi :yes:
9. 2. 2010 21:06
Re: kde je ten výkon???
Nejde jen o absolutní výkon, ale i při jakých otáčkách je dosahován. Podle toho se volí rozsahy jednotlivých stupňů a samotné převodové poměry. Proto se může stát, že i když je nejvyšší převodový stupěn těžší (tj. motor při dané rychlosti točí nižší otáčky), na kolech nebude dostatek výkonu na překonání odporu vzduchu a valení. Vůz bude mít nižší maximální rychlost než by odpovídala teoretická dle rozsahu převodovky.
9. 2. 2010 19:58
Re: kde je ten výkon???
Já myslím, že to je za každou cenu hledání a odůvodňování toho, že prostě dneska nemá toyota konkurenceschopné parametry. Přeplňované motory budou v budoucnu nutností kvůli emisím a dalším věcem. Takže to budou muset mít všichni. Co se týká těch TSi, tak několik služebních aut jezdí převážně do Německa 1-2x týdně, kde jedou většinou naplno a s životností problém není. Už asi dvě auta máme ve firmě kolem 220 tisíc km a zcela bez problémů. Jde o 1,4 TSi - 90 kW. A že by zaměstnanci s těma autama nějak extra zacházeli skutečně nehrozí. Nikdo nečeká pět minut až se dotočí turbo atp. Prostě ty motory se jeví zatím jako zcela bezproblémové.