Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris Touring Sports je první hybrid své kategorie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
Japonská automobilka v Paříži představuje novou generaci modelové řady Auris, která nově obsahuje i kombi s označením Touring Sports.

Hlavní hvězdou automobilky Toyota je v Paříži samozřejmě nová generace pětidveřového hatchbacku Auris, ale pozornost návštěvníků na stánku japonské značky přitáhne i Auris Touring Sports.

Toyota se právě prostřednictvím této novinky po letech vrací na evropském trhu do kategorie kombi nižší střední třídy. Japonská automobilka opustila segment kompaktních kombíků v roce 2006, kdy Corollu nahradil Auris. Ten byl nabízen výhradně jako třídveřový a pětidveřový hatchback. Auris ale na konkurenty v Evropě prodejně ztrácel, právě i díky absenci praktičtějšího kombi.

Toyota Auris Touring Sports se mezi kompaktními kombi stane unikátem, bude totiž nabízena také s hybridním pohonem kombinujícím benzinový motor s elektromotorem. I tímto krokem chce Auris v prodejích dohnat ztrátu na své konkurenty.

Design Toyoty Auris Touring Sports vychází z linií pětidveřového hatchbacku a nabízí poměrně dynamický vzhled. Při zachování rozvoru náprav 2.600 mm se celková délka prodloužila o 285 mm na 4.560 mm. Toyota prozatím neuvádí objem zavazadlového prostoru, ale zmiňuje snížení nakládací hrany o 80 mm a prodloužení ložné plochy až o 300 mm..

Paleta pohonných jednotek bude stejná jako v případě pětidveřového hatchbacku Auris.

Dva z nabízených agregátů budou benzinové – 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a 1,6 Valvematic (97 kW). K menší jednotce bude nabízen start-stop systém. Šestnáctistovka bude vedle šestistupňového manuálu dostupná také s převodovkou MultiDrive S s plynule měnitelným převodem, která má v módu Sport sedm předvolených stupňů.

Turbodiesely jsou rovněž dva – 1,4 D-4D (66 kW) a modernizovaný 2,0 D-4D (91 kW). Čtrnáctistovka může spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo s automatizovaným manuálem MultiMode. Dvoulitr je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem stop-start.

Pátou verzí je Auris Touring Sports Hybrid se známou pohonnou soustavou HSD (Hybrid Synergy Drive). Její součástí je benzinový 1,8 VVT-i s elektromotorem o výkonu 60 kW a převodovkou E-CVT, celkový výkon soustavy činí 100 kW.

Díky kombi má Aurisu mezigeneračně vzrůst podíl na trhu. Vozy kombi jsou velice oblíbené například mezi fleetovými zákazníky. Toyota tvrdí, že čtvrtina kompaktních aut prodaných v Evropě je právě ve variantě kombi.

V prodeji se Toyota Auris Touring Sports objeví v druhé polovině roku 2013. To Auris hatchback na trh dorazí již na začátku příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (33)
2. 10. 2012 19:08
Re: oproti tomuto aurisu
Kia to je teda peklo, to raději Lodgy
>:-[]
28. 9. 2012 22:48
Re: No tě *!
Ano, GT 86 je chválihodná výjimka, máš naprostou pravdu :-) :yes: :yes: :yes: Já jsem měl samozřejmě na mysli ty běžné cestovní modely :no:
Avatar - Rubb
28. 9. 2012 07:18
Re: No tě *!
Nejsou schopni??? Já například s tímhle nemám žádný problém [odkaz] :-) To je auto podle mého gusta :yes:
28. 9. 2012 01:32
No tě *!
Tak s tímto vzhledem to Auris Touring Sport (ha, ha, teď mě napadá, že přesně stejný název počátkem 60. let používala špičková verze Škody Octavia) u Evropanů určitě nevyhraje! To je opravdu čiré designové zoufalství. Čím to je, že designéři Toyoty v posledních letech nejsou ani trochu schopni se trefit do evropského vkusu? :no:
27. 9. 2012 23:49
Re: Macatej zadek...
Ty mi chceš povídat něco o designu? Mě? Nebuď směšný. >:D