Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Camry: Výroba v Rusku zahájena

David Bureš
Diskuze (9)
V Petrohradu vznikají nové sedany vyšší střední třídy Toyota Camry pro východoevropské trhy.

Toyota zahájila výrobu nové generace modelu Camry ve své ruské továrně v Petrohradu. Tento velký sedan se sice objevil Evropě, ale pouze v Rusku a okolních státech, ve střední a západní Evropě se jej nedočkáme.

Od letos představené americké specifikace se v Rusku vyráběná Camry v mnoha ohledech liší. Zatímco design verze pro zámoří hraje více na sportovní notu, tato varianta působí decentněji a luxusněji. Chromu je mnohem více, také tvary hlavních i koncových světlometů jsou odlišné. Přívod vzduchu v předním nárazníku nepůsobí tak mohutně, má mnohem štíhlejší profil.

Díky upravenému vzhledu mírně narostly i rozměry Camry pro Rusko. Na délku vůz měří 4.825 mm (+ 20 mm proti zámořské verzi), na šířku 1.825 mm (+ 4 mm) a na výšku 1.480 mm (+ 9 mm). Rozvor zůstal samozřejmě zachován, měří 2.775 mm.

Motory zůstaly stejné jako u amerických protějšků: řadový 2,5litrový čtyřválec a větší, 3,5litrový vidlicový šestiválec. Ty jsou v obou případech kombinovány se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Liší se však vyšším výkonem, na rozdíl od USA navíc nebude nabízena hybridní varianta.

Benzinový čtyřválec je naladěn na výkon 133 kW při 6000 min-1, vrchol točivého momentu 231 Nm leží v 4100 min-1. Camry s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 sekund a jede až rychlostí 210 km/h.

Zážehová V6 disponuje v ruské Camry výkonem 204 kW při 6200 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 346 Nm v 4700 min-1. Vůz z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,1 s, maximální rychlost je opět 210 km/h. Oba motory splňují emisní normu Euro IV.

Toyota Camry bude na ruském trhu nabízena v několika stupních výbavy. Už v základu je vůz vybaven předními mlhovkami, 16palcovými litými koly, vyhřívanými předními sedadly, dvouzónovou klimatizací, dešťovým senzorem, předními a zadními parkovacími senzory, rádiem s CD/MP3 přehrávačem, šesti reproduktory, USB a AUX vstupem, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a šesti airbagy.

Toyota od roku 2007 vyráběla ve svém petrohradském závodě i předchozí generaci tohoto sedanu. Japonská automobilka doufá ve zvýšení podílu na ruském trhu, čemuž má nová Camry pomoci.

Toyota Camry (2012) - technické údaje ruské verze
Motor2,5 VVT-i3,5 VVT-i
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]24943456
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]133/6000204/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]231/4100346/4700
Max. rychlost [km/h]210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,89,3

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - hijack
20. 11. 2011 00:15
design
Neviem ako vam ale mne pride dizajn exterieru az velmi podobny lexusu. Zeby Toyota chcela este zdoraznit zaradenie tohto modelu? Co dohana exterier tak to straca interier. Cele to vertikalne rozdelenie palubovky mi nepride nejak moderne. Porovnanie s octa nie je odveci v tomto pripade. Aj cez tieto nechcem povedat nedostatky posobi velka Toyota dostojnym zastupcom svojho segmentu
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2011 22:18
Škoda, že tu nebude...
Své důvody to zřejmě má, nicméně poslední dvě Camry se mi skutečně líbí. A tato generace se obvzlášť povedla. Především ruská verze. :yes:
19. 11. 2011 18:22
Re: skodovacka nuda???
Nevím, co je na mém komentáři ubohé a nesmyslné, když jsi napsal v podstatě totéž trochu jinými slovy: obávám o pověstnou kvalitu a spolehlivost = ve které jeste hodne dílu pochází z Asie; se bude prodávat jen na východních trzích = je urcena výhradne pro ruský trh; do západní Evropy se nedostane = rozhodla neprodávat Camry ve velké cásti Evropy...
;-)
Avatar - gld
19. 11. 2011 15:24
Schudobnelý nový rus
Tieto veľké toyoty sa mi páčia. Bude to asi spoľahlivejšie ako gaz siber, len sa obávam o terénne schopnosti..na rusko je to príliš nízko pri zemi.
19. 11. 2011 13:09
Re: skodovacka nuda???
Nic složitějšího a sofistikovanějšího by totiž rusové nezvládli vyrobit a i tak se obávám o pověstnou kvalitu a spolehlivost Toyoty. Myslím si, že to je ten pravý a skutečný důvod, proč se bude prodávat jen na východních trzích a do západní Evropy se nedostane.