Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Trek se blíží. Bude to takový japonský Scout

David Bureš
Diskuze (41)

Japonská automobilka se vrací do segmentu oplastovaných kompaktních kombíků. Auris Freestyle střídá Corolla Trek.

Popularita SUV je nezpochybnitelná, pořád však existují zákazníci, pro které SUV nebo crossover není. Zkrátka pořád žádají praktický kombík. Co když ale zároveň žádají i nějaké schopnosti mimo zpevněné cesty? Tak pro ně tu je stále se rozšiřující nabídka oplastovaných kombi. Jedno takové opět nabídne také Toyota.

Její připravovaná novinka se jmenuje Toyota Corolla Trek. Poprvé jsme ji viděli na jarním ženevském autosalonu a nyní automobilka připomíná, že tenhle vůz míří do prodeje. Na českém trhu bude Corolla Trek dostupná na začátku roku 2020, což je proti původním plánům zdržení. Na jaře se hovořilo o tom, že nástupce Aurisu Freestyle se začne prodávat na konci léta.

Jinak ale platí originálně zveřejněné informace. Corolla Trek se dočkala o 20 mm zvýšeného podvozku, který doplňuje o plastové ochranné díly ve spodní části karoserie, aby byl lépe připraven na jízdu mimo zpevněné cesty.

Konkurent pro vozy typu Škoda Octavia Scout a Volkswagen Golf Alltrack se oproti ostatním variantám kombíku Corolla Touring Sports liší také svébytnou maskou chladiče s motivem včelí plástve nebo 17palcovými koly z lehkých slitin s broušenými povrchy. Ve výbavě nechybí ani mlhovky nebo diodové světlomety. V kabině pak zaujme dvoubarevné látkové čalounění sladěné s dekorativními dřevěnými prvky přístrojové desky nebo nápisy Trek.

Novinka bude k dispozici výhradně s karoserií kombi, nabídka motorů se ale jinak nezmění. Nadále tak bude možné vybírat mezi přeplňovanou zážehovou jedna dvojkou a dvěma hybridy, jedním s osmnáctistovkou pod kapotou a druhým s dvoulitrem v útrobách.

Toyota pak slibuje bohatou výbavu. Už v základu se dočkáte sedmipalcového TFT displeje v přístrojovém štítu nebo nejnovější verze bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense, jehož součástí je předkolizní bezpečnostní systém s rozpoznáváním cyklistů ve dne, resp., chodců ve dne i po setmění, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent pro udržení v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek a inteligentní přepínání dálkových světel.

Toyota Corolla TREK je výsledkem spolupráce automobilky Toyota a společnosti Trek Bicycle vyrábějící jízdní kola. V rámci této partnerské spolupráce Toyota dodá firmě Trek Bicycle 16 exemplářů Corolly Trek s dvoulitrovým hybridním ústrojím, která budou sloužit jako podpůrná vozidla cyklistických týmů Trek-Segafredo v rámci jejich účasti v evropských cyklistických závodech. Svoji premiéru si tato vozidla odbyla na letošním ročníku slavné španělské Vuelty.

David Bureš
Diskuze (41)

Doporučujeme

26. 9. 2019 18:05
Re: To je leda scoutline
Tak jsem to změřil. Pod předním nárazníkem je skutečně 18cm, nicméně je tam ten plastový štít před koly pod kterým je pouhých 10cm a ten právě všude odírám :(
25. 9. 2019 23:13
Re: To je leda scoutline
Zkusím to změřit, nějak se mi to nezdá, ale opravdu to tak udávají. Mám podezření, že do toho nepočítají takový plast před koly - ten totiž drhnu často i když se auto zhoupne přes velkou díru. Mám ho úplně sedřený a čekám kdy ho urvu úplně. Beru to jako daň za aerodynamiku = spotřebu.
Avatar - .StenLi.
25. 9. 2019 22:13
Re: K čemu auto bez motoru?
Tak potom je problem v tvojich vedomostiach, nie Toyota plechoch ;) Prius musel byt upraveny pre AWD a rezerva zmizla. Pri kazdom TNGA modeli s multilinkom v zadu sa pocita s AWD. Prius je tak isto globalny model ako Corolla. Kazda krajina ma specificku vybavu, Corolla v Nemecku ma inu ako Corolla na SR. Nemusis stale vymyslat nove nepravdive informacie aby si za kazdu cenu odporoval tomu co napisem. Ber to tak ze niektori ludia maju dost podrobne vedomosti o autach ku ktorym sa vyjadruju ;)
25. 9. 2019 18:50
Re: K čemu auto bez motoru?
Neviem o tom, že by Prius mal priestor pre rezervu. Tam sa s AWD počítalo od začiatku a na rozdiel od Corolli Treck to je globálny model.
Avatar - .StenLi.
25. 9. 2019 15:00
Re: K čemu auto bez motoru?
:D To je uplna malickost pre najvacsiu Automobilku sveta. Ovela vacsie upravy spravili na celej TNGA platforme na vsetkych verziach Corolly pre Japonsky trh aby lepsie vyhoveli zakaznikom ktory chcu mensie auta. Spravili by to iste co uz existuje u Priusu AWD aj co sa tyka plechov.