Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota veze do Ženevy dvě nové verze Corolly: Sportovní a skauta

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 2. 2019 • 22:48
5
27
Dvě nové Corolly mířící na ženevské výstaviště nesou označeni GR Sport a Trek. Už název tedy hodně napoví, co od nich čekat.

Před pár dny už jsme sbírali první jízdní dojmy s novou Toyotou Corolla, přesto se na tohle auto půjdeme na ženevském výstavišti opět podívat. Důvodem jsou dva nové deriváty – Corolla GR Sport a Corolla Trek.

Sportovní verze dorazí coby hatchback i kombík (Toyotou označovaný jako Touring Sports). Na výběr bude ze dvou motorů – osmnáctistovky a dvoulitru, přičemž v obou případech půjde o hybridní ústrojí. GR Sport vychází ze stupně výbavy Executive a dostane novou mřížku chladiče v tmavém chromu, prahové nástavce či zadní difuzor. Dále nechybí 18“ litá kola s broušenými povrchy, zatmavená zadní skla, mlhovky či LED světlomety. To všechno ve speciálním šedém laku.

V interiéru poznáte tohle auto hlavně díky sportovním sedačkám a černému a červenému prošívání v oblasti přístrojového panelu, volantu a řadicí páky. Corolla GR Sport se stane součástí evropské nabídky automobilky a začne se prodávat v lednu příštího roku.

Corolla Trek zase cílí na trochu jinou klientelu. I tady budete vybírat ze dvou výše zmíněných hybridů, avšak tuto verzi koupíte pouze jako kombík, jenž reaguje na rostoucí oblibu crossoverů. Pro našince bude nejbližší přirovnání k Octavii Scout, ale opomenout nesmíme třeba ani nedávno představený Ford Focus Active.

Toyota říká, že auto je určené zájemcům, kteří vyznávají aktivní životní styl a výlety do přírody. A japonská značka na to nebyla sama, při tvorbě této verze spolupracovala s výrobcem jízdních kol Trek Bicycle, jenž vznikl v roce 1976 a každoročně po celém světě prodá asi 1,5 milionu kol.

Corollu Trek poznáte díky světle výšce vyšší o 20 milimetrů a nechybí ji nástavce pod předním i zadním nárazníkem, specifická sedmnáctipalcová kola a opět zatmavená zadní skla, mlhovky či LED světlomety. Uvnitř budou jiná textilní sedadla ve dvoubarevném provedení či dřevěné obklady. Corolla Trek dorazí ještě dříve než sportovní verze, a sice v srpnu tohoto roku.

Související články

Témata

Autosalon Ženeva 2020

Seznam premiér  Zájezdy  Historie  Kia Sorento  Renault Mégane 2020  Seat Leon  Škoda Kamiq Scoutline  Toyota Yaris 

Jubilejní 90. ročník autosalonu Ženeva se koná mezi 2. březnem a 15. březnem 2020. V pondělí 2. března odpoledne bude na výstavišti Palexpo vyhlášeno evropské Auto roku 2020 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají novinářské dny, pro veřejnost je otevřeno od čtvrtka 5. března.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 10:34
Re: Proč ten úžasně účinný motor není
Pretoze je onho vacsi zaujem s baterkami :-) tak jednoduche a preto, aj ked existuje a uz sa nejaku dobu predava v US, v EU onho nie je zaujem.

Kola na streche su uplne rovnakou aerodynamickou "katastrofou" pre kazde auto. Pre 180k hybrid su uplnou brnkackou :-)
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 10:13
Re: Dotaz
To je tvoj milny nazor, Toyota to jasne definuje ako performance hybrid a radiace padla pod volantom, pridane priame vstrekovanie pre vysokootackovu prevadzku a ine upravy su jasnym dokazom jeho urcenia. Urcite to je vhodnejsie na obcasnu sportovu jazdu ako GTD traktorove akoze warm hatche..
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 00:28
Re: Dotaz
To ze je o nejake auto zaujem este neznamena ze to je pre automobilku lakave. Yaris GRMN zobral existujuci motor z Lotusu. Tu hovorime o vyvoji noveho motoru na ktoreho financovanie by bolo treba predat ovela vacsi pocet kusov a kedze sa ziadny vyvoj ani nezacal, uvedenie do predaja by trvalo dlhe roky.. preto dufam ze zakladom bude existujuci 2.0 DFE so superchargrom napr. od Lotusu ako najskorejsia alternativa.
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2019 00:13
Re: Dotaz
Co je podla teba nepresne? Neviem na ktoru cast reagujes.
Toyota nic nemusi nahradit, o dieslove nepodarky, ci uz vlastne alebo od BMW ktore sa ani len nepriblizili k standardom spolahlivosti Toyoty, nebol zaujem a zakaznici rozhodli - su uz nejaku dobu u Auris/Corolla nahradene ovela uspesnejsimi hybridmi.
Toyota nediktuje co si mozu zakaznici kupit, naopak oni diktuju co chcu mat v ponuke, preto je to najpredavanejsie auto sveta v hystorii aj za posledny rok (aj bez predajov Aurisu). Vacsina zakaznikov voli hybrid a pre mensinu v EU ponukaju 1.6 ako lacnejsiu alternativu, alebo 1.2T pre fixovanych na odchadzajuci downsizingovy trend, v US zase 2.0 pre oblubu vacsich atmosfer. Bolo by hlupe nevyuzit tento trh s uz vyvinutymi motormi. Uz nie je iny motor o ktory by mali zakaznici vacsi zaujem. Mozme byt radi ze sa Toyota rozhodla vyslisat aj poziadavky o vykonnejsi hybrid a cela Corolla je zabavnejsia ako kedykolvek predtym.

Donedavna si nepoznal jediny supersportovy elektricky sedan s ovladanim cez centralny display, vzdy je niekto prvy a teraz to (zase raz) bude Toyota.
Avatar - twistedTSD
26. 2. 2019 22:56
Re: Dotaz
To je hodně nepřesné. Za prvé, Toyota je už pár let jedinou značkou na trhu s širokou nabídkou dostupných full hybridů. Ty navíc musí nahradit už vyřazené diesely a jedinou alternativou je 1.2 T a 1.6, z nichž ani jeden nepatří mezi trhače asfaltu.

Za druhé, mluvíme o warm hatchi. Neznám jediný hot nebo warm hatch s CVT.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku