Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Fortuner: Nová generace sedmimístného SUV na bázi Hiluxu

David Bureš
Diskuze (25)
Nové SUV je charakterizováno podobně jako bratrský Hilux – má se jednat o pozoruhodně odolný automobil.

Toyota nabízí od roku 2005 na vybraných trzích model Fortuner, který je sedmimístným SUV postaveným na bázi pick-upu Hilux. Dva měsíce po premiéře nejnovější generace Hiluxu následuje i nový Fortuner. Na australském trhu se vůz začne prodávat v průběhu října.

Ve srovnání s Hiluxem se nový Fortuner neliší jen svojí koncepcí, ale také svým vzhledem. Přídě obou aut se sice lehce podobají, jsou ale svébytné. Hilux využívá užší hlavní světlomety, jiná je i maska chladiče nebo přední nárazník.

Rozdílem jsou i rozměry, Fortuner je totiž výrazně kratší než 5,3 metru dlouhý Hilux. Sedmimístné SUV na délku měří 4.795 mm, na šířku 1.855 mm a na výšku 1.835 mm. Rozvor náprav činí 2.745 mm, zatímco u Hiluxu je to 3.085 mm.

Technická spřízněnost obou automobilů bude nejvíce znatelná uvnitř. Tvary palubní desky Fortuneru navážou na řešení z Hiluxu.

Na australském trhu bude Fortuner nabízen výhradně se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,8 litru, který je naladěn na 130 kW. Točivý moment se liší v závislosti na zvolené převodovce. V kombinaci se šestistupňovým manuálem agregát nabízí 420 N.m, v kombinaci s automatem o stejném počtu převodů dokonce 450 N.m.

Sedmimístné SUV používá „offroadovou“ techniku, základem Fortuneru je rámová konstrukce. Za běžných podmínek je auto zadokolkou, nabízí však připojitelný pohon všech kol. Pro zlepšení terénních schopností ve výbavě nechybí uzávěrka diferenciálu na zadní nápravě.

Fortuner byl navržen tak, aby vydržel i jízdu v náročných podmínkách. Třeba elektronická kontrola stabilizace je nastavena tak, aby se popasovala s častou jízdou po štěrkových cestách. Drsné používání mají přežít i bytelné nápravy – ta přední je tvořena dvojitými trojúhelníkovými rameny, zatímco vzadu je pětiprvkové zavěšení. Fortuner s manuální převodovkou pak zvládne táhnout až třítunový brzděný přívěs.

David Bureš
Diskuze (25)
17. 7. 2015 15:34
Re: Evropané
Tak ho registrují jako ojeté...
17. 7. 2015 14:13
Re: uzasne auto
Trefné :-)
17. 7. 2015 12:52
Re: Evropané
Ten motor Euro 5 splňuje.

"Toyota's engineers developed the engine from the ground up to be lightweight with high combustion efficiency and low friction, resulting in excellent fuel efficiency.
These measures, along with the inclusion of a diesel particulate filter, have resulted in reduced emissions and compliance with Euro 5 emissions standards."
[odkaz]

"norma Euro 6 je platná od 1. září 2014 co se týče schvalování a od 1. září 2015 co se týče registrace a prodeje nových typů vozidel.

To znamená, že nové osobní vozidlo nesplňující normu EURO 6 nebude možné registrovat počínaje 1. zářím 2015. "

Takže přihlásit nepůjde.
Avatar - Drag-On
17. 7. 2015 11:46
Re: SUV?
Nová nová...len si zadaj do googlu Suzuki Vitara Crossover a uvidíš koľko článkov ti nájde s týmto spojením. Len pre príklad jeden miestny ;-)
[odkaz]
17. 7. 2015 11:28
Re: Evropané
Copak o to, Dajbych doveze cokoli, ale aby to šlo u nás přihlášit musí to splňovat EURO 5 nebo možná už i 6, což je docela problém, vzhledem k tomu, že při vývoji motorů těhle aut se s tím nepočítá. Vím, že některé firmy v Německu to "nějak" předělat umějí a dodělají i ten filtr pevných částic, ale je otázka, nakolik je takové samo-domo řešení spolehlivé, když i tovární DPF mají často problémy...