Toyota Hilux: Brutální šestikolka v bulharské spolupráci
Toyota Hilux toho umí v terénu docela hodně. Už sama japonská automobilka nabízí spoustu doplňků a několik výbav, takže původně pracovní off-road lze přetvořit do podoby luxusnějšího vozu. Provedení s dvojitou kabinou a dvěma páry dveří navíc odveze celou rodinu a ještě dost nákladu na korbě, po návratu z přírody se auto umyje, děti nechají doma a může se vyrazit třeba do opery.
Jenže bulharským Vromos, kteří se věnují přestavbám off-roadů, to bylo málo. Z Hiluxu vytvořili třínápravovou bestii, řádně ji zvedli, vybavili předním navijákem, šnorchlem, kdyby se dostala do větší vody. Na střechu namontovali pořádnou diodovou rampu a na korbu zase chromovanou klec, která zároveň slouží jako výztuha. Podvozek byl natažen, obě zadní nápravy jsou tuhé, také půleliptická listová pera zůstala. Samozřejmě přibyly i diferenciály, zabírá samozřejmě všech šest kol. Určení odpovídá i jejich velikost kol a pořádné drapáky. Tohle auto už není na polobotky!
Jenže do interiéru by v kanadách od bahna asi těžko někdo vlezl. Ten dostali na starosti pánové z firmy Overdrive, taktéž bulharské. V první řadě standardní přední sedačky nahradili těmi elektricky seřizovanými z velkých osmiválcových Land Cruiser. Prakticky celá kabina je potažena luxusní tmavě hnědou kůží, jenom horní část palubní desky pokrývá plast. Tam, kde není ani jeden z těchto materiálů, najdeme Alcantaru. Včetně dveřních výplní, středové konzoly a středu volantu...
Vromos a Overdrive nejsou první, kdo stvořili šestikolový Hilux, před časem tak učinili islandští Arctic Trucks. Jenže balkánský projekt je o to zvláštnější, že země, kterou omývá z východu Černé moře, není tak nehostinná jako ledový ostrov. Jak vidno, ambiciózní dílo nevzniklo na bázi nové, v pořadí osmé generace, ale té předchozí, která se vyráběla celou dekádu, až do května 2015.