Toyota Hilux: Osmá generace je za dveřmi, dostane motor BMW?
První generace Toyoty Hilux, která nesla označení N10, se začala prodávat už v roce 1968. Ačkoliv bude japonskému pick-upu brzy padesát, skalní fanoušci se jej nehodlají vzdát za žádnou cenu, přičemž docela chápeme proč. Není to totiž pouze jeho dlouhá historie, ale především fakt, že je vůz prakticky nezničitelný, což v roce 2003 dokázali vtipálci z televizního pořadu Top Gear.
Je téměř zřejmé, že ani roky tvrdého provozu nemají na kvalitu Hiluxu větší vliv. Je však třeba jít s dobou a omlazovat, jak to jen jde. Sedmá, tedy současná generace, si však svou návštěvu u mistrů karosářů odbyla již dvakrát (v letech 2008 a 2011) a pomalu nastal čas k příchodu zcela nového vozu. Jak by mohl vypadat?
Podle úvah a představ grafika serveru Carscoops.com možná tak, jak vidíme na úvodní fotografii článku. Spíše než o radikální změnu vzhledu by se mohlo jednat o jakousi evoluci, která využije dříve použitých prvků a přemění je k obrazu moderních trendů. Spíše než jako přenesení nové firemní identity nám však možná podoba Hiluxu připomíná Volkswagen Amarok a svým způsobem také Toyotu Tundra. Tu však na našem trhu oficiálně nepořídíte.
O motorové paletě nové generace Toyoty Hilux zatím můžeme jen spekulovat. Současný vůz má pod kapotou čtyřválcové agregáty 2.5 D-4D (106 kW, pro verze Single Cab, Extra Cab i Double Cab) a 3.0 D-4D (126 kW, pouze pro Double Cab). Oba agregáty v základu spolupracují s manuální pětistupňovou převodovkou, pětistupňový automat je dostupný pouze pro ten silnější.
Existuje však ještě jedna možnost – Toyota totiž rozběhla spolupráci s automobilkou BMW, která již dodává vznětovou šestnáctistovku do MPV Verso. Také v novém Hiluxu by se tedy mohl objevit bavorský motor, jedná se však pouze o spekulaci.