Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser dostala silnější motor s nižší spotřebou a lepší výbavu

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 9. 2020 • 21:25
46
11
Zobrazit náhledy (46)
Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser

Populární offroad prošel lehkou modernizací, díky které nabídne výkonnější motor s nižší spotřebou, technologicky sofistikovanější výbavu a unikátní vzhled. 

Nejdůležitější novinkou pod kapotou modernizované Toyoty Land Cruiser je vylepšený 2.8 litrový vznětový čtyřválec, jehož výkon vzrostl na 150 kW (204 k) v rozmezí 3000 až 3400 ot/min. a nejvyšší točivý moment má hodnotu 500 N.m v rozmezí 1600 až 2800 otáček.

Oproti verzi před modernizací tak Toyota zvýšila výkon o nezanedbatelných 20 kW (27 k) a 50 N.m točivého momentu. V praxi se tak dočkáme o 3 sekundy lepšího zrychlení z 0 na 100 km/h (9,9 sekundy), zatímco maximální rychlost má hodnotu 175 km/h.

Milým překvapením je přitom skutečnost, že spotřeba výkonnějšího motoru naopak klesla. A to rovnou o 0,7 l/100 km, díky čemuž by nový motor měl jezdit v průměru za rovných 7 litrů na 100 kilometrů. Se spotřebou klesly i emise, které se díky poklesu o 18 g/km zastavily na hodnotě 192 g/km.

Motor přitom stále posílá výkon na obě nápravy a sofistikovaný pohon všech kol prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky. Novinkou je ovšem nejnovější technologie systému Toyota Stop & Start, která by měla mít největší vliv na poklesu spotřeby i emisí.

Modernizace se dotkla i interiéru, který dostal nový infotainment. Ten by měl nabídnout lepší reakce dotykové obrazovky, rychlejší software, přizpůsobitelnou domovskou obrazovku a především podporu konektivity Android Auto a Apple CarPlay.

Kromě této základní mobilní konektivity, jejíž absence byla vozům značky Toyota dlouho vyčítána, nabídne systém i mapové podklady s tříletou podporou over-the-air aktualizací, vyhledávač Google a on-line přehled o dopravě.

Kromě vylepšeného infotainmentu dostal nový Land Cruiser i druhou generaci bezpečnostních funkcí Toyota Safety Sense. Nově tak nabídne předkolizní asistent (PCS) s denní i noční detekcí chodců a cyklistů nebo inteligentní adaptivní tempomat.

Třešničkou na dortu by měl být volitelný paket „Black Pack“, dostupný v kombinaci s vrcholnou výbavou Executive, který přináší speciální přední i zadní nárazník v kombinaci s aerodynamickými doplňky, černě chromovanou mřížkou chladiče, čirými zadními svítilnami, černými rámečky mlhovek, černými kryty zrcátek a černě lakovanými litými koly. Černé doplňky se pak samozřejmě objeví i v interiéru.

Související články

Témata
3. 9. 2020 07:01
Re: dobry
Tak ono Land Cruiser udržet v přímém směru vyžaduje neustálé korekce, auto na cestě prostě plave jako loď...
2. 9. 2020 22:16
Re: dobry
No právě :)
Avatar - Mikesus
2. 9. 2020 15:47
Re: dobry
Tak ona to katastrofa je i bez té rakve. Jeli jsme s Ozzmanem sami v autě a stejne nad 80 to bylo trápení. Pro takové pohodove ježdění a časté vylety mimo asfalt je to super.
2. 9. 2020 15:29
Re: dobry
D1 ve špičce je extrém a občas nějaká ta kolona může být kdekoliv, typicky v okolí větších měst. Jinak jsem zvyklý jezdit po dálnici v ČR i zahraničí klidně německými tempy, tak hustou dopravu u nás zase nemáme aby i 130 byla moc :D

Každopádně ani tak nejde o top speed, ale schopnost akcelerace. Třeba s Land Cruiserem by mě cestou na východ od nás hodně trápila takřka nemožnost předjíždění kamionu, resp. hodně komplikované možnosti. Ať už se bavíme o cestě na Slovensko nebo Balkán nebo i dál na Ukrajinu a Rusko. To je pak i 300 koní málo. I na dálnici, něco tě zbrzdí, chceš do levého a nemáš výkon, to prostě nechceš. A v LC pojedeš s plnou zátěží a rakví na střeše, to pak musí být katastrofa.
2. 9. 2020 14:55
Re: Bravo Kojota!
Současná LC 150 má stále stejný základ jako LC 120 z roku 2001. Ale Toyota auto stále průběžně modernizuje, hlavně motory, nejprve řada KD a následně GD.
Mitsubishi Pajero představené v roce 1999 dostalo pouze vnější designovou modernizaci tuším v roce 2007, ale technika zůstala stále stejná (motor 3.2 DI-D), až to dopadlo, jak to dopadlo - Pajero letos skončilo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku