Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota letos v Evropě pronajme přes 150 plug-in hybridů Prius

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Toyota Motor Europe pronajme vybraným fleetovým zákazníkům v Evropě přes 150 experimentálních vozů PHV (hybridní vůz s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky).

Tříletého pilotního programu se jako první zúčastní Francie, přičemž další jednání probíhají ve Velké Británii, Německu a Nizozemí.

Nový vůz PHV je postaven na technice plně hybridního pohonu Toyota a bude vybaven výkonnými lithiovými akumulátory, které prodlouží dojezdovou vzdálenost v režimu elektromobilu, který znamená bezhlučnou jízdu s nulovými emisemi. První várka vozů PHV dorazí do Štrasburku již koncem roku 2009.

Plug-in hybrid úspěšně řeší nedostatky tradičně spojované s elektromobily – např. vysokou hmotnost a cenu akumulátorů nebo omezenou dojezdovou vzdálenost – současně ale stupňuje výhody plně hybridního systému pohonu.

Plug-in hybrid lze používat jako elektromobil k popojíždění městem, nicméně při rychlém cestování na delší vzdálenosti zase funguje jako plně hybridní vůz se zážehovým motorem, který slouží k pohonu a podle potřeby i k dobíjení akumulátorů. Akumulátory se dobíjejí při samotné jízdě, při zpomalování a brzdění, ale zároveň i připojením ke standardní elektrické zásuvce v domácnosti, ve městě nebo ve firmě.

Toyota ve spolupráci s EDF realizuje evropské silniční testy PHV (s akumulátory NiMH) již od roku 2007. Vybraným fleetovým zákazníkům a státním organizacím ve francouzském Štrasburku bude na dobu tří let pronajata přibližně stovka nových PHV s lithiovými akumulátory.

Část z vozů určených pro Štrasburk bude vybavena novým systémem dobíjení, jenž zajišťuje nejen samotné bezpečné dobíjení, ale i komunikaci mezi zásuvkou a vozidlem, identifikaci konkrétního vozidla a automatické vystavování účtů za odebranou elektřinu. Celá řada dobíjecích míst bude rovněž zřízena v domácnostech uživatelů, kancelářských budovách obchodních partnerů, na veřejných parkovištích a podél veřejných silnic.

Toyota do roku 2010 celosvětově nasadí přes 500 nových vozů PHV – v regionu Evropy, Japonska a Spojených států.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
18. 5. 2009 15:03
Re: "EKO"
Promin ale ses fakt mimo. Hybridy prave umoznuji pomaly prechod na elektickou energii. Ropa dojde, ale u ty elektriky je vyroba pomerne ekologicka, navic technologie se posouva a az tu bude studena fuze, tak bude elektrika ciste ziskatelna.
Avatar - Johnny_P
16. 5. 2009 20:53
Re: "EKO"
Je to stále ve vývoji a přijde mi to ekologičtější než auta na benzin či naftu :-!
16. 5. 2009 10:38
Re: "EKO"
jj a jeste lepsi by bylo aby vsichni meli auto na vodik, do mesice by jsme po ulicich chodili s maskou na nose a misto piti by se prodaval vzduch >:D
16. 5. 2009 05:33
"EKO"
Jó tohle Eco auto nema s ekologií moc společného, jasně auto na elektřinu nemá žádné emise, ale někde se ta elektřina vzít musí že?! A to nemluvím ani o tom jak ekologická je výroba takového auta :-| Hra na ekologii je bezva business. Je to sice jen první vlaštovka, ale dokážete si představit, že by teď všichni měli auto na elektřinu? Bude se muset vybudovat výkonější elektrická síť protože by se taky mohlo stát až si půlka republiky večer napíchne Priuse do zásuvky, že nebude stíhat Temelín vyrábět elektřinu. >:D