Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mirai by mohla dostat vodíkové sourozence

Michal Fokt
Diskuze (8)
Označení Mirai by se mohlo stát, stejně jako v případě hybridních modelů Prius, poznávacím znakem dalších modelů s vodíkovými palivovými články.

Toyota Mirai by časem mohla dostat rodinu modelů stejného jména, avšak různých typů karoserie stejně tak, jako v případě "hybridní kolekce" Prius. Šéfinženýr projektu Mirai Yoshikazu Tanaka řekl Autocaru, že "by uvítal řadu vozidel, která by využívala techniku palivových článků v různých typech karoserií."

Nápad je to bezpochyby pěkný, ale pokud čekáte, že tu za pár let bude nějaký crossover nebo minivan, Tanaka optimizmus mírní. Toyota plánuje za dva roky produkci maximálně tří tisíc sedanů Mirai a v dohledné době nemá v úmyslu tento počet navyšovat. Důvodem je výroba palivových článků, která je časově velmi náročná.

A kromě toho, trvalo patnáct let, než se jméno Prius objevilo na dvou automobilech s různou karoserií a analytici nyní přirovnávají situaci ohledně Mirai k Priusu v roce 1997. Dnešní systémy s palivovými články sice mají poloviční hmotnost oproti těm v roce 2008, kdy se poprvé objevila v garážích prvních nájemců průkopnická Honda FCX Clarity a přitom jsou o 25 % výkonnější. Tato technika tak má před sebou ještě dalších deset dvacet let, než bude moci dojít k modelové expanzi, odhadují experti. Do té doby by si však samotné Mirai mohlo vybudovat podobně silnou pozici jako Prius ve světě hybridů.

Michal Fokt
Diskuze (8)
21. 10. 2015 18:44
Fuj, to jsem se lekl!
Za Mirai by měla Toyota dávat okolo jedoucím či stojícím lidem odškodnění za utrpěnou psychickou újmu a hyzdění veřejného prostoru. 8-s :no:
21. 10. 2015 07:14
Re: Toyota
dnes maj ale probolem, pac celebrity jim z Priusu houfne utikaj k Tesle, u Priusu byla a je jedna dost podstatna vyhoda, pro uzivatele se nic nemeni, jezdi a tankuje uplne stejne jako u normalniho benzinoveho/naftoveho auta, coz u Mirai neni a v dohledne dobe ani nebude, vodik neni na kazdem rohu a jeho tankovani je rekneme jine, kdy se vlastne koukas jak nekdo nejdriv tve auto odizoluje a pak tankuje cimsi co se musi "zamikat" , a prave asi proto prchaji k tesle, tam sice nemuzou tankovat na "kazdem rohu" ale v te domovine a dnes i jinde na svete maj proste tankovani zadara a obdobnym zpuzobem, jen to trva krapet delsi dobu, aneb sit Superchargeru a destinationchargeru, tady se Tesla tezce trefila do cerneho
21. 10. 2015 06:44
Re: Toyota
Design Mirai je přesně takový jaký ho chtěli mít. Jeho účelem je stejně jako u Priusu šokovat a být naprosto odlišný od běžné produkce. Proto se Prius jako hybrid stal tak populární, protože každý hned poznal, že jde o hybrid a majitel tak prezentoval na první pohled "že myslí na životní prostředí". Proto byl tak úspěšný i mezi celebritami, prostě kdo měl Priuse byl in.
Totéž je smyslem designu u Mirai, každý si ho všimne a hned bude vědět, že jde o vodíkový vůz nebo to alespoň brzo zjistí, protože se bude zajímat co za "obludu" to kolem projelo :-)
Kdyby to dali do běžného auta, tak po tom autě neštěkne ani pes.
20. 10. 2015 18:28
Re: Toyota
to budou zrejme nahrady za ty zamestnance co jim utekli k Tesle
Avatar - KANKUNEN
20. 10. 2015 18:09
Re: Toyota
Subjektivní je pouze u věci ošklivých, u věcí fádních se využívá termín nadčasový. O věcech hezkých se říká, že jsou hezké bez dalšího obkecávaní.