Toyota Mirai by mohla dostat vodíkové sourozence
Toyota Mirai by časem mohla dostat rodinu modelů stejného jména, avšak různých typů karoserie stejně tak, jako v případě "hybridní kolekce" Prius. Šéfinženýr projektu Mirai Yoshikazu Tanaka řekl Autocaru, že "by uvítal řadu vozidel, která by využívala techniku palivových článků v různých typech karoserií."
Nápad je to bezpochyby pěkný, ale pokud čekáte, že tu za pár let bude nějaký crossover nebo minivan, Tanaka optimizmus mírní. Toyota plánuje za dva roky produkci maximálně tří tisíc sedanů Mirai a v dohledné době nemá v úmyslu tento počet navyšovat. Důvodem je výroba palivových článků, která je časově velmi náročná.
A kromě toho, trvalo patnáct let, než se jméno Prius objevilo na dvou automobilech s různou karoserií a analytici nyní přirovnávají situaci ohledně Mirai k Priusu v roce 1997. Dnešní systémy s palivovými články sice mají poloviční hmotnost oproti těm v roce 2008, kdy se poprvé objevila v garážích prvních nájemců průkopnická Honda FCX Clarity a přitom jsou o 25 % výkonnější. Tato technika tak má před sebou ještě dalších deset dvacet let, než bude moci dojít k modelové expanzi, odhadují experti. Do té doby by si však samotné Mirai mohlo vybudovat podobně silnou pozici jako Prius ve světě hybridů.