Toyota ovládá trh s hybridy v Kalifornii
Konkurence na trhu s automobily vybavenými hybridním pohonem se rok od roku zvyšuje, ale stále se rozšiřující nabídka nejrůznějších světových značek nemá příliš velký vliv na výsledky v Kalifornii.
Právě na kalifornském trhu je totiž přibližně šest z deseti prodaných hybridů vyrobeno automobilkou Toyota. Ta zde drží přesně 61 procent trhu.
K udržení vedoucí pozice pomáhá japonské automobilce náskok, který si vytvořila uvedením první generace Toyoty Prius nabízené na severoamerickém trhu od roku 2000. Právě díky ní a jejím nástupcům je značka Toyota pro řadu zákazníků v USA synonymem pro hybrid.
Bill Fay, viceprezident a generální ředitel Toyota Motor Sales, USA, Inc., uvedl, že globálně japonská značka prodala 5,3 milionu hybridů a z nich zamířilo do Spojených států více než dva miliony.
Podle údajů poradenské společnosti R.L. Polk za období od května 2012 do května 2013 koupili zákazníci v Kalifornii pětkrát více hybridů značky Toyota oproti nejbližší konkurenci představované na tomto trhu automobilkou Ford. V pořadí třetí je Chevrolet, který má šest procent kalifornského trhu s hybridy.
Od uvedení prvního Priusu v USA vyrobila Toyota celkem šest dalších hybridních modelů přímo pro severoamerický trh, mezi něž patří i hybridní Camry, Highlander a Avalon. Během posledních deseti let prodala Toyota ve Spojených státech téměř 1,5 milionu hybridů Prius a více než 90 procent z nich je stále v provozu.
V současnosti nabízí Toyota celkem 18 hybridních modelů na více než 30 trzích celého světa a hodlá nabídnout do konce roku 2015 stejný počet nových nebo přepracovaných vozů s hybridním pohonem.