Toyota Proace City
Toyota Proace City
Toyota Proace City
Toyota Proace City
60
Fotogalerie

Toyota představuje své Berlingo. Přivítejte novou dodávku Proace City

Citroën Berlingo, Peugeot Rifter/Partner a Opel Combo se dočkaly dalšího sourozence, tentokrát se znaky Toyoty.

Toyota loni oznámila, že rozšíří svoji spolupráci se Skupinou PSA v oblasti dodávek, a nyní představuje výsledek tohoto projektu. Jmenuje se Toyota Proace City a je to nový lehký užitkový vůz, který využívá techniku tria Citroën Berlingo, Peugeot Rifter/Partner a Opel Combo. Světu se poprvé oficiálně představí na konci tohoto měsíce, na veletrhu užitkových vozidel v britském Birminghamu.

 

Proace City přebírá charakter svých bratrů, což znamená, že nabídne dvě provedení karoserie, základní s délkou 4,4 metru a prodlouženou s 4,7 metru. První nabídne nákladový objem až 3,3 m3, druhá až 4,3 m3, to když si zvolíte modulární sedadlo spolujezdce Smart Cargo. Díky němu bude možné převézt až 3,4 metru dlouhé předměty.  

 

Pro oba typy karoserie bude možné objednat si trojici předních sedadel, stejně tak jako variantu bez prosklení či s prosklením; v případě dlouhé verze se také nabízí užitková varianta ‚crew cab‘ pro posádku a náklad. Osobní verze je k dispozici s pěti nebo sedmi sedadly, a to v kombinaci s kratší i delší karoserií. Zadní dveře mohou být asymetrické (prosklené nebo plné) nebo výklopné, s panty nahoře.

 

Nabídka benzínových a naftových jednotek zahrnuje agregáty o výkonu od 56 kW až 96 kW a možnost volit mezi pěti- či šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím. Ani to se v porovnání se sourozenci nemění.

 

Také výbava je shodná, pro Proace City lze objednávat i head-up displej, zadní kameru poskytující výhled v rozmezí 180° nebo kameru místo vnitřního zpětného zrcátka, umožňující pohled vzad přes zaplechované zadní dveře. Toyota Traction Select je pak jinak nazvaný Grip Control, tedy možnost upravení jízdních režimů, zatímco Smart Load upozorní na překročení maximálního povoleného zatížení.

 

Design je ve srovnání se sourozenci od Peugeotu, Citroënu a Opelu asi nejstřízlivější. Vnitřek Proace City odpovídá Berlingu a Combu, což znamená běžný přístrojový štít a nikoliv na vyvýšené pozici jako v Partneru/Travelleru. Pro osobní verzi pak lze objednat panoramatické střešní okno s odkládacími skříňkami nad hlavou a středovou konstrukcí v podobě plovoucího oblouku a přístupem ze sedadel druhé řady nebo zavazadlového prostoru.

 

Toyota spolupracuje se Skupinou PSA v oblasti dodávek už od roku 2012, kdy se ve francouzském závodu Hordain PSA začala vyrábět Toyota Proace. Středně velký model je sourozencem Citroënu Jumpy/SpaceTourer a Peugeotu Expert/Traveller, k nimž letos nově přibude i Opel Vivaro/Zafira Life.