Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Prius C a V: Nový vzhled pro hybridního prcka i MPV

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 21. 11. 2014 • 00:43
12
46
Zobrazit náhledy (12)
Toyota Prius v Toyota Prius v Toyota Prius v Toyota Prius v Toyota Prius v Toyota Prius v Toyota Prius v
Toyota se rozhodla najednou zmodernizovat dva modely řady Prius. Jak malý Prius C, tak velkoprostorový V.

Modely C i V sice řadí Toyota do série Prius hlavně marketingově, ale proč ne, hybridy to koneckonců jsou. Pro modelový rok 2015 nabízejí řadu drobných vylepšení, vzhledové retuše jsou ale poměrně výrazné. U „céčka“ byla přepracována příď včetně nárazníku, ten je nyní ve střední části černý a vypadá mnohem agresivněji než dříve. Ubylo lakovaných částí, mlhovky jsou kulaté. Výhradně diodové světlomety sice neztratily typickou vlnku vespodu, ta je ale posunutá. Výrazně se změnila grafika koncových svítilen, které dostaly navíc tmavý rámeček.

Do barevné palety přibyla oranžová perleť, limetková metalíza (obě vypadají hodně dobře!) a ještě modrý metalický lak. Pochopitelně revizí prošel také interiér, jak už to v takových případech bývá. Zlepšily se materiály i odhlučnění kabiny, pod kabátem ale zůstalo vše při starém. Čtyřválcová zážehová patnáctistovka dává 54 kW a 111 N.m, spolu s elektromotorem pak poskytují kombinovaných 74 kW a o přenos na kola se stará bezestupňová převodovka CVT. Nikl-metal hydridové akumulátory pracující s napětím 144 V jsou uloženy pod zadními sedadly. Prius C dosahuje kombinované spotřeby 4,7 l na 100 km. Údaj je podle americké normy EPA, blíží se tedy daleko více realitě. Ve městě vůz ale zvládne ujet čistě na elektřinu jenom 1,6 kilometru.

Aerodynamika je příkladná, karoserie i po modernizaci má součinitel odporu vzduchu 0,28.

Prius C je vybaven sedmi airbagy a standardními elektronickými bezpečnostními pomocníky, špičková verze používá šestnáctipalcová litá kola. Výbavy jsou celkem čtyři označené číslovkami (One, Two, Three, Four).

Facelift má za sebou také Prius V, který si mohou prohlédnout návštěvníci autosalonu v Los Angeles. Vzhled odpovídá evropskému Priusu +, který byl odhalen v říjnu. Dostal tedy širší štěrbinu v masce chladiče s výraznější mřížkou, ale bez chromované lišty, nové otvory po stranách předního nárazníku s vestavěnými denními diodami, jeho střední část je lakována šedostříbrnou barvou. Nemá už dřívější hrb. Mlhovky zůstaly malé a kulaté, světlomety se protáhly. Tvar zadních svítilen se v případě modelu V nezměnil, ale i jim dominuje červená barva místo dřívější bílé. Prius V bude nyní možné koupit i v hnědé perleti, rudé a černé metalíze. Jezdí na šestnáctipalcových kolech, za příplatek o palec větších.

Elektricky ovládané sedadlo řidiče je nyní možné seřizovat v osmi polohách, ani loketní opěrku nemusí osoba za volantem nastavovat ručně. Informační systém Entune má obrazovku s úhlopříčkou 6,1 palce a pochopitelně s ním lze spárovat mobil a má i nějaký ten port USB. Multimediální výbava je u obou popisovaných modelů koneckonců totožná. Vyšší specifikace se však chlubí ve standardu ještě další umístěnou přímo mezi přístroji. Ty zůstaly uprostřed palubní desky.

Displej TFT je menší, 4,2palcový a zobrazuje veškeré informace včetně navigace a nastavení různých prvků vozu, automatickou klimatizaci nevyjímaje. Luxusnější audiosouprava nese značku JBL. Priusu V nechybí vedle sedmi airbagů také řada elektronických bezpečnostních asistentů včetně kontroly trakce, samočinného brzdění před nehodou, radarového tempomatu a varování při opuštění jízdního pruhu. Interiér nepostrádá variabilitu včetně tradičních dělených a sklopných zadních sedadel, ta má pochopitelně i o dvě třídy menší Prius C.

Hybrid Synergy Drive (HSD) v Priusu V sestává z většího zážehového čtyřválce 1,8 litru s Atkinsonovým cyklem a elektromotoru. Kombinovaný výkon 100 kW k rodinnému cestování bez problémů postačuje, dle EPA spotřebuje „véčko“ ve městě 5,3 a na dálnici 5,9 litru na 100 km. Jako správný full-hybrid umí kromě módů Normal, Power a Eco jet i v čistě elektrickém režimu.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

uriseRe: Re: Prius je droga
| 23. 11. 2014
Jasne, s vatsim profilom sa to upravi. Ale s 215/45 R17 si moc nepomozes, to ma este mensi obvod ako 205/55R16.
Ja by som v tvojom pripade pouzil toto:
leto: 215/50 R17
zima: 215/55 R16
uriseRe: Re: Prius je droga
| 23. 11. 2014
omlouvám se za špatně napsaný rozměr,or. v 16 je 195/60r16,holt už blbě vidím
uriseRe: Re: Prius je droga
| 23. 11. 2014
Ten tachometr je jediná věc co mě vadí.Ještě jsem se k tomu nedostal,ale vyřeším to věčím profilem pneu.Letní 215/50r17 or.je 215/45r17 a zimní 205/55r16 or.196/60r16.
uriseRe: Re: Prius je droga
| 22. 11. 2014
Ach jaj ta panelovka, naposledy som po nej siel ako spolujazdec v 370Z na 20" kolesach 8-s A potom mi vrav nieco o SUV a bolestiach chrbta >:D
Avatar - Dylan McKay
uriseRe: Re: Prius je droga
| 22. 11. 2014
S 911 jsem jel nejdál do O o o o s s s t t t r r r a a a v v v y y y, sakra, ta dé jednička mě zničí! >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku