Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota RAV4 se může dočkat dalších variant. Ve hře je sedm míst i elektromobil

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
S pátou generací SUV RAV4 má japonská Toyota velké plány. Kromě již odhaleného si automobilka pohrává i s myšlenkou sedmimístné varianty a dalších pohonů.

Automobilka Toyota nás z počátku letošního roku pilně zásobuje důležitými novinkami. Na ženevském výstavišti nejprve ukázala koncept Aurisu třetí generace, pár týdnů poté se na výstavní ploše v New Yorku odhalila pátá generace RAV4. A jak jsme vás před pár dny informovali, Japonci se tentokrát hodně odvázali.

Již z dřívějška víme, že vůz dostal novou platformu TNGA a v Evropě se bude nabízet se dvěma pohonnými jednotkami: zážehovým čtyřválcem a hybridem, jenž elektromotor kombinuje s 2,5litrovým motorem. Nabídka pohonů by se však do budoucna mohla rozrůst, jak nastínil Jack Hollis, viceprezident Toyoty pro Severní Ameriku.

„Ze všech elektrifikovaných vozidel tvoří Toyota 70 % trhu. Chceme nabídku i nadále rozšiřovat a máme stále více nabídek, ať už jde o plug-in hybridy, nebo čisté elektromobily,“ vysvětlil Hollis. „Podrobnosti o tom, jestli a za jak dlouho RAV4 takový pohon dostane, přineseme již brzy,“ uvedl s tím, že vyloučené to rozhodně není.

Možná si na čistě elektrickou RAV4 vzpomenete. V omezeném počtu bylo vytvořeno pár kusů již v roce 1997, předchozí generace na čistě elektrický pohon pak vznikala ve spolupráci se společností Tesla, avšak po několika tisících vyrobených kusech byla výroba ukončena.

Obdobně sdílný byl Hollis i při dotazu na sedmimístné provedení. Nechtěl být nikterak konkrétní, ale stavbu takového auta nevyloučil. „Vždy je prostor pro rozšíření nabídky SUV. Na definitivní odpověď si ale budeme muset ještě nějaký čas počkat.“

RAV4 se třemi řadami sedadel se několik let nabízela v Severní Americe a Japonsku, dvě místa navíc však byla vhodná především pro děti. Implementace nové platformy TNGA by však v nové generaci mohla nabídnout podstatně více prostoru pro nohy. Prostornější kabině nahrává do karet i fakt, že nejnovější SUV disponuje delším rozvorem 2690 mm, byť celková délka je o pět milimetrů menší (4595 mm).

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
5. 4. 2018 13:05
Re: Jejda...
Na tej Trojke pri nižšej teplote začalo zadrhávať radenie dvojky. Bolo to také "ako kedy". Občas to išlo hladko, občas horšie, občas riadne drsne, niekedy doprevádzané aj s nezdravým zvukom. Zaujímavé je, že to robilo len pri radení z jednotky, pri podraďovaní nie, to išlo vždy krásne hladko. V servise najskôr tvrdili, že nič neštandardné nezistili, ale že nastavili tiahla, to nepomohlo, potom sa začali len vykrúcať, že každá prevodovka má svoje "vlastnosti". Skúsil som druhý servis, tam síce boli ochotnejší, ale tiež akože nič nezistili. Mal som z toho taký dojem, že v rámci záruky sa to bude riešiť až keď tá dvojka nepôjde vôbec zaradiť. Jazdiť sa s tým dalo, ale bolo to nepríjemné a vzalo mi to úplne radosť zo šoférovania.
Potom auto začalo pri diaľničnej rýchlosti vibrovať. Neboli to vibrácie na volante (ako z nevyváženého kolesa), ale bolo to cítiť na podlahe (tak sme si mysleli, že je to nevyvážené zadné koleso). Po niekoľkonásobnom prevážení, výmene a kontrole pneumatík a diskov na hádzavosť sa nič nezistilo.
Potom sa objavila ďalšia vec: pri zaradenej trojke pri silnejšom zábere (jazda do kopca alebo výraznejšia akcelerácia na rovine) začala neskutočne vrźgať (škrípať) radiaca páka. Na tej páke bolo dosť cítiť od novoty vibrácie, ale aby sa to tak rozvibrovalo, že to drnčí ako cirkulárka...
Posledná kvapka, ktorá ma doviedla k tomu, že to auto nechcem bolo, že sa mi začali spolucestujúci sťažovať, že je to nejaké hlučné. Mne sa to nezdalo, až keď ma manželka viezla a ja som sedel vzadu.
Následne som čítal na zahraničnom webe, že mazďácke prevodovky radia vynikajúco, ale viacero áut (aj Šestky aj Trojky) po čase začali vykazovať zasekávanie prevodovky.

Ja Mazdu veľmi chválim, že nešla cestou oturbených malých motorov, ale na to aká je to relatívne malá automobilka, urobili značný vývoj v atmosférických benzínových motoroch (SkyActiv). Klobúk dole. Ale mám taký dojem, že to akosi "prehnali", príliš rýchle a veľké odľahčenie a znižovanie trenia viedlo k tomu, že tie materiály nedržia trvalo svoje vlastnosti. Nové mazdy majú dobré vlastnosti (na začiatku) ale staršie generácie sú trvácnejšie.
5. 4. 2018 07:12
Re: Jejda...
Vedel by si sa trochu rozpísal o problémoch o problémoch Mazdy 3?
No a čo sa CX-5 týka tak sťažnosti som počul už v minulosti. Tvrdé pruženie ovplyvňuje komfort na zadných sedadlách. Ale toto sa z testov nedozvieš, lebo novinár pri teste sedí vpredu a zaujímajú ho len prejazdy zákrut.
4. 4. 2018 23:16
Re: Jejda...
Ja som na tom podobne. Mal som dve Corolly, potom som chcel skusit ine, tak som kupil Mazdu 3 G120. Pociatocne nadsenie rychlo vyprchalo, prilis vela much sa objavovalo, tak som ju dal prec. Urobil som este jeden pokus, reku mozno je cas skusit nieco europske, kupil som si Mondeo 1.5 EB. Tiche, velke, ale much viac, ako na tej Mazde. Obe auta vseobecne chvalene, ale naprie tomu, ja som nebol velmi spokojny. Takze sa po tychto skúsenostiach asi vratim k Toyote. Mne je hybrid sympaticky, ale vtedy este vykonne hybridy Toyota nemala; az potom prisla RAV4 HSD a teraz aj Auris 2.0 HSD vyzera slubne (len sa bojim, ze to nebude dost priestranne pre mna).
Inak, nedavno som mal na dva tyzdne uplne novu CX-5 automat 2.5 benzin. Vsade ho chvalia. Bol som velmi sklamany. Podvozok hrozne tvrdy, bocne vedenie sedadiel az bolestivo tlacilo do stehien (mam 80 kil a 176cm, takze "normalna" postava). Velmi nepohodlne auto. Dost zly pocit som mal ist sviznejsie do zakrut. No, celkovo, SUV asi nie su pre mna. A ten automat ma velmi prekvapil na dialnici v dlhom miernom stupani: podradil, lebo sa mu zdalo, ze nevladze, stupli otacky, ktore sa mu zdali hned vysoke, tak zase preradil na vyssiu rychlost - a takto furt dookola radil hore a dole kazdych 5 az 10 sekund. Trapne...
4. 4. 2018 18:30
Re: Jejda...
Dizajn je vec veľmi subjektívna, mne sa tiež súčasná verzia celkom páči, ale interiér je o ničom. Táto ravka sa mne osobne páči aj zvnútra aj z vonku, tak 8,5 z 10, ale treba auto vidieť naživo a tak isto dôležité je trafiť farbu. Ravka je najpredávanejšie SUV na svete za rok 2017 čo o niečom svedčí a ja osobne by som si iné auto ako toyotu nekúpil. Možno keď tak CX-5, ale nemám ohmatané a budem riešiť až o pár rokov, takže uvidíme...)
Avatar - removed
4. 4. 2018 18:16
Jejda...
No teda... tak po vcelku povedenem faceliftu soucasne RAVky a po sympaticke C-HR takovy ukrok do designoveho pekla... Tohle se mi opravdu nelibi...