Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota ruší plán na 15% podíl na globálním trhu, potřebuje restrukturalizaci

Dan Vořechovský
Diskuze (37)
Japonská automobilka Toyota se vrací ke svým tradičním hodnotám a přestane se soustředit na růst produkce. Důraz má být znovu kladen v první řadě na kvalitu vozů.

Japonská automobilka Toyota Motor potřebuje podle nového managementu a analytiků restrukturalizaci, která by se mohla v mnoha ohledech podobat restrukturalizaci amerických automobilek General Motors, Ford a Chrysler. Největší problém, kterému nové vedení čelí, je podle analytiků, ale i nových vrcholných manažerů Toyoty, produktové portfolio automobilky, které je tvořeno nevýraznými vozidly, které si zákazníci kupují kvůli jejich spolehlivosti a nikoliv kvůli stylovému vzhledu. Toyota však podle analytiků nesmí zajít příliš daleko, aby zároveň neodradila konzervativní zákazníky.

Japonská automobilka Toyota Motor v této souvislosti oznámila, že bude vyrábět sportovní vůz, který má být cenově dostupný a „zábavný“. Toyota si je dle slov několika vrcholných manažerů vědoma, že svou pověst kvalitních a hospodárných vozů potřebuje rozšířit o stylový vzhled. Prezident americké Toyoty doslova uvedl, že automobilka musí svým vozům vtělit více vášně a zároveň zachovat kvalitu a hodnotu. Jedním z takových vozů má být budoucí sportovní vůz, který by měl být vyráběn ve spolupráci s konkurenční automobilkou Subaru.

Nový prezident Toyoty Akio Toyoda rovněž zrušil zásadní cíl automobilky, kterým bylo dosažení 15% podílu na světovém trhu. Automobilka se chce vrátit zpět ke kořenům a soustředit se na kvalitu, nikoliv na kvantitu. Cíl 15% podílu na globálním trhu stanovil v roce 2002 tehdejší prezident Toyoty Fujio Cho. Cíle mělo být dosaženo do roku 2010.

Toyota se v tuto chvíli nachází podobně jako jiné automobilky v obtížné situaci. Toyota je na základě svých výrobních kapacit schopna vyrobit 10 milionů vozidel ročně, vzhledem k poptávce však předpokládá, že tento fiskální rok (do konce března příštího roku) prodá 6,6 milionu vozidel. Minulý rok Toyota prodala po celém světě 7,57 milionu vozidel.

Dan Vořechovský
Diskuze (37)
Avatar - white label
12. 8. 2009 23:55
Re: SLOVO KRALE
Je to tak, ale zkus to tu vysvětlit některým zdejším
"zkušeným mariankům", kterým se za moře zatím jaksi nepodařilo (na kajaku) "dopádlovat" ... ;-) >:-[]
12. 8. 2009 23:47
Re: SLOVO KRALE
kazdy kdo byl v USA ti potvrdi ze auta prodavajici se na evropskem trhu jsou na daleko vyssi technicke urovni. Je to dane hlavne nemeckem kde jsou vysoke technicke naroky na auta, protoze se jezdi uplne jinou rychlosti. Nissan oficialne potvrdil ze napr. u 350 meni podvozky a brzdy pro nemecko.

V USA jsem mel nejprodavanejsi auto na trhu Toyota Camry - spolehlive auto ale i vedle oktavie skakala jak koza, bez esp z 1 airbegem, jednoduche vstrikovani vysoka spotreba atd.. v eu by to bylo neprodejne auto.
VW je uz jen diky vysoke cene pro USA nezajimavy, image ma diky teto cene draheho (castecne premioveho) "zahranicniho" auta! Beetle si kupovali hlavne prominenti.
Jsem si jisty ze nastoleni nove politiky zavedeni levnych vozu urcenych pro americany, bude mit uspech, VW jetta se uz ted dobre prodava.
USA jako hlavni a nejdulezitejsi trh uz neplati v cine, EU nebo jizni americe se proda podobny pocet aut
Avatar - white label
12. 8. 2009 15:36
Re: SLOVO KRALE
Za to tvé nedozírné znalosti a zkušemosti se zrcadlí v každém tvém jedinečném příspěvku...ty náš atomový inženýre... >:-[]
Ani "Made in Mexico" nic zásadního o kvalitě produktu nevypovídá, navíc zdaleka ne všechno co VW za mořem nabízí je vyrobeno právě v Mexicu...
Při svých znalostech a zkušenostech bys to ale mohl vědět...
Avatar - white label
12. 8. 2009 15:25
Re: Opatrne
To souhlasím, ale Escort měl před "přechodem" na Focus poněkud horší punc "kvality", než třeba právě Corolla, takže po této stránce tak trochu neměl co "ztratit"...
Avatar - white label
12. 8. 2009 15:16
Re: SLOVO KRALE
Ale, ale marianku... "nežereš" sám sebe občas až příliš...?
Zkus se aspoň na chvíli malinko uvolnit... :*) ;-)