Toyota ruší plán na 15% podíl na globálním trhu, potřebuje restrukturalizaci
Japonská automobilka Toyota Motor potřebuje podle nového managementu a analytiků restrukturalizaci, která by se mohla v mnoha ohledech podobat restrukturalizaci amerických automobilek General Motors, Ford a Chrysler. Největší problém, kterému nové vedení čelí, je podle analytiků, ale i nových vrcholných manažerů Toyoty, produktové portfolio automobilky, které je tvořeno nevýraznými vozidly, které si zákazníci kupují kvůli jejich spolehlivosti a nikoliv kvůli stylovému vzhledu. Toyota však podle analytiků nesmí zajít příliš daleko, aby zároveň neodradila konzervativní zákazníky.
Japonská automobilka Toyota Motor v této souvislosti oznámila, že bude vyrábět sportovní vůz, který má být cenově dostupný a „zábavný“. Toyota si je dle slov několika vrcholných manažerů vědoma, že svou pověst kvalitních a hospodárných vozů potřebuje rozšířit o stylový vzhled. Prezident americké Toyoty doslova uvedl, že automobilka musí svým vozům vtělit více vášně a zároveň zachovat kvalitu a hodnotu. Jedním z takových vozů má být budoucí sportovní vůz, který by měl být vyráběn ve spolupráci s konkurenční automobilkou Subaru.
Nový prezident Toyoty Akio Toyoda rovněž zrušil zásadní cíl automobilky, kterým bylo dosažení 15% podílu na světovém trhu. Automobilka se chce vrátit zpět ke kořenům a soustředit se na kvalitu, nikoliv na kvantitu. Cíl 15% podílu na globálním trhu stanovil v roce 2002 tehdejší prezident Toyoty Fujio Cho. Cíle mělo být dosaženo do roku 2010.
Toyota se v tuto chvíli nachází podobně jako jiné automobilky v obtížné situaci. Toyota je na základě svých výrobních kapacit schopna vyrobit 10 milionů vozidel ročně, vzhledem k poptávce však předpokládá, že tento fiskální rok (do konce března příštího roku) prodá 6,6 milionu vozidel. Minulý rok Toyota prodala po celém světě 7,57 milionu vozidel.