Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota S-FR Racing Concept: Rozběsněný bonbónek s potenciálem

Michal Fokt
Diskuze (0)
Malá zadokolka od Toyoty zatím vypadá nadějně - druhý koncept kupátka S-FR ukazuje, jak by mohla vypadat verze pro okruhové radovánky.

Když před pár týdny Toyota na Tokyo Motor Show představila koncept malého kupé S-FR s klasickou koncepcí pohonu, všichni tak nějak samozřejmě usoudili, že se nejedná pouze o studii, ale o auto, které se za nějaký čas dostane do sériová výroby. To Toyota sice nepotvrdila, ale množící se spekulace ani jinak nevyvrací, což je určitě dobré znamení. Navíc to dává smysl od chvíle, kdy šéf automobilky Akio Toyota naznačil, že Toyota chystá tři sportovní vozy, přičemž stávající GT 86 by mělo být středem nabídky. Linie S-FR - GT 86 - Supra tak dává smysl a není zase tak těžké tomu celému uvěřit.

Ba co víc, americká média hovoří o tom, že nepůjde jen o japonskou specialitu, ale globální model, i kdyby ta "globálnost" spočívala jen v prodeji v USA. Co se původu auta týče, vše nasvědčuje tomu, že Toyota sáhne, stejně jako Fiat, po technice momentálně spřízněné automobilky Mazda. Už se ovšem objevují zvěsti, že na rozdíl od MX-5 bude S-FR existovat výhradně s karoserii kupé a k jeho pohonu poslouží přeplňovaná benzinová dvanáctistovka Toyoty, naladěná tak, aby auto nebralo zákazníky hachiroku, tedy zhruba na 150 koní.

Nejnovější počin S-FR Racing Concept do toho moc nového světla nevrhá, Toyota se na téma pohonné jednotky stále nevyjadřuje, ale už samotný fakt, že se nám S-FR předvádí v závodní verzi naznačuje, že to Japonci s malým kupé myslí opravdu vážně. Závoďák je od pohledu agresivnější což je zásluha CFRP widebody kitu a snížené světlosti, což změnilo rozměry kupé na 4100 x 1735 x 1270 mm, ale také kontrastem bílé karoserie a černých doplňků včetně kol.

Studie bude mít v lednu 2016 premiéru na tuningové výstavě Tokyo Auto Salon a kdoví, třeba auto později opravdu vznikne pro potřeby japonského značkového poháru. V Nipponu se závodí na této úrovni snad se vším, co má kola. :) Co se "obyčejného" S-FR týče, očekává se, že půjde do prodeje někdy v roce 2017.

Michal Fokt
Diskuze (0)