Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso-S: Technická data, nové fotografie

16. 2. 2011 • 03:13
76
7
Zobrazit náhledy (76)
Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S
Představil se na podzim v Paříži, do Evropy ale vyráží až nyní společně se sesterským Subaru Trezia.

Toyota se v Evropě o přízeň zákazníků malých MPV už jednou ucházela. Model Yaris Verso byl prodáván v letech 2000 až 2004, poté se Japonci z tohoto segmentu stáhli. Nástupnický model Ractis se nedostal mimo domácí Japonsko, do Evropy se ale vrací jeho druhá generace. Pro evropské trhy se přejmenovala na Toyotu Verso-S a představila se už loni na pařížském autosalonu.

S délkou 3990 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1595 mm doslovně vyhovuje zařazení do kategorie malé. V rozumných mezích se drží i hmotnost (dle motorizace a převodovky od 1145 do 1280 kg). Potěší také nízký součinitel aerodynamického odporu (0,297) a přes malé vnější rozměry objemný zavazadlový prostor – pojme 429 až 1388 litrů.

Nabídka pohonných ústrojí je sbírkou již známých agregátů. Zážehové motory zastupuje 1,33 Dual VVT-i, který už druhým rokem pohání například malý Yaris a větší Auris. Dosahuje výkonu 73 kW, točivý moment vrcholí 125 Nm při 4000 min-1. Nízká kombinovaná spotřeba se pohybuje od 5,5 do 5,0 l/100 km.

Pro ty, kdo se pídí po nižších emisích CO2 případně nižší spotřebě paliva ve městě, Toyota připravila systém Start-Stop, který v městském režimu ušetří 10 % paliva. Systém pracuje při teplotách do -15°C a na rozdíl od dřívější verze umožňuje fungování klimatizace půl minuty po vypnutí motoru. Opětovné nastartování pohonné jednotky po uvolnění brzdového pedálu trvá půl sekundy.

Alternativu k manuální převodovce bude představovat bezestupňová Multidrive S. Nabízí plně automatický režim nebo manuální se sedmi přednastavenými převody, které je možné volit pádly pod volantem.

Turbodiesely zastupuje 1,4 D-4D s piezo-elektrickým vstřikováním (pracovní tlak 1600 bar) a filtrem pevných částic. Nejvyšší výkon je 66 kW a maximum točivého momentu 205 Nm. Kromě manuální převodovky bude v nabídce i robotizovaná MultiMode.

Podvozek využívá obvyklou kombinaci přední nápravy se vzpěrou McPherson a zadního zavěšení s torzní příčkou. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.

V Německu se budou nabízet čtyři výbavy Base, Cool, Life a Club. První cena je 14.950 Euro, asi 370 tisíc korun. Součástí standardní výbavy je stabilizační systém VSC+, sedm airbagů (včetně kolenního) a zadní sedadla s Easy-Flat-Systém a funkcí Flat-Floor.

Na českém trhu se začne nejprve prodávat sesterské Subaru Trezia (v dubnu), původní Toyota Verso-S dorazí s několikaměsíčním zpožděním za Subaru.

Toyota Verso-S - technická data
Motor1,33 Dual VVT-i1,33 Dual VVT-i
Start-Stop
1,4 D-4D
Převodovka6M (CVT)6M (CVT)6M (6MM)
Zdvihový objem [cm3]132913291364
Válce/ventily4/44/44/2
Největší výkon [kW/min-1]73/600073/600066/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]125/4000125/4000205/1800
Max. rychlost [km/h]170 (165)170 (165)175 (175)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,3 (13,7)13,3 (13,7)12,1 (13,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,2)5,4 (5,0)4,3 (4,4)

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

vozidlo
| 16. 2. 2011
sa mne osobne paci. Som zvedavy aku "nasadia" cenu, bojim sa, ze prave cena bude jeho hrobarom vzhladom k vysokej konkurencii v danom segmente. Skoda este uzkej ponuky motorov, chcelo by to este aspon jeden benzin a naftak naviac
Avatar - CHerokee
Ošklivka
| 16. 2. 2011
Mám takový dojem, že chtěli být tolik originální, až se to zase nepovedlo.
Avatar - Glaukos
interier
| 16. 2. 2011
chtěl bys modrou?
Avatar - Glaukos
docela pěkné autíčko
| 16. 2. 2011
Přeju ní úspěch, ale vzhledem k prodejům předchozího Yarisu Verso, ačkoliv to bylo skvělé auto, či jiných aut, vyvinutých pro Japonsko a až následně prodej v Evropě (Honda Stream a FR-V, Toyota Urban Cruiser, Nissan Cube), to vydím černě
docela pěkné autíčko
| 16. 2. 2011
Jo, vypadá to hezky :yes: Jsem zvědavý, jak to bude vypadat na menších základních kolech. To je bohužel trend, kdy se design dělá hlavně na větší kola. Potom trpí komfort :-( Interiér vypadá velmi sympaticky. :yes: Uvidíme na živo, jak je skutečně auto prostorné, jestli překvapí, nebo zklame! Otázka je jak bude pracovat ta automatika?

Dobrá práce Toyoto :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku