Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris 2014: Podrobné informace, technická data a nové fotografie

David Bureš
Diskuze (37)
Modernizovaný Yaris se dočkal upravené karoserie i kabiny. Nabídka motorů se nemění, 1.0 VVT-i byl ale výrazně přepracován.

Toyota představuje modernizované provedení malého hatchbacku Yaris pro rok 2014. Ten následuje model pro japonský trh, kde se auto prodává s označením Vitz. Díky upravenému designu se faceliftovaný Yaris podobá novému Aygu. Vzhled se navíc sjednotil s hybridní variantou.

Tvary automobilu jsou výrazné, hlavní novinkou je přepracovaný nárazník s velkým chladicím otvorem tvořícím s otvorem mezi hlavními světlomety písmeno X. Také vzadu se objevuje nový nárazník, který doplňují diodová koncová světla.

Produktový manažer Toyoty Alessandro Massimino přiznává, že zákazníci si Yaris dosud kupovali hlavně hlavou, díky úpravám si jej mají nyní kupovat také svým srdcem. Interní výzkumy navíc odhalily, že si klienti výraznější styl přejí.

Změn doznal také interiér. Horní část palubní desky je tenčí, centrální konzole je umístěna výše, znalci si všimnou i kratší řadicí páky. Obrazovka multimediálního systému vyrostla, její úhlopříčka vzrostla z 6,1 na sedm palců.

Nabídka motorů se nemění. Základem je benzinový tříválec 1.0 VVT-i (51 kW), nad ním stojí čtyřválec 1.33 Dual VVT-i (73 kW). Ty doplňují turbodiesel 1.4 D-4D (66 kW) a hybridní verze kombinující benzinový 1.5 VVT-i a elektromotor, přičemž kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 74 kW.

Litrový tříválec nicméně prošel výraznou modernizací. Díky úpravám došlo ke zlepšení tepelné účinnosti motoru, jednotka má být také tišší a úspornější. Mezi úpravy patří lehčí válce a hlava výfukového potrubí, zvýšení kompresního poměru na 11,5:1, nové písty či nový systém recirkulace výfukových plynů.

Yaris je nyní tužší, a to díky silnější přepážce palubní desky nebo díky vyztuženému tunelu v podlaze. Zavěšení zadních kol disponuje tužší torzní tyčí a zároveň měkčími pružinami, které se objevují i v předním zavěšení.

Na modernizaci automobilu poprvé spolupracovala dvě evropská centra – vývojová divize v Bruselu a designové centrum v Nice. Vybrané prvky modernizovaného Yarisu převzaly i některé verze modelu Vitz pro Japonsko.

Toyota Yaris – technické údaje
Motor1.0 VVT-i1.33 Dual VVT-i1.4 D-4D1.5 VVT-i Hybrid
Zdvihový objem [cm3]998132913641497
Válce/ventily3/44/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]51/600073/600066/380074/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/4300125/4000205/1800-2800111/3800-4400
Max. rychlost [km/h]155175175165
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,311,710,811,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,83,83,3

David Bureš
Diskuze (37)
14. 10. 2014 10:06
Nový jarísek
Vyzkoušel jsem ho. Je to super autíčko. Vybavení super. Na silnici sedí. Na dálnici ve srovnání např. s R Thálií je malinko hlučnější. Když se podíváte do motorového prostoru, tak vidíte vozovku. Ve městě 16" pneumatiky cítí každou větší nerovnost. Kdo se rozhodne, je lepší si koupit vybavenější verzi (premium) a doplnit např. rádiem vybaveným navigací a panoramatickou střechou. Větší maska je lepší, že kapota v zimě asi nebude otřískaná kamínky. Ve skutečnosti je krásný a pro dva lidi velmi pohodlný ;-)
Avatar - praděda7
29. 5. 2014 16:08
Re: Yaris
Oni zkrátka v Toyotě potřebovali, aby se Yaris v této partii dostatečně odlišil od Aurise a Versa, tak ten C sloupek trochu "znásilnili". No a pak ho dokonce na chvíli polepovali černou páskou........ ;-\
29. 5. 2014 14:52
Re: Yaris
jo, mohli nechat tvar zadniho okna z 3dverove verze, ktera se u nas nenabizi. Je to harmonictejsi.
Avatar - vabis
29. 5. 2014 07:47
Re: Face foto
brrr nestraš >:-[]
Avatar - vabis
29. 5. 2014 07:45
Re: Yaris 2014
Yariska je už nějaký čas VÝBORNÉ (a u nás chloupek nedoceněné) auto :yes:

Jen škoda toho cenového rozdílu mezi verzí 1.0 a použitelnější 1.3 (v USA dávají 1.5 automaticky a nejde o hybrid).