Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zastaví v Kolíně na 14 dní výrobu. Může za to nedostatek polovodičů

Diskuze (7)

Výrobní linky v kolínské továrně se zastaví téměř přesně rok poté, co výrobu zastavila celosvětová pandemie koronaviru.

Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zastaví od pondělí 22. března na 14 dní výrobu automobilů. Důvodem je nedostatek polovodičů, které jsou důležité pro výrobu. Situaci zavinily nepříznivé povětrnostní podmínky v Severní Americe, řekl ČTK mluvčí firmy Tomáš Paroubek.

Výrobní linky v Toyotě se zastaví téměř přesně rok poté, co výrobu zastavila celosvětová pandemie koronaviru. Nedostatek čipů trápí výrobce již delší dobu, potýká se s ním mimo jiné například mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Ta zatím zastavení výroby neplánuje.

Za jakých podmínek budou následující dva týdny zaměstnanci Toyoty doma, mluvčí na dotaz ČTK neuvedl. Toyota přitom začátkem března přešla kvůli zvýšení výrobní kapacity na třísměnný provoz, dosud fungovala na dvě směny.

Nedostatek polovodičů působí komplikace i ve Škodě Auto, omezuje se výroba a zpomalují se dodávky nových vozů. „Situaci zhoršily v únoru i sněhové bouře v Texasu, kde tamní velcí výrobci čipů museli zastavit nebo omezit produkci. Z tohoto důvodu nelze vyloučit další přizpůsobování výroby. V závislosti na nové situaci v oblasti zásobování učiní společnost Škoda Auto vše, aby udržela stávající výrobu a po obnovení dodávek dokompletovala hotové vozy,“ řekla dnes ČTK mluvčí automobilky Martina Gillichová.

Škoda očekává, že nedostatek čipů bude pokračovat i v následujících měsících. Podle mluvčí Gillichové se ale problémy netýkají jen automobilek, ale také výrobců spotřební elektroniky, počítačů či telekomunikačních zařízení.

Kolínská automobilka zastavila své výrobní linky také před rokem, a to před půlnocí 18. března, tehdy kvůli špatnému vývoji pandemie koronaviru. Odstávku firma následně několikrát prodloužila, výrobu obnovila až v pondělí 25. května.

Společnost Toyota Motor Manufacturing Czech Republic vznikla 1. ledna přejmenováním původní automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA), společný závod Citroënu, Peugeotu a Toyoty převzala od začátku roku právě Toyota. Od roku 2005 vyrábí minivozy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 a v jejich výrobě bude pokračovat i nadále. V letošním roce se spustí také výroba modelu Toyota Yaris.

Firma zaměstnává asi 2500 lidí, 1. dubna 2020 spustila nábor nových zaměstnanců do výroby modelu Yaris, přijmout chce až 1000 zaměstnanců.

Firma představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147.865 aut.

Diskuze (7)

Doporučujeme

22. 3. 2021 22:12
Re: Ukázka naší nesoběstačnosti
Typické komoušské plky s dávno překonanými "argumenty". :-) Úplnou soběstačnost dnes propaguje snad už jen KLDR (zhoubná idelogoie "Čučche") a jak na tom ekonomicky jsou dobře víme! :-[] :-[] :-[]
22. 3. 2021 15:22
Re: Ukázka naší nesoběstačnosti
pred 1989 jsme nebyli sobestacni ani v haj*zlpapiru
a utirani riti rudym pravem bylo hodnoceny jako rozvraceni republiky a prisluhovani imperailismu
22. 3. 2021 14:52
Re: Ukázka naší nesoběstačnosti
Spatny server, agituje se na novinkach, tohle je web o autech.
22. 3. 2021 14:39
Ukázka naší nesoběstačnosti
Tato je jen taková malá ukázka toho že nejsme soběstační a je jedno o jaký obor jde, auta můžeme oželet, ale nemít co jíst 14 dní je už horší a to jsme byli soběstační .v potravinách před rokem 1989 a nejenom v nich. Dnes už nejsme v ničem soběstační a to díky našim politikům od počátku po Sametové , prostě nás hodili přes palubu pro jejich tučná konta za hranicemi.
22. 3. 2021 14:14
chvála bohu
Tak ještě Škodovka by to mohla na 14 zavřít a mohl by se ten dodavatelskej řetězec snad konečně trochu nadechnout a hodit do normálu.