Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota, známá svými hybridy, se s elektromobily zdráhá. Její šéf vysvětluje proč

Filip Melich
Diskuze (101)

Akio Toyoda vysvětluje, proč se Toyota nepouští střemhlavě do elektromobilů, přestože by se to vzhledem k její nabídce hybridů mohlo zdát jako další logický krok.

Japonská automobilka Toyota má se stavbou hybridních vozidel zkušenosti jako málokterá značka, takže by ji mohl postupný přechod k plné elektromobilitě těšit. Nebo ne? Značka se s nabídkou plně elektrických aut zdráhá, a to navzdory neustále se zpřísňujícím emisním předpisům. Šéf Toyoty se to pokusil osvětlit.

Na nedávné akci pořádané k oslavě šedesáti let fungování Toyoty v Thajsku její šéf, Akio Toyoda, potvrdil zdráhavost značky v oblasti elektromobilů, a to navzdory čím dál přísnějším emisním předpisům a plánům mnoha trhů v blízké době zakázat prodeje aut se spalovacím motorem.

Video se připravuje ...

Toyoda přiznal, že si kvůli své zdráhavosti vysloužil dost kritiky. Jeho obezřetnost má však svůj důvod, nejde o pouhý rozmar. Podle Toyody nemá automobilový svět od elektromobility realistická očekávání. Jde o to, kdy bude společnost na přijetí elektromobilů připravená a kdy na jejich větší rozmach bude připravena infrastruktura.

Své uvažování přirovnal k prohlašování automobilek, že jsou autonomní vozy za rohem, přestože nás od uvedení autonomních aut ve větším měřítku do provozu dělí ještě dlouhá doba. Podobně je to podle Toyody s elektromobily, jejichž masové rozšíření je dále, než jejich propagátoři tvrdí.

Dalším důvodem je skutečnost, že Toyota nechce sázet všechno na jednu kartu a má alternativní cesty k dosažení uhlíkové neutrality. Toyoda zmínil například uhlíkově neutrální syntetická paliva nebo využití vodíku v palivových článcích, případně jeho přímé spalování. Podle něj vodík dává velký smysl především v nákladních vozech.

Za nepřítele Toyoda označil uhlík, nikoliv konkrétní způsob pohonu vozidla. Proto se Toyota snaží o snižování emisí uhlíku nejen na lokální úrovni, ale také ve výrobě vozidel i jejich recyklaci, případně v získávání materiálů. Akio Toyoda ale chápe, že jeho značka nějaké elektromobily nabídnout musí.  Proto dohromady s Lexusem plánuje do roku 2030 celosvětově nabídnout 30 elektromobilů.

Filip Melich
Diskuze (101)

Doporučujeme

22. 12. 2022 15:02
Re: Podívejte se na tento skvělý finský volební klip!
Myslíš že se evropa chce přetrhnout? Jde o velice postupný odklon od fosilních paliv a evropa v tom rozhodně není sama.

Co je přiměřený? Čistě pro představu, máš odhad jak dlouho budeme ještě jezdit se spalovacíma autama i když by se dnes zakázal (čistě teoretick samozřejmě) prodej spalovacích aut?

Už chápeš, že ani všechny pralesy světa nedokážou zachytit ani zlomek CO2 z fosilních paliv?
22. 12. 2022 14:58
Re: Podívejte se na tento skvělý finský volební klip!
Takže poslouchat vědce a zkusit alespoň nějak zmírnit dopady spalování paliv je iracionální?

Když se jeden stát postaví za ne, tak s tím nikdo nic neudělá. Proto se před začátkem schvalování vedou dlouhé debaty a vše je předpřipraveno.
22. 12. 2022 14:13
Re: Podívejte se na tento skvělý finský volební klip!
Ano to vypouštíme a už sakra dlouho. Proč myslíš, že je zrovna teď potřeba, aby se Evropa přetrhla a snažila se to zachránit? S přiměřeným odklonem od fosilních paliv samozřejmě souhlasím, ale ne tempem a v rozměru jak diktují klimatologové.
22. 12. 2022 14:11
Re: Podívejte se na tento skvělý finský volební klip!
A když si jeden stát postaví hlavu, tak se to shodí ze stolu a jde se dál myslíš? Nebude tam nějaká nátlaková strategie a lobystický tlaky, úplatky atd. myslíš?

Buď je to čiré diletanství, těch co to odsouhlasili nebo je v tom nátlak nebo uplácení v různých formách. Racionální rozhodnutí to totiž není.
22. 12. 2022 14:04
Re: Podívejte se na tento skvělý finský volební klip!
Jestli mám v tom co píšu o koloběhu CO2 a fosilních palivech nějakou chybu tak to napiš.

Takhle se asi shodneme na tom, že spalováním fosilních paliv vypouštíme do ovzduší ohromné (opravdu velké) množství CO2 které bylo ukládáné po mnoho a mnoho miliónů let. To je ten rozdíl od spalovaní dřeva na kterém je postaveno to nesmyslné video.

A když už tohle o fosilních palivech oba víme je otázka zda je řešením tenhle problém ignorovat a dělat, že neexistuje - což ty prosazuješ.