Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tradiční výrobce trucků Kenworth představil dvojici elektrických náklaďáků

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 9. 2020 • 05:00
12
4
Zobrazit náhledy (12)
Kenworth Kenworth Kenworth K270E Kenworth K270E Level 4 Autonomous Kenworth T680 Level 4 Autonomous Kenworth T680 Level 4 Autonomous Kenworth T680

Společnost Kenworth, jeden z největších amerických výrobců tahačů a nákladních vozidel, už také nasedla na vlnu elektrifikace.

Před pár dny totiž Kenworth představil čistě elektrické verze svých nákladních vozidel K270 a K370, do jejichž názvu se nově připletlo písmenko E. Menší K270E přitom nabídne baterii s kapacitou až 141 kWh, zatímco větší K370E dostal baterii s dvojnásobnou kapacitou – tedy 282 kWh.

Podle tiskové zprávy by tak menší model měl být schopen urazit na jedno nabití cca 100 mil (cca 161 km), zatímco větší K370E se dostává na dvojnásobných 200 mil (cca 322 km). Pohonná soustava přitom sestává ze dvou elektromotorů o kombinovaném výkonu 355 nebo 469 koní – dle přání zákazníka.

Zákazník si navíc může vybrat i šasi, které se nabízí s rozvorem 206, 218 nebo 274 palců. To je po přepočtu cca 523, 554 nebo 696 centimetrů, díky čemuž by společnost měla být schopná nabídnout zajímavou alternativu v široké oblasti středně velkých užitkových vozů.

Společnost Kenworth se zavázala poskytovat technologicky vyspělá vozidla a střední elektrické nákladní vozy K270E a K370 jsou výrazným krokem kupředu. Naše populární a prověřená platforma Cabover nyní nabízí plně integrované nejmodernější elektrické pohonné jednotky v kombinaci s výjimečnou viditelností a vynikající manévrovatelností,“ uvedl Kevin Baney, generální manažer společnosti Kenworth.

Společnost nyní začala na nové elektrické modely přijímat objednávky, dodávky prvních kusů se však očekávají nejdříve koncem tohoto roku. Za zmínku navíc stojí, že Kenworth není jediný, kdo se pustil do vývoje a prodeje středních elektrických užitkových vozidel. Elektrické trucky na úrovni 6 (K270E), 7 (K370E) ale i 8 již vyrábí automobilka Daimler.

Společnosti Tesla a Nikola pak dokonce připravují spuštění nabídky svých plně elektrických tahačů, přičemž Tesla sází na baterky, zatímco Nikola na vodík.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 9. 2020 14:51
Re: To je ono
Nebboj, oni krachnou a rozpadnou se. Otázka času :-)
15. 9. 2020 14:57
Re: To je ono
Tohle zachrani aspon jedno zviratko v pralese
15. 9. 2020 13:31
Re: To je ono
MY TO ZADOTUJEM !!!

Wir Shaffen Das !!! Zvládneme TO !!! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :no:
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2020 11:18
To je ono
Jezdit s baterkama a plnit na 120%. Kolik to stojí? Jako 3 Iveca na naftu?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud