Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy s technikou Škoda Electric v Mexiku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nové trolejbusy pro mexické město Guadalajara, na jejichž výrobě se podílí Škoda Electric, vyrazily do provozu s cestujícími.

Plzeňská společnost Škoda Electric zhruba před rokem oznámila, že se stala dodavatelem kompletní elektrovýzbroje pro moderní trolejbusy, na jejichž výrobě spolupracuje s firmou Dina, významným mexickým výrobcem autobusů.

Začátkem letošního roku se první vozy z dodávky celkem pětadvaceti vozidel objevily v ulicích mexického města Guadalajara. Nové trolejbusy nahrazují zhruba třicet let provozované zastaralé vozy a představují významný ekologický i ekonomický přínos pro dopravní podnik i město.

Od ledna letošního roku jsou vozidla součástí integrovaného dopravního systému města – Linea 3, který denně přepraví až 10 milionů pasažérů.

Škoda Electric pro nové trolejbusy dodává kompletní elektrovýzbroj. Samotná finální montáž vozidel se odehrávala za podpory škodováckých odborníků v závodě společnosti Dina Camiones nedaleko hlavního města Mexico City.

Hodnota zakázky, která byla podepsaná v únoru loňského roku, se pro Škodu Electric pohybuje na úrovni 100 milionů korun.

Kromě moderního odbavovacího systému, GPRS, WIFI a kamerového systému jsou vozidla vybavena novým řešením trakčního pohonu, který jim umožňuje nezávislý dojezd na diesel generátor až do vzdálenosti 30 km, což se využívá hlavně při průjezdech tunely, při pravidelných záplavách nebo při případných výpadcích v dodávkách elektrické energie.

Obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch uvedl, že trolejbusy mají díky moderní technice zajímavé provozní náklady a jsou ve srovnání se svými předchůdci výrazně komfortnější pro cestující i řidiče.

Nově pořízená vozidla pak mají být i šetrnější k životnímu prostředí a energie na jejich provoz má být dodávána z větrných elektráren státu Jalisco. Flotila pětadvaceti trolejbusů sníží hodnotu produkovaných emisí CO2 o 16,75 tun týdně, což znamená až 3900 tun za rok oproti dieselovým autobusům.

Guadalajara je druhým největším městem Mexika s více než 1,6 milionem obyvatel a celkovou aglomerací přes 5 miliónů. Díky aktuálnímu úspěchu na tamním trhu si Škoda věří i v dalších bojích o zakázky v Mexiku a Latinské Americe vůbec. Trolejbusy v Mexiku provozuje například i metropole Mexico City, i ta plánuje modernizaci vozového parku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)