Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TÜV Report 2005 (5.díl): auta stará 10 až 11 let

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Bereme-li vysoké pozice japonských aut jako evergreen TÜV AUTO REPORTU, stojí v žebříčku desetiletých a jedenáctiletých aut za pozornost trojice Mercedesů. Dnes již legendární baby-Benz Mercedes 190 z osmdesátých let je na devátém místě...

Bereme-li vysoké pozice japonských aut jako evergreen TÜV AUTO REPORTU, stojí v žebříčku desetiletých a jedenáctiletých aut za pozornost trojice Mercedesů. Dnes již legendární baby-Benz Mercedes 190 je na devátém místě, protože s posledními vyrobenými kusy přijíždějí jejich majitelé na německou technickou kontrolu jen v 17,2% případů s vážnou závadou.

Průměrně přijíždí na kontrolu technického stavu s vážnou závadou 27,7 % desetiletých až jedenáctiletých aut. V této věkové kategorii si z evropských automobilek vede dobře Volvo, které má nadprůměrné dvě modelové řady (850 a 940/960), výrazně podprůměrné je nizozemské Volvo řady 440/460. Podobně je na tom BMW, jehož dvě větší řady jsou nadprůměrné, kdežto trojkové BMW je až na 38. místě, ve společnosti Fiatu Uno a Fordu Scorpio. Nad průměrem jsou čtyři Mitsubishi, tři Mazdy, tři Toyoty (všechny dokonce v top 10) a také tři Opely (Corsa, vectra, Frontera).

Jak vznikla statistika TÜV AUTO REPORT 2005?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v polovině roku 2003 a končícím létem 2004. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 500) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo provedeno 7 651 602 kontrol (v minulém roce to bylo 7 537 102 kontrol). Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Kompletní výsledky loňského TÜV AUTO REPORTu 2004

TÜV Auto Report 2005 (vozy staré 10 až 11 let)
pořadímodel % aut s vážnou závadou
1.Porsche 9118,0 %
2.Mazda MX-513,8 %
3.Mercedes-Benz S15,0 %
4.Toyota Carina15,1 %
5.Toyota Corolla15,3 %
6.Subaru Legacy16,0 %
7.Toyota Starlet17,0 %
8.Mercedes-Benz 19017,2 %
9.Mercedes-Benz E17,4 %
10.Suzuki Vitara18,2 %
11.Honda Accord21,1 %
11.Volvo 940/96021,1 %
13.Mitsubishi Colt21,2 %
14.Volvo 85021,8 %
15.Mazda 32322,0 %
16.Honda Civic22,2 %
17.Mazda 12122,3 %
18.BMW 722,4 %
19.Daihatsu Cuore23,2 %
20.Mitsubishi Galant23,5 %
21.BMW 523,8 %
22.Mitsubishi Pajero23,9 %
23.Opel Frontera24,3 %
24.Volkswagen Polo24,7 %
25.Opel Corsa24,8 %
26.Mazda 62625,2 %
27.Nissan Micra25,3 %
28.Nissan Sunny25,5 %
29.Suzuki Swift26,1 %
30.Volkswagen Golf26,5 %
31.Opel Vectra26,7 %
32.Mitsubishi Space Wagon26,8 %
33.Fiat Cinquecento27,8 %
34.Audi 8027,9 %
35.Nissan Primera28,0 %
36.Peugeot 10628,1 %
37.Audi A6/10028,3 %
38.Ford Fiesta28,6 %
39.Opel Astra29,1 %
40.Volkswagen Passat29,0 %
41.Hyundai Pony30,1 %
42.Ford Mondeo30,8 %
42.Peugeot 30630,8 %
44.Hyundai Lantra30,9 %
45.Citroën AX31,1 %
46.Ford Scorpio31,4 %
47.Peugeot 40531,7 %
48.BMW 332,8 %
49.Fiat Uno33,5 %
50.Opel Omega33,7 %
50.Peugeot 20533,7 %
52.Renault 1934,5 %
53.Volvo 440/46035,7 %
54.Renault Espace35,9 %
55.Ford Escort36,0 %
56.Citroën ZX36,2 %
57.Renault Clio36,9 %
58.Renautl Twingo38,9 %
59.Seat Toledo40,9 %

Ondřej Láník
Diskuze (4)