TVR se vrací: Sídlí ve Vídni, nový model uvidíme asi na jaře
Firma zahájila provoz webových stránek, má upravené logo a údajně chystá na ženevském autosalonu 2012 představit nový model. Hlavní novinkou je však ta, že TVR už nesídlí v anglickém Blackpoolu, ale ve Vídni.
Firma na svých nových webových stránkách nabízí zákazníkům přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.
Nově postavit je možné modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith, přičemž o jejich pohon se postará 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou. Tímto agregátem je pak možné vybavit i již postavené vozy TVR.
Majitel TVR, mladý ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v minulosti několikrát naznačil, že přesune výrobu mimo Anglii, což fanoušci značky ostře kritizovali. Nejčastěji se přitom hovořilo o tom, že by se TVR vyráběla v Itálii, s výrobou měla v tomto případě pomáhat firma Bertone. Podle údajů na nových webových stránkách firmy však TVR nyní sídlí ve Vídni.
Angličtí fanoušci TVR pak tvrdí, že společnost chystá nový model, který se má jmenovat Tuscan 4. Tento vůz bude kabrioletem a údajně bychom ho mohli poprvé spatřit na ženevském autosalonu 2012. Jeho vzhled by se mohl inspirovat nikdy nerealizovaným TVR Typhoon, chystaným v roce 2007.
Značka TVR se do problémů dostala po roce 2004, kdy ji z rukou Petera Wheelera koupil tehdy čtyřiadvacetiletý ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij. Ten rozdělil TVR do několika firem, načež rezignoval na funkci ředitele. Koncem roku 2006 společnost skončila v nucené správě, o rok později se dostala do dražby, přičemž ji Smolenskij znovu získal, když v aukci nabídl nejvyšší částku. Od té doby se na obnovení výroby vozů této slavné značky marně čekalo.