Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bentley Continental
Bentley vyrobilo 200.000 aut
Bentley Continental GT
Bentley vyrobilo 200.000 aut
15
Fotogalerie

Už i boháči stále častěji preferují ojetiny, důvodem je čas

Na luxusní a sportovní vozy se obvykle musí čekat dlouhé měsíce, mnozí už ale čekat jednoduše nechtějí.

Zatímco pro běžnou populaci znamenala pandemie a s ní spojená opatření řadu problémů, mnohdy i existenčních, pro řadu velmi bohatých lidí znamenala často omezení výdajů na cestování, nákupy, atd. Část z ušetřených peněz se přitom někteří lidé rozhodli zainvestovat do aut. A to nejen do nových.

Řadě lidí se totiž nechce čekat několik měsíců, než jim automobilka po zdlouhavém specifikování doručí nový automobil. Místo toho se tedy vydávají hledat zajímavé kousky na trhu ojetin, což automaticky vede k růstu jejich cen. A jde o celkem výrazná čísla.

Například podle webu Edmunds měly vzrůst červnové ceny ojetých vozidel v zámoří až o 30 % oproti minulému roku. Na trhu ojetých supersportovních vozidel pak například cena McLarenu 765LT vzrostla o 40 %, než byla původní cena nového vozu. Lidé zkrátka nechtějí čekat a raději přeplácejí. Ostatně nelze se jim příliš divit.

Například u Rolls-Royce se nyní podle zprávy Automotive News Europe čeká na čekací listině okolo šesti měsíců. Za zmínku přitom stojí, že nejde o důsledek čipové krize, ale obrovskou nabídku individualizačního programu a množství příplatkové nabídky. Výroba unikátního vozu je totiž časově náročnější.

Gerry Spahn, šéf PR oddělení pro Rolls-Royce North America, měl pak podle Carscoops přiznat, že až 75 % současných prodejů automobilky tvoří prověřené ojetiny z programu Provence, zatímco dříve to bylo jen 33 procent.

Nejde však jen o Rolls-Royce. Konkurenční britská značka Bentley měla mezi lety 2016 až 2021 zaznamenat 53% růst zájmu o ověřené ojetiny, zatímco zájem o pořízení nového vozu za stejnou dobu povyrostl pouze o 34 procent.

Rostoucí popularitě by se však měl těšit i program „Ferrari Approved“, tedy prodej ojetých vozidel značky Ferrari, které před prodejem důkladně prověřují technici automobilky a zajišťují stav odpovídající vysokým standardům značky. Na vozy pak navíc platí záruka a nechybí ani asistenční služby.

Samozřejmě bude zajímavé sledovat, jakým směrem se bude nový trend ubírat. Vysoká popularita prověřených prémiových ojetin je však zatím výhodná pro obě strany. Zákazníci totiž dostanou prověřený vůz během podstatně kratší doby, zatímco automobilky si vytvářejí stále širší okruh potenciálních zájemců o nové vozy.