Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už i boháči stále častěji preferují ojetiny, důvodem je čas

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Na luxusní a sportovní vozy se obvykle musí čekat dlouhé měsíce, mnozí už ale čekat jednoduše nechtějí.

Zatímco pro běžnou populaci znamenala pandemie a s ní spojená opatření řadu problémů, mnohdy i existenčních, pro řadu velmi bohatých lidí znamenala často omezení výdajů na cestování, nákupy, atd. Část z ušetřených peněz se přitom někteří lidé rozhodli zainvestovat do aut. A to nejen do nových.

Řadě lidí se totiž nechce čekat několik měsíců, než jim automobilka po zdlouhavém specifikování doručí nový automobil. Místo toho se tedy vydávají hledat zajímavé kousky na trhu ojetin, což automaticky vede k růstu jejich cen. A jde o celkem výrazná čísla.

Například podle webu Edmunds měly vzrůst červnové ceny ojetých vozidel v zámoří až o 30 % oproti minulému roku. Na trhu ojetých supersportovních vozidel pak například cena McLarenu 765LT vzrostla o 40 %, než byla původní cena nového vozu. Lidé zkrátka nechtějí čekat a raději přeplácejí. Ostatně nelze se jim příliš divit.

Například u Rolls-Royce se nyní podle zprávy Automotive News Europe čeká na čekací listině okolo šesti měsíců. Za zmínku přitom stojí, že nejde o důsledek čipové krize, ale obrovskou nabídku individualizačního programu a množství příplatkové nabídky. Výroba unikátního vozu je totiž časově náročnější.

Gerry Spahn, šéf PR oddělení pro Rolls-Royce North America, měl pak podle Carscoops přiznat, že až 75 % současných prodejů automobilky tvoří prověřené ojetiny z programu Provence, zatímco dříve to bylo jen 33 procent.

Nejde však jen o Rolls-Royce. Konkurenční britská značka Bentley měla mezi lety 2016 až 2021 zaznamenat 53% růst zájmu o ověřené ojetiny, zatímco zájem o pořízení nového vozu za stejnou dobu povyrostl pouze o 34 procent.

Rostoucí popularitě by se však měl těšit i program „Ferrari Approved“, tedy prodej ojetých vozidel značky Ferrari, které před prodejem důkladně prověřují technici automobilky a zajišťují stav odpovídající vysokým standardům značky. Na vozy pak navíc platí záruka a nechybí ani asistenční služby.

Samozřejmě bude zajímavé sledovat, jakým směrem se bude nový trend ubírat. Vysoká popularita prověřených prémiových ojetin je však zatím výhodná pro obě strany. Zákazníci totiž dostanou prověřený vůz během podstatně kratší doby, zatímco automobilky si vytvářejí stále širší okruh potenciálních zájemců o nové vozy.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

27. 7. 2021 15:55
Re: Zájem o ojetiny stoup
Bazarovy kovboj - GTi
Prezvykana houska - ani se neptej
Avatar - Barrichello
27. 7. 2021 15:26
Re: Zájem o ojetiny stoup
Plky o bazarovým kovbojovi tu mívali uberwagen fans ala Dinar, webpaja atd a pak borci co doma leštili novej třívál nebo ojetý Clio nebo služebák. Od těch druhých to sedí nejlépe :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
27. 7. 2021 15:18
Re: Zájem o ojetiny stoup
Pokud ty hraběcí řeči sou k něčemu co má tu tradici, dušil, styl a charakter tak já osobně v tom nevidím problém. Ten člověk má pravdu.

Pokud sou k otuněný jebce z 90 tek za 5,50 která supluje funkci moderního auta, protože na to dotyčný nemá tak je to věc druhá.
27. 7. 2021 14:46
Re: Zájem o ojetiny stoup
Ten termín jak jiste pamatuješ, nepochází ode me:)
27. 7. 2021 14:46
Re: Zájem o ojetiny stoup
Ano, to byla taková narážka na hraběcí řeči. Na jednu stranu není hanba si koupit ojeté auto, na stranu druhou tvrdit, ze ty nové nestojí za nic… to taky není úplně pravda.