Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dartz Royal Cypher
Dartz Royal Cypher
Dartz Royal Cypher
Dartz Royal Cypher
41 Fotogalerie

Už i Dartz vyvíjí elektromobil, základem má být Mercedes nebo GM

Známý tvůrce výstředních vozů se chystá na svůj první elektromobil, který ponese jméno Royal Cypher.

Společnost Dartz má na svědomí řadu nevšedních vozidel, která kromě výstředního designu nabízí i luxusní interiéry a často nechybí ani pancéřování. Dartz ovšem není klasickou automobilkou, ale spíše karosárnou, která staví své kreace na základě produkčních modelů. A protože produkční vozy sázejí stále častěji na elektrický pohon, Dartz se rozhodl jít s dobou.

Společnost proto zahájila vývoj svého prvního bateriového elektrického vozu, který ponese označení Royal Cypher. Jméno je odvozeno od bezpilotního letounu Sikorsky Cypher, za kterým stojí společnost Sikorsky Aircraft. Letoun se sice do výroby nedostal, Royal Cypher v podání Dartz by se však mohl začít vyrábět v roce 2023.

Myšlenkou je přitom postavil model Royal Cypher na elektrické platformě z dílny Mercedes-Benz nebo General Motors. Při ohledu na dobrodružný styl vozidel Dartz by se nabízela například platforma nového elektromobilu GM Hummer EV, existuje vak možnost, že by společnost mohla využít obě platformy – GM pro americký trh a Mercedes pro evropský trh.

Design je pak dílem Aleksandra Isaeva, hlavního designéra společnosti Dartz. Ten se také uvolil uvolnit první skici, zveřejněné webem AutoEvolution, které by měly naznačovat design produkčního vozu. Přáním Leonarda Yankeloviche, zakladatele a CEO Dartz, přitom bylo, aby se novinka designem pohybovala mezi modely Prombron Stallion a Promobron Alligator.

Ve výbavě vozu pak nebude chybět nic z toho, co nabízejí stávající a minulé modely Dartz. Zákazníci si tak budou moci objednat například čalounění kůží z nejrůznějších zdrojů (tedy zvířat), pozlacené detaily a přepínače v kabině, atd. Zkrátka všechen luxus, jaký se dá za peníze pořídit.

Na rozdíl od většiny moderních vozů ale Dartz nenabídne žádný interiér z recyklovaných materiálů, solární panely nebo obří obrazovky v kabině. Společnost se prý nechce pouštět do soutěže „naše televize je větší,“ přičemž důvodem by měla být rychlejší spotřeba energie. Solární panely by pak vůz zase jen prodražovaly.

Ceny prvního elektrického modelu Dartz zatím nejsou známé, to však není zas tak velké překvapení, neboť se velmi často z velké části odvíjí od požadavků zákazníka.