13.12. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Porsche Cayenne přijíždí na český trh. Okusili jsme špičku SUV ledovce

 

Stuttgartská automobilka na náš trh uvádí třetí generaci úspěšného SUV Cayenne. Zatím ve třech variantách, později přibudou i další.

Zástupci Porsche zavzpomínali ještě před samotnou prezentací nové generace Cayennu na začátky modelu. Konkrétně na to, jak kontroverzně byla první generace SUV v roce 2002 přijata. Automobilka byla do té doby značkou čistě sportovního střihu a uvedení vozu takových proporcí šokovalo i její nejskalnější příznivce.

Jenže dnes, patnáct let od uvedení prvního SUV, se ukazuje, jak dobrý tah to byl. První generace se po celém světě prodalo 270 tisíc kusů. Roku 2010 následovala druhá, jež byla vzhledově povedenější a podepsalo se to i na prodejích, které byly takřka dvojnásobné.

Třetí generační provedení je podle Porsche evolucí designu a revolucí technologií. SUV Porsche přijíždí s drobnými vzhledovými inovacemi, ale celkovým pojetím na své starší sourozence plynule navazuje. Novinku poznáte zejména díky zvětšeným nasávačům vzduchu, čistším bočním liniím či kolům, která jsou již v základu osmnáctipalcová. Designéři vzhled boční siluety ještě více uhladili, na zádi zase vynikají svítilny s 3D efektem a ikonický nápis Porsche.

Volkswagen začal na Slovensku vyrábět nový Porsche Cayenne

Změny se odehrály i uvnitř. Nalezneme tu zcela nový infotainment s větší obrazovkou či vyspělejší multimediální volant. Klasické otočné ovladače byste tu hledali marně, avšak Porsche nesází jen na dotykovou obrazovku. Vybrané funkce vozu, včetně nastavování teploty, obsloužíte prostřednictvím palety tlačítek na středové konzole. I přes modernizaci interiéru zůstává prostřední otáčkoměr v budících analogový. Prý zkrátka proto, že ke sportovním autům patří!

Video

Pokud jde o rozměry, Cayenne je ve srovnání s předchůdcem o 63 mm delší, 23 mm širší, ale o 9 mm nižší. Porsche k nárůstu sáhlo, aby nabídlo ještě více komfortu pro posádku a prostornější zavazadelník. Ten nyní podle tabulkových dat pojme o 100 litrů více. Ve srovnání s předchůdcem se zapracovalo i na hmotnosti, jež je nyní nižší o 55 kg u Cayennu, o 65 kg u Cayennu S a 10 kg shodilo Turbo.

Větší SUV v nabídce Porsche sází po jízdní stránce na čtyři základní pilíře: výkon na okruhu, komfort, dynamiku a každodenní využitelnost. Pomáhá mu k tomu aktivní pohon všech kol, tříkomorové vzduchové odpružení, elektronicky řízená stabilizace náklonu karoserie, řízení zadních kol (s technikou odvozenou od 911) či brzdová soustava PSCB. Zajímavou maličkostí je aktivní střešní spoiler, jenž značka nabízí jako první. Ten kromě jiného počítá i s případem nouze. Vyzdvihne jej tak, že z 250 km/h zkrátí brzdnou dráhu o dva metry.

Základem motorové palety je přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 340 koňských sil. Cayenne S je vybaven 2,9litrovým šestiválcem s twin-turbem a výkonem 440 koní. Současný vrchol tvoří provedení Turbo se čtyřlitrovým osmiválcem a výkonem 550 koní. Nevyžadujete-li ten skutečně nejvyšší výkon, podle značky vás plně uspokojí prostřední varianta, tedy „esko“.

Porsche Cayenne - základní technická data a české ceny
ModelCayenneCayenne SCayenne Turbo
Motor3.0 V6 turbo2.9 V6 biturbo4.0 V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3]299528943996
Válce/ventily6/46/48/4
Největší výkon [kW/min]250/5300-6400324/5700-6600404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]450/1340-5300550/1800-5500770/1960-4500
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]245265286
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,25,24,1
Pohotovostní h. [kg]209520602250
Základní cena dle aktuálního kurzu [Kč]1.994.5742.443.9703.658.990

Tyto motorizace budou k mání od jara příštího roku, později se dočkáme i Cayennu Turbo S E Hybrid a na sklonku roku je naplánována varianta GTS. A co potěší, podle posledních informací by měla být osazena osmiválcem! Koncem roku dorazí taktéž Cayenne s dieselovým motorem, naopak se můžeme rozloučit s naftovým S.

Pokud jde o cenu, při uvedení na trh jsme byli seznámeni s následujícími cenovkami: Cayenne startuje na 1.994.574 Kč, Cayenne S na 2.443.970 Kč a nejvyšší Turbo stojí 3.658.990 Kč. Ale nedivte se, až se za pár dnů půjdete podívat do showroomu a tam budou cenovky lehce poupravené. Porsche je totiž mění dle aktuálního kurzu ČNB a definitivní částku se dozvíte při podpisu kupní smlouvy. A když jsme u těch peněz, Porsche nám prý už brzy představí atraktivní formu financování, která tu dle slov zástupců značky „ještě nebyla“.

Euro NCAP 2017: Porsche Cayenne – Pět hvězd se zaváháním v ochraně dětí

Kromě povídání jsme měli možnost nový vůz i vyzkoušet. Časový pres nám dovolil jen krátkou ochutnávku na několika kilometrech, přičemž drtivou většinu z nich tvořila dálnice. Během jízdy se základním Cayennem mě zaujal hlavně jízdní komfort na velmi dobře odhlučněném podvozku (jeho fungování nám Porsche blíže přibližuje v přiloženém videu níže). Velkým plusem je i pružné zrychlení, to když vám ostatní řidiči konečně uvolní levý pruh dálnice a vy můžete sešlápnout plynový plyn až k podlaze. Na základě zvoleného jízdního režimu prostřednictvím ovladače na volantu se také citelně mění práce motoru a samočinné převodovky.

To jsou zatím jediné jízdní poznatky z první ochutnávky. Naštěstí nám ale Cayenne dorazí již začátkem ledna do redakční garáže i na trochu delší dobu, to už se toho o novince dozvíme podstatně více a samozřejmě vás budeme informovat. Zatím v nás tahle SUV novinka zanechává pozitivní dojmy!

Spolupracujeme s TipCars.com
Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Porsche Cayenne přijíždí na český trh.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby Porsche Cayenne Coupé dostalo zelenou a zamíří do sériové výroby

Porsche Cayenne se má ve své aktuální generaci dočkat…

Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS! Porsche Cayenne rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Je výkonnější než 911 GTS!

Nejnovější varianta SUV ze Zuffenhausenu kombinuje…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…