V Česku je na prodej Škoda 120 s 6.249 km na tachometru. Zajímavá je i z jiného důvodu
Škodovek vyrobených za socialismu je na prodej stále hromada. Ale kdy narazíte na stodvacítku, která za svůj život najezdila jen šest tisíc kilometrů?
Rozhodně jich moc nebude. Tento červený exemplář skromnou porci kilometrů zvládl od roku 1983, tedy za dlouhých 37 let.
Podle prodejce se Škoda 120 L prodala právě v roce 1983 v Mototechně v Hradci Králové. A vzhledem k nízkému nájezdu asi nepřekvapí tvrzení, že vůz je v zachovalém původním stavu. V inzerátu zaujme také zmínka, že zavazadlový prostor je naprosto bez škrábanců - je prý možné, že se v něm nikdy nic nepřeváželo.
Tahle "stodváca" ale není zajímavá jen nájezdem. Pokud se zajímáte o historii řady 742, pak jste si možná všimli, že na autě něco nesedí. Máte pravdu, jde totiž o mezityp.
V už zmíněném roce 1983 prošla řada 742 modernizaci, která přinesla řadu změn a jejím výsledkem byl model M. Nejviditelnější novinku představovala nová přední maska, všechny verze také dostaly zadní partie s rozměrnými skupinovými světly.
Změnil se rozchod předních i zadních kol, který byl rozšířen o 135, respektive 110 mm. Dále došlo na výměnu nárazníků, nově šlo o půlené polypropylenové nárazníky na ocelové traverze. A omlazením pochopitelně prošla také technika.
Než se ovšem dostalo na všechny novinky, v AZNP (Automobilové závody, národní podnik) vznikaly vozy, které byly někde na půl cesty. S trochou jízlivosti by se dalo říct, že automobilka jistou dobu vyráběla auta z toho, co měla zrovna na skladě.
To je právě případ i našeho mezitypu na prodej. Jde totiž o přechodový model mezi úzkým typem a modernizovaným modelem M, proto má záď s obdélníkovými lampami z novější verze.
O pohon se stará 1,2litrový čtyřválec o výkonu 36 kW, který je spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou.
A cena? Praktický nejetá stodvacítka je k mání za 150 tisíc korun.