Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně jsou k vidění dva působivé koncepty Pininfarina. Elegance a elektřina v hlavní roli

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Na pekingském výstavišti nechybí ani značka Pininfarina, jež se tu chlubí hned dvěma zajímavými koncepty. Jde o elektrické SUV a sedan, které konečně vidíme v celé své kráse.

Ve spolupráci s čínskou firmou Hybrid Kinetic Group představilo designérské studio Pininfarina dva nové elektrické koncepty, které aktuálně ukazuje na pekingském výstavišti. Jak jsme vás již informovali, jde o crossover K350 a sedan H500. Nejde přitom o první spolupráci těchto dvou společností. Letos v Ženevě jsme si mohli prohlédnout kupé HK GT, rok předtím to byla SUV K550 a 750 a velký sedan H600.

Všechny doposud představené koncepty pojí stejná designérská filosofie. Nové SUV dostalo masku obdobnou z modelu HK, na níž navazují úzké světlomety. Přes svažující se střechu se dostáváme na záď s decentními světlomety pojenými vodorovnou linkou.

Zajímavé je i provedení interiéru. Tak třeba přední sedačky jsou připevněny ke středové konzole a vypadá to, jako by se snad vznášely ve vzduchu. Zadní sezení je taktéž rozděleno a cestující zde obslouží funkce automobilu prostřednictvím dotykové obrazovky.

Jde o čistý elektromobil s výkonem 300 kW, jenž slibuje zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 250 km/h, další technické parametry včetně dojezdu na jedno nabití zatím zůstávají neodtajněny.

Druhým projektem vznikajícím pod taktovkou Pininfariny a Hybrid Kinetic Group je sedan H500. Ten také sází na čistý a minimalistický styl, který „narušují“ jen ozdobné chromové prvky. Uvnitř chce tento sedan nabídnout špičkové technologie. Za volantem pak kromě klasického digitálního přístrojového štítu nalezneme další proužek s obrazovkou, která se rozléhá po celé palubovce. A aby toho nebylo málo, displeje nalezneme dokonce i ve dveřích!

I tady je deklarován výkon 300 kW, přičemž zrychlení z klidu na stovku sedan zvládne za 4,5 sekundy. Elektromotory ve všech těchto konceptech spolupracují s mikroturbínou, která slouží jako prodlužovač dojezdu. Sedan H500 by tak s plně nabitými bateriemi mohl urazit až tisíc kilometrů.

Pininfarina aktuálně patří indické společnosti Mahindra. Kromě kooperace s Hybrid Kinectic Group se soustředí i na stavbu vlastního modelu, čistě elektrického superauta, které dorazí v roce 2020. Pekingské premiéry ale nejsou jen dalšími prázdnými studiemi. Očekává se, že design i technika nakonec poslouží ke zhotovení sériových kousků. Tím prvním bude sedan, jehož se máme dočkat za dva roky.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)
Avatar - Uživatel_5340709
26. 4. 2018 17:43
Já se
v první chvíli lekl, že číňani už mají svole Levante a Ghibli.