Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Číně jsou k vidění dva působivé koncepty Pininfarina. Elegance a elektřina v hlavní roli

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 4. 2018
23
1
Zobrazit náhledy (23)
Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina H500 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350 Pininfarina K350
Na pekingském výstavišti nechybí ani značka Pininfarina, jež se tu chlubí hned dvěma zajímavými koncepty. Jde o elektrické SUV a sedan, které konečně vidíme v celé své kráse.

Ve spolupráci s čínskou firmou Hybrid Kinetic Group představilo designérské studio Pininfarina dva nové elektrické koncepty, které aktuálně ukazuje na pekingském výstavišti. Jak jsme vás již informovali, jde o crossover K350 a sedan H500. Nejde přitom o první spolupráci těchto dvou společností. Letos v Ženevě jsme si mohli prohlédnout kupé HK GT, rok předtím to byla SUV K550 a 750 a velký sedan H600.

Všechny doposud představené koncepty pojí stejná designérská filosofie. Nové SUV dostalo masku obdobnou z modelu HK, na níž navazují úzké světlomety. Přes svažující se střechu se dostáváme na záď s decentními světlomety pojenými vodorovnou linkou.

Zajímavé je i provedení interiéru. Tak třeba přední sedačky jsou připevněny ke středové konzole a vypadá to, jako by se snad vznášely ve vzduchu. Zadní sezení je taktéž rozděleno a cestující zde obslouží funkce automobilu prostřednictvím dotykové obrazovky.

Jde o čistý elektromobil s výkonem 300 kW, jenž slibuje zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 250 km/h, další technické parametry včetně dojezdu na jedno nabití zatím zůstávají neodtajněny.

Druhým projektem vznikajícím pod taktovkou Pininfariny a Hybrid Kinetic Group je sedan H500. Ten také sází na čistý a minimalistický styl, který „narušují“ jen ozdobné chromové prvky. Uvnitř chce tento sedan nabídnout špičkové technologie. Za volantem pak kromě klasického digitálního přístrojového štítu nalezneme další proužek s obrazovkou, která se rozléhá po celé palubovce. A aby toho nebylo málo, displeje nalezneme dokonce i ve dveřích!

I tady je deklarován výkon 300 kW, přičemž zrychlení z klidu na stovku sedan zvládne za 4,5 sekundy. Elektromotory ve všech těchto konceptech spolupracují s mikroturbínou, která slouží jako prodlužovač dojezdu. Sedan H500 by tak s plně nabitými bateriemi mohl urazit až tisíc kilometrů.

Pininfarina aktuálně patří indické společnosti Mahindra. Kromě kooperace s Hybrid Kinectic Group se soustředí i na stavbu vlastního modelu, čistě elektrického superauta, které dorazí v roce 2020. Pekingské premiéry ale nejsou jen dalšími prázdnými studiemi. Očekává se, že design i technika nakonec poslouží ke zhotovení sériových kousků. Tím prvním bude sedan, jehož se máme dočkat za dva roky.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - J@W
Já se
J@W
| 26. 4. 2018
v první chvíli lekl, že číňani už mají svole Levante a Ghibli.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku