Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování
V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování
V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování
V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování
22
Fotogalerie

V Číně představili nabíječku, která může smazat časovou výhodu při tankování

Kompatibilní elektromobil dokáže nabít z nuly na 80 % již za 8 minut.

Čínská společnost GAC Aion se podle informací kolegů z CarNewsChina pochlubila novou rychlonabíječkou s označením A480, která dokáže nabíjet kompatibilní elektromobily výkonem až 480 kW při 1000V. Pro celý sektor elektromobility by přitom mohlo jít o významný krok, který pomůže smazat časové rozdíly mezi nabíjením a tankováním.

Například při dobíjení elektromobilu GAC Aion V 6C prý nabíječka dokázala dodat 35,1 kWh a nabít tak elektromobil z 30 na 80 procent během necelých pěti minut. Nabíjení z nulové kapacity na 80 procent pak mělo trvat zhruba osm minut.

Nabíječky v Číně přitom obvykle nabíjejí výkon v rozmezí 60 až 80 kW. Superchargery Tesla V3 pak slibují výkon okolo 250 kW. Evropští majitelé elektromobilů pak dostávají nejvyšší výkon u nabíječek Ionity, které jsou schopné nabídnout až 350 kW.

Je však potřeba zmínit, že takto extrémní výkony dokáže v současnosti využít jen hrstka elektromobilů. Nabíjení při vysokém výkonu navíc vede k rychlejší degradaci baterií a tím pádem i rychlejšímu vybíjení, respektive ztrátě kapacity.

Společnost GAC proto u modelu Aion V 6C použila baterie, které by měly pracovat s 3D strukturou grafitu (označení 3DG). Baterie tak prý údajně dokážou lépe vzdorovat teplu při nabíjení a jejich degradace se tak omezuje. I při využívání rychlonabíječky A480 by pak baterie měla mít servisní životnost až kolem milionu kilometrů.

Do konce letošního roku plánuje společnost postavit sto nabíjecích stanic A480, do konce roku 2025 pak byla přislíbena výstavba 2000 nových rychlonabíječek, které by měly pokrýt na 300 čínských měst. První rychlonabíječka A480 přitom měla být nedávno otevřena poblíž čínského letiště Guangzhou Baiyun.